Stará, poctivá Electra Glide, vyrobená v posledním roce koncernu AMF Harley Davidson.
Výška jezdce: 165 cm
První dojmy - Harley neměl baterii, brzdy nebrzdily, na propagačním videu ale motocykl jezdil...Všechny další dojmy už byly naštěstí stále lepší.
Motorku bych doporučil pro - Motocykl je vhodný do sbírky , ale i na pěkné projížďky, je nutné pamatovat na slabší brzdy.
Doplňky na motorce - Doplňkový je nožní startér a olejový chladič. Dalším doplňkem je kryt brzdového kotouče a vzduchový filtr.
Recenze
Po prodeji Dyny z roku 2000 jsem se začal poohlížet po starším ročníku,motor twin-cam mě nenadchl, chybělo mi blafání v malých otáčkách. Na netu jsem objevil v Holandsku Harley Shovel FLH 80 z roku 1981. Výměnou jsem za něj nabídl můj Peashoter 350 OHV, který jsem složil z dílů, prodejce souhlasil s výměnou a Electru mi přivezl. Napřed jsem ale musel ukázat, že Peashoter jede. Brzdy se oživily po dolití kapaliny a odvzdušnění, po nákupu baterie Varta, dolití benzínu a oleje začalo startování. ocenil jsem nožní starter (elektrický točil tak 2min, Varta zklamala) , po půlhodině tělocviku motor zablafal a všechny předchozí trable byly zapomenuty. Potom jsem musel přetěsnit všechny hadice olejového vedení a doplnit chybějící filtr do olejové nádrže. Musel jsem přetěsnit víčko olejové nádrže, protože vložením filtru se zvýšil tlak na zpětném okruhu do nádrže a olej unikal pod víčkem. Dalším problém je při startování motoru po delším odstavení motorky. Olej steče z nádrže do karteru a při nastartování uniká asi 2min odvzdušňovací hadicí, než jej stačí vrátit čerpadlo do nádrže, U Harleyů vyřešili všechny tyto problémy až u nového motoru Evo, ale až v roce 1984. Velkou výhodou je zapalování jedním kladívkem, nenáročný karburátor a pohon zadního kola řetězem-není to tedy belt-drive...Na vše ale zapomenete při jízdě s Electrou, motor je upevněn natvrdo v rámu a na volnoběh třese celou motorkou, zlepší se to při přidání plynu, do 60 až 70 mil je jízda nejpříjemnější, jel jsem i 95 mil, ale po půlhodině jízdy se mi povolily nádrže. Motorka tak jezdce prověří, jak utáhl všechny šrouby a zda nezapomněl na podložky. Jistí to pak lepidlo Loctite... Harleye mám na historických SPZ, dostal jsem s ním i kompletní holandské doklady ale je to americká verze, tacho je mílové. Nechtěl jsem absolvovat kolečko po úřadech a lepit na tacho jiné stupnice. Zatím jsem s Electrou najel asi 4000 km nejdále jsem byl na H-D rally
v Pasohlávkách. Loni mi přestal Harley dobíjet, musel jsem vyměnit stator alternátoru, výhodou je snadná dostupnost všech náhradních dílů. Pro letošní rok už bude Electra jen sbírkový kus, na běžné ježdění jsem si koupil Heritage, bohužel už twin-cam...
Pekný stroj, užívaj
Pěknej kousek. Asi bych nevydržel, nechat ho jen vystavenej.
...
Pecka