renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha SR 400 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník drool
Vloženo 11.12.2021
Aktualizováno 12.12.2021
Zobrazeno 3 011x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vzpomínka na minulost. Made in Japan.

Motorka koupena od FIRMA:Moto Liberec (Františkov-Liberec X - Bez problémů. Domluvené platilo.

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki W 650: Asi jenom kvuli ceně (100tis+?) a mojí nezkušeností se spolehlivostí karburátorů

První dojmy - První dojmy byly - jako jsou při "nové" motorce u každého asi vždycky - příjemné:-) Konkrétněji: Sekvence nakopnutí, nízká hmotnost (i když úplný pírko to zase není!), umírněný ale dostačující výkon, kvalita zpracování, minimum plastů a pak ten projev vzduchem chlazeného jednoválce s natřásáním, vibracemi (ne vždy příjemnými), klapáním ventilů a dvěma kulatými budíky s analogovým počítadlem ujetých km! Velké kulaté světlo se sklem a žárovkou. Celkově super, i když mouchy se najdou.

Motorku bych doporučil pro - SRko doporučuji staromilcům a nostalgikům, popř. lidem, kteří hledají stylovou náhradu skútru do a kolem města a smíří se s řaděním a absencí ochrany proti počasí. Možná taky japanofilům, protože Japonci dokázali pozvednout klasickou motorku k dokonalosti a dále ji udržují včetně těch anachronizmů jako je skleněný světlomet , analog počítadlo kilometrů a nakopávačka. Na delší cesty bych volil jiný stroj, i když třeba Martaffon ukázal světu, že cestovat se dá na čemkoli kamkoli a o motorce to rozhodně není

Doplňky na motorce - Moto mám v základu bez fíčur. Jen sedlo jsem nechal přešít.

Recenze

SRko jsem si vybral hlavně proto, že se mi líbí silueta klasickýho motocyklu (Triumph Boneville, že ) a nepotřeboval jsem drahej, výkonej a těžkej stroj. Obecně mi jsou bližší maloobjemový stroje. Chtěj jsem něco s plechovou nádrží, bez plastů, bez displeje, s jednoduchou údržbou, kvalitního. Něco, na co můžu v létě skočit v tričku a teniskách a nebudu si připadat nepatřičně a na co se můžu spolehnout. Nechtěl jsem nic vyrobenýho v Číně (mám předsudky, mrzí mě to).

Předesílám, že nejsem žádnej motorkář (ani zkušenostma ani ambicema), je to kromě CBR125R jediná motorka, co jsem vlastnil. Takže:
Motorku jsem koupil na podzim 2020, mám za sebou jednu sezonu, najeto asi 6000km. Zkušenosti pořád odpovídají prvním dojmům. Je to lehká, praktická motorka, která nepřekvapí nadbytkem váhy (ani na místě), ale ani výkonu nebo ohromujícího zvuku. Používám ji hlavně na cesty do práce a vyřizování ve městě (aka skútr). Pohybuju se v legálních rychlostech (50/90) a v těch je SR úplně dostačující, aj má nějakou rezervu. Oproti cestě v autě je jízda na SR zábava. Jasně, jak praví klasik: "Na předjíždění je potřeba buď dostatek štěstí nebo odvahy, ale často obojí...", ale brzda v provozu člověk rozhodně není. Díval jsem se, že někteří SRko tuní (zdravím vojtechposmourny, takže po upravách "ožije", na to si ale sám netroufám a zůstane asi tak jak je.
Zajímavostí je pro mne suchá skříň, olej je v rámu a při výměně se vypuští dvěma šrouby. Dobrou zprávou je taky hlavní stojan v základu.

SRko nemá startér, takže jedině nakopávačka, nicméně díky vstřikování (palivové čerpadlo je pod levým kastlíkem) funguje zatím naprosto spolehlivě na první nebo druhé našlápnutí. Rychlostí je pět a převody jsou krátké:1-4 do 60kmh a 5 zbytek. To asi pomáhá projevu motoru, kdy maximum kr. momentu je hned na začátku. Otáčky nejčastěji nízko (3-4 tis). Převodovka a spojka funguje dobře, ale ne dokonale - neutrál někdy hledám. Brzdy vzhledem k hmotnosti a výkonu dostačující (bez ABS). Buben vzadu při silnějším brždění píská, snad spraví vyčištění.

Tlumuče nenastavitelné, jen vzadu předpětí (nebo přepětí?) pružin - nastavil jsem o stupeň tužší - častěji jsem se přistihl jak jedu "plnej kotel" a v zatáčkách to bylo moc gumový.

Jízda se spolujezdcem spíš nouzově - ne kvuli výkonu ale místu: sedlo působí prostorně, ale ve skutečnosti je spíš jednomužné. Sedávám dál od nádrže, ale to může způsobovat délka rukou, nevím. Vozil jsem dceru (10let) a komfortní to pro mne nebylo (pro ni prý ok). Takže spíš pro někoho, kdo by chtěl cestovat třeba se štíhlou kamarádkou/budoucí přítelkyni apod.

Jak jsem psal po mých asi 6000 tis. km (11 tis km celkem, původ Rakousko) bez závad, měnil jsem olej, filtry a brzd. kapalinu. Teď v zimě jsem si i kontroloval vůli ventilů a řešil kosmetiku po předchozím majiteli - oděrky, přešité sedlo. Tankuju normální benzín (95) pravidelně po 270 km, kdy se rozsvítí rezerva. Bývá to kolem 9ti litrů (spotřeba cca 3.7). Maximální dojezd do sucha jsem ještě nezkoušel.

Asi jediná negativní stránka jsou vibrace, který mají dvě strany. Jednak je fajn, že člověk jede na něčem, co má nějaký svůj výraz. Člověk vnímá, že je to motor, že se v tom něco hýbe, klape atd. Na to se vždycky těším a je to něco, co mi (typicky!) chybělo u dokonalých Hond v autoškole. Na druhou stranu se objevuje i nepříjemné mravenčení a je to trochu o hledání ideálních poloh ve spektru otáček. Nevadí to tolik ve městě a v zatáčkách, kde se s motorem pracuje, ale při přejezdech rovinatejch úseků mi jsou někdy na obtíž. Pak to znamená opravdu najít rychlost, kde vibrace skoro zmizí, což je podle mých zkušeností cca 50 Km/h a 80 Km/h.

Samozřejmě by se mi líbilo, kdyby motka jela o trochu víc...ale vzhledem k tomu, že tenhle pocit mívají i lidi, co jezdí na stokoňovejch mašinách, tak musím odolat I když ty W800 co stále ještě opouští výrobní linky fy Kawasaki...hmhmhm

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nexus
nexus napsal 22.12.21 v 11:20 10b.

prostě klasika ,, poctivá technika a mechanika

john-mcclane
john-mcclane napsal 15.12.21 v 15:01 10b.

Pěkný to máš

r.bure
r.bure napsal 15.12.21 v 14:06 10b.

Krásná klasika! Zkus si pohrát se sekundárním převodem. Na Enfieldu mě od 80km/h docela vadily vibrace. Dal jsem o zub větší pastorek, klesly otáčky a můžu valit v klidu kilčo...

MilanMl
MilanMl napsal 14.12.21 v 12:10

Oprava:
vojtechposmourny, áno,mala čierne kolesá a mala aj iné sedlo.

MilanMl
MilanMl napsal 14.12.21 v 10:06

https://www.motostop...ry_2016_CUSTOM/14375

Mala. Aj sedlo.

Více komentářů



TOPlist