PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1955)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník majsner
Vloženo 12.1.2022
Aktualizováno 12.1.2022
Zobrazeno 393x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jde o veterána, kterého jsme měli v rodině delší dobu - bohužel už bez dokladů (motocykl odhlášen). V roce 2021 jsem dokončil jeho renovaci.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Je to zkrátka klasika :-) A nejlepší je si motorku sám poskládat. Pohodlná příliš není, na druhou stranu - na výlety po okolí je v pohodě. A velmi příjemná je spotřeba - cca 3 litry na 100 km.

Motorku bych doporučil pro - Moto je jen pro fajnšmekry :-)

Doplňky na motorce - Instalovali jsme pouze originální zadní nosič.

Recenze

Motorku jsme měli v rodině roky, bohužel ve špatném stavu. Na druhou stranu ale zase téměř kompletní. V replice jsem sehnal jen pár dílů, zásadní části se mi podařilo opatřit originální, do značné míry i z doby, ze které motorka pochází.
Zatím mám na motorce najeto do 2 000 km, bohužel ji nestíhám "ujezdit".
K motorce jsme sehnali originální nosič i s řemínky, které ale nahradíme replikou. Replikové bude i sedlo (nově hnědé, kožené), dále je v replice světlomet, zadní svítilna (pouze dočasně, originál už mám připravený k montáži), část nářadí, pumpičku, kryt řetězu, přední poznávací značku, klakson, zrcátko (i to už je oproti snímku nahrazeno praktičtějším), výfuky i s koleny, benzínový kohoutek, pochopitelně i spojovací materiál, nová elektrika.

Motorka potřebovala výbrus, repasi spínačky, tachometru, tlumičů, kompletně nový lak (podklad byl opískován), nově chromovanou nádrž a další chromy, nová kola a penumatiky.

Co mě ještě čeká, je oprava předních tlumičů a přetěsnění olejové nádrže.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
majsner
majsner napsal 23.01.22 v 20:53

Dík! Nedokážu si představit, jak hrozně musel brzdit půlbuben, pokud teď špatně brzdí i celobuben.
Nicméně mám katalog přímo z toho roku a v něm už je to celobuben. Takže za mně lepší verze

Jenisatko
Jenisatko napsal 23.01.22 v 19:53 10b.

Udělal jsi kus práce, ale v tomto roce bych se přikláněl k půlbubnu. Zase na jízdy je to lepší takhle. Ať slouží.

majsner
majsner napsal 14.01.22 v 07:43

Nemotám, jsou to podobný případy. A guma je adekvátní tak jak jinde na motorce - třeba na podsedlovým plechu.
V 1955 se toho hodně měnilo a v řadě případů bych si mohl vybrat, jestli tam dám novější verzi nebo ne.

cmiral
cmiral napsal 14.01.22 v 07:22

Guma je na hovno, divná cesta, motáš víc věcí dohromady. Mám taky několik véček a taky ne do vitríny, tak asi vím o čem píšu. A nebyl náhodou r.v.1955 ještě půlbuben?

majsner
majsner napsal 13.01.22 v 22:15

Na sekeře mám schválně aspoň gumu - ostrá hrana je fuč, a kulička se holt na páčku "přidávala" povinně už v 70.letech. Zrcátko taky v 55. nebylo, a na historickou původnost to neuhraju - je to všeobecně známá povinnost, takže to mi žíly netrhá. Volím cestu praktičnosti, motorka nebude stát ve vitríně, ale jezdit ale dík!

Více komentářů



TOPlist