renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli TRK 502 X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Leatherboy
Vloženo 27.11.2021
Aktualizováno 28.2.2024
Zobrazeno 4 179x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorka je naprosto skvělá věc pro kluka v každém věku. Lepší než motorka je už jen nová motorka

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto& - Při prodeji byli velmi příjemní a sdílní, uvidím, jaké budou zkušenosti, až přijedu na první servis.

Výška jezdce: 207 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Nové byly skladem. Výškově dobrá, pocitově úzká, odfláknuté a nepohodlné sedadlo, při nohách na stupačkách nepohodlné zaúhlení posezu, říditka mi dobře nesedly, více enduro než cestovní enduro, vyšší cena a na opětovného začátečníka nadmíra výkonu.
BMW F 850 GS Adventure: Vysší cena a dražší servis, navíc nebyly k dispozici úplně nové, jen mírně jeté předváděčky. Bavoráky jsou skvělý mašiny, ale významná část ceny je platbou za prémiovou modro-bílou značku ... možná jednou, až se víc zblázním ... vede nad Africou

První dojmy - Se svou výškou mám problém najít stroj, ke kterému bych "patřil". A tahle Benellka si mne prostě vybrala. Tenhle stroj, i když je to jen pětikilo, je mohutný, obzvlášť v bílé barvě je opticky ještě větší. I vysoký člověk do něj pohodlně zapadne a sedí v motorce, nikoli na motorce. Výška sedla 840 mm je už pro dvoumetrového jezdce dostatečná.

Motorku bych doporučil pro - ... je to 35kW, tedy A2, volba pro nováčky, začátečníky nebo jezdce po delší pauze. Nicméně si jí kupují i zralejší muži, kteří už to mají nastavené tak, že jízda jednou stopou je pro ně relax a kochačka nikoli lámání rychlostních rekordů a řezání zatáček v 50-ti stupňovém náklonu ... Vzhledem k relativně vysoké hmotnosti a výšce stroje není úplně vhodný pro jezdce nižšího vzrůstu a subtilní postavy - mokrá hmotnost je 235kg

Doplňky na motorce - Už z fabriky je motorka celkem obalená doplňky a není mnoho věcí potřeba dokupovat. V základu je centrální stojan, padací rám, blastery na řídítkách, cestovní plexi i zadní nosič a jedna USB zásuvka

Ještě zvážím instalaci MIVV výfuku, ten originál se mi moc designově nelíbí a instalace je snadná, navíc výfuk od MIVVu údajně přidá stroji 3,5 CV (cca 7%) výkonu a 3 Nm krouťáku ... prý i vylepší zvuk, který už tak je na 500 ccm velmi příjemný

Průměrná spotřeba - 4.10517 l/100km

Recenze

Zatím jsem ji v dodávce jen převezl od prodejce do garáže a přikryl peřinkou. Teď budeme spolu čekat na jaro (to bude sakra dlouhé čekání :-o). Na budíku má čistou nulu a krásně voní novotou. Takže na jaře se piánko vyrazíme poohlédnout po okolí, cestou si někde dáme zmrzku, presso, dortík a postupně budu zkoušet, co umí .. a taky, co umím já

Nevýhodou je, že nikde není ani minimum základního úložného prostoru, jen skulinka pod sedadlem spolujezdce, kam se s trochou šikovnosti dá nacpat aspoň mini lékárnička, nicméně manipulace s otevíráním a zavíráním zadní sedačky je kombinace testu síly a inteligence - prostě to vůbec nejde zavřít, aniž by si člověk nezanadával ...

Není úplně šťastné víčko nádrže, které není výklopné, ale prostě se vyndá celé jako zátka, opětovné zavření chce trochu preciznosti, protože se musí vložit naprosto přesně bez vůlí, ale ty vůle se tam třeba časem vytvoří.

+++
10/2/2022
Tak už to přišlo - první projížďka, v noci bylo nad 5 stupňů, druhý den pak skoro 10, sucho a sluníčko. Původně jsem plánoval jen objet pár bloků a stroj zase uklidit. Nakonec jsem si udělal výlet skoro 3/4 hodiny včetně tankování u benzínky, kde jsem vykouzlil docela překvapené úsměvy, asi 10. února motorku u stojanu nikdo nečekal . Takže mám svých prvních letošních 33 km .

I když jsem jel v podstatě velmi opatrně, hlavně v zatáčkách, tak jsem si jízdu nesmírně užil, bylo to prostě super (to asi nemusím nikomu vykládat). V záběhu - takže klidná jízda do 5.000 otáček s maximálkou 102 km/h na budíku. Řazení skvělé a přesné, brzdy v pořádku, jen ta zadní vlažnější. Pocitově velký stroj, ale jede s lehkostí, jen se té váze musí do zatáčky pomáhat pokládat. Táhne rozumně, ale v záběhu jsou kvalty krátké, budu moci posoudit, až bude možné motor točit k těm cca 9.500 otáčkám, jak se předvede Motorem brzdí také celkem dobře. Zatím jí nemám co vytknout, je to prostě taková Beruška .

+++
17/3/2022
Následovalo pár vyjížděk kolem komína, prostě bylo hezky, tak jsem místo auta vytáhl provětrat Berušku. Nejdříve jen po asfaltu, ale i silnice 3. třídy, kde se na nerovnostech chová spolehlivě, nakonec i mimo asfalt. Chování je velmi dobré, zdvihy víc než dostatečné. Ještě mám stále často problém na první dobrou při zastavování kopnout "N", ale to je v nohách, respektive ve špičce té levé, v endurových bagančatech je to s citem složitější

+++
30/06/2022
Tak teď byla trochu pauzička v zapisování, protože byl čas na svezení . Na budíku už se převalily čtyři dvojky, takže už mohu něco víc napsat, jak se s Benellkou jezdí. Paráda a spokojenost. Absolvoval jsem na 920 km první záruční servis, který přišel asi na 3.200 Kč, což je cena přijatelná. Objevil se průsak oleje na vodní pumpě, takže mi dovozce poskytl bezúplatně nový díl (vodní pumpu) i práci servisu a od té doby ani kapka. Jinak naprosto bez závad. Kontroloval jsem i utažení šroubů a matic a nezjistil jsem, že by se cokoli povolovalo. Řetěz mi napínali kluci na garančce, měl po těch 920 km trochu vyšší vůli, ale od té doby už drží správné napnutí (2.280 km).
I přes moji vysokou postavu nemohu říct, že bych cítil nepohodlí. V posezu rozhodně žádný problém není, jen se zvyšující se rychlostí vnímám, že bych potřeboval vyšší plexi, nad nějakých 110 km/h už si se mnou začíná proud vzduchu pohrávat a konec konců i moje vysoká postava funguje trochu jako plachta na škuneru, když se přikrčím, tak tyhle pocity zmizí.
Motor jde vcelku ochotně do otáček a zátah (je to jen 35 kW) je cítit prakticky až do 8.500 otáček a zátah motoru nevadne. Řazení jde hladce a přesně, falešný neutrál se mi vyskytl jen jedinkrát. Už i vykopnutí dvojky při zastavování se mi daří bez problémů, tak to opravdu bylo jenom v noze .
Stroj se vede na silnici velmi lehce a spolehlivě, tu váhu člověk nevnímá. Už ani nemám pocit v zatáčkách, že bych ji musel do náklonu nějak přemlouvat, prostě jsme se vzájemně sladili a nemám jí co vytknout. Občas bych snad potřeboval trochu víc výkonu, ale na běžné okresky s občasným předjížděním a jízdou do cca 120 km/h je to mašina zcela dostačující. Maximálku na budíku jsem viděl 143 km/h, ale jistě by šla ještě o kousek dál, zatím jsem nevyjel mimo silnice 3. a 2. třídy, tak nebyla možnost jít až nadoraz, nicméně kolem 130 km/h už posílá motor do stupaček znatelné vibrace, ale do říditek nikoli, ani do sedla nejsou tak znát. Každopádně jízdní komfort na těch našich poničencýh silnicích nižších tříd je s TRKčkem zcela pohodový a velkorysé zdvihy ty nerovnosti žehlí velmi poctivě.
V záběhu se postupně měnil i zvuk výfuku, jakoby motor postupně dospěl. Zpočátku byl trochu vyšší a syrový, po cca 1.500 km se pozvolna změnil, je hlubší důstojnější a když někam přijedu, tak mi říkají, že sice poznali, že přijel dvouválec, ale rozhodně si nemysleli, že jen "pětikilo". Každopádně výborně brzdí motorem, né že bych brzdy vůbec nepoužil, ale při předvídavé jízdě se běžný provoz nechá odbrzdit kompresí motoru a podřazením. Výtku mám však pořád k zadní brzdě, která je vlažnější, ale na druhou stranu, kdyby to byla vyloženě jedovka, tak by mne mohla dostat do situací, které prostě nechceš. Na cvičáku, když jsem zapojil na zadní brzdu "celého muže", tak zapracovalo i na zadní brzdě ABS, takže ta brzdná síla tam je, ale je opravdu potřeba se do pedálu brzdy poctivě opřít. Při pokusu o svižnější rozjezd se mi TRKčko podařilo svézt několik metrů jen na zadním ... což