renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Zontes 310 Tour (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jiřina142
Vloženo 28.12.2021
Aktualizováno 28.12.2021
Zobrazeno 1 647x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


čekal jsem až se něco podobného objeví na trhu a šup najednou byla tady,lehká snadno ovladatelná a lehce padnoucí do ruky ,,,

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:ALEX MOTORS (Rapotín)

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - první dojmy z jízdy byli překvapivě dobré,řekl bych až zarážející na to jakým výkonem zontes disponuje.Tento typ,který vlastním je moc pěkný už na první pohled a zatím jsem maximálně spokojen.

Motorku bych doporučil pro - tuto motku bych určitě doporučil začátečníkům a těm ,které už nebaví být za každou cenu všude první,,,

Doplňky na motorce - doplňky ? snad jenom trojice vynikajících kufrů a možná někdy vyhřívané gripy,ale to nevím určitě jelikož blástry fungují výborně a plní dokonale svou funkci,,,

Recenze

před touto motkou jsem měl pár motorek,naposled TDM 850,ale vzhledem k váze jsem se poohlížel po něčem co má o nějaké to kilo míň.
První typy co se tady začali prodávat nebyli pohledově nic moc ( já vím,je to věc názoru,ale u mě nic moc) zato ročník 2021 se zdá už mnohem povedenější a to nejenom vzhledově.
Delší dobu jsem sledoval vývoj této motorky až jsem jel náhodou kolem prodejce v Rapotíně ( mmch.velmi ochotný ve všem ) a nedalo mi se nezastavit a pokecat s prodejcem o tomto stroji a dozvědět se něco více.
Slovo dalo slovo a domluvil jsem si zkušební jízdu.Sice jsem ujel jen pár kiláků,ale motka se mi natolik zalíbila,že mé rozhodování netrvalo dlouho a ještě ten den sem se domluvil na konkrétním stroji a taktéž jsem hned objednal všechny tři kufry.
Asi po dvou měsících mi bylo zděleno,že motka je dovezená a mohu si pro ni přijet.
Po prvním seznámení a doplatku jsem konečně jel na "své" nové motorce k domovu.
Teď teda písnu něco o mašině,,,
Motka má spoustu různých elektronických vychytávek,což je dobře,ale na druhou stranu jestli není někdy moc až příliš,,,
první zápory : přední plexi má dvě polohy,ale stejně používám jenom tu horní ,na tu spodní jsem jel jenom tak na zkoušku pár metrů a múžu říct,že je zbytečná,,,
elektronický klíček je fajn,ale dávejte si pozor na tu malou placku,( baterie) která je v něm. V manuálu je psáno,že by měla vydržet téměř rok. Stalo se mi,že jsem přišel k motorce a chci nastartovat a ono nic,jen to na mě pípalo a ani displej nereagoval.Ještě štěstí,že jsem nebyl daleko od domova,tak mi kámoš po telefonickém upřesnění typu baterie toto dovezl a pak už vše fungovalo jak má.
Takže za mě si myslím jestli by nebyl lepší klasický klíček.
Od té doby vozím náhradní baterii sebou.Pro jistotu. Bez funkčního el.klíčku prostě neodjedete. Toto s e mi stalo asi po dvou měsících ježdění.
Ještě bych se chtěl jenom zmínit o páčce zadní brzdy. Myslím si ,že by mohla být více nahoru. Když už ji chci použít,tak musím špičku nohy docela rvát dolů,což není zrovna moc příjemné. Ale dá se to vychytat. Snad to půjde i mechanicky upravit.
Co se týče mínusů,tak tady bych asi skončil i když se může ještě ledacos vyskytnout. Snad né,,,
Jinak co se týče motorky jako takové,tak je fantastická.Na to že motor táhne pouze
nějakých 35 koníků,tak jede jako ďábel,,,teda v uvozovkách.
Rychle tam nakopete pět a šest a rozbité okresky vám můžou být ukradené,v pohodě zvládá i rozbité zatáčky.Přední devatenáctka pobere úplně všechno,což je velké plus.Pneu po základním obroušení taktéž funguje na výbornou.
Brzdy jsou takové jaké jsou a na váhu motky si myslím fungují dostatečně.
Ještě co se týče motoru,tak je jasné,že s tím asi nebudete trhat asfalt a jízda po dálnici taky nebude ubíhat tak jako na nějakém litru,ale na druhou stranu je motka určena pro začínající jezdce a pro mě. Nemám zájem trhat rychlostní rekordy,už se jenom kochám.
Co se týče spotřeby,tak po ujetí něco málo přes dva tisíce km.tak na displeji mi svítí 3.6 l což si myslím,že je dobré na to ,že motku nijak nešetřím a jezdím jenom na režim sport.( eco jsem snad ani nezapnul )
Co se týče tankování,tak když natankujete plnou,tak chvíli trvá ( cca 5 km ) než se vám na displeji objeví ,že máte plnou.Ale to je nepodstatný detail.
Když to zhrnu suma sumárum,tak klady maximálně převyšují ty drobné mínusy,které se časem dají vychytat.
S motkou si užívám krásné chvíle a jsem na ni neskonale pyšný.
Až bude na tacháču 5000 km,tak opět něco písnu o tomto "číňanovi",,,

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Murri
Murri napsal 23.02.23 v 12:22 9b.

Ahoj. Je to sympatický stroj a díky za recenzi. K té vybité baterii v klíčku. Viděl jsem v jednom zahraničním videu (Indie), že u novějšího modelu 350 lze nastartovat s vybitým klíčkem, nebo klíčkem úplně bez baterie, přiložením na patřičné místo kapoty, kde je skrytý snímač a motorku pak jde během pár vteřin nastartovat. Jestli to umí i model 310, netuším, ale v případě zájmu mohu dohledat to video.

Jofré
Jofré napsal 07.01.22 v 10:59

Nastavení výšky pedálu zadní brzdy a další videonávody na údržbu a servis jsou přehledně tady: https://www.zontes.com/en/MV/MvShow2.aspx

Jofré
Jofré napsal 04.01.22 v 12:59

Kupoval jsem Oxfor Premium Touring OF691, zapojení přímo na baterku, mají ochranu proti činnosti při vypnutém zapalování. Spokojenost. Čidlo teploty motoru jsem přiložil na kolínko potrubí s chladící kapalinou hned vlevo na motoru a ukazuje celkem spolehlivě, první kostička teploty na displeji je cca 50st, a 4 kostičky, tedy polovina měření na displeji je cca 70st. Motor nedrtím pokud se teploměr nedostane do té poloviny, většinou tak po 3-7km, záleží na okolní teplotě.

jiřina142
jiřina142 napsal 29.12.21 v 11:33

ahoj Jofré,,,,,
zadní brzda je odvzdušněná,,,,já jsem tím myslel,že ta páčka zadní brzdy by mohla být už od výrobce o něco více nahoru,,,,jinak to brzdí skvěle.
akorát nevím jak bych měl hlídat teplotu motoru,jedině to co mi ukazuje displej. Asi po deseti minutách na volnoběh mám motor zahřátý a pak zapne i ventilátor,což si myslím ,že je vše O.K. Jel sem i 140 ,tak snad je vše v pořádku.Jo a ty vyhřívače si napojil přímo na baterku nebo na nějaký konektor?
dík,,,,

Jofré
Jofré napsal 28.12.21 v 21:46 10b.

Ahoj, mám první generaci s černobílým displejem a Al koly a najeto po dvou sezonách 15000km. Ten displej bych bral, ten můj je blbě čitelný, i když se dá nastavit jas asi ve 4 stupních. Spotřebu mám dlouhodobě 3,4l/100km. Zadní brzdu zkus odvzdušnit, pak by se chod měl zlepšit. Baterii v ovladači mám stále původní, ale taky mám raději připravenou 3V CR2450. Dvakrát se mi stalo, že jsem nechal ovladač viset v garáži a odjel do práce, pak se musel 15km vracet. Hlídej si teplotu motoru, už jsem měnil 2x termostat, propouštěl i za studena a já jezdil se studeným motorem a divil jsem se, že mi to cca při 120km/hod omezuje výkon.. Instaloval jsem vyhřívače Oxford aspokojenost. Jezdím pořád, např. dnes při minus 4 st. a v pohodě.

Více komentářů



TOPlist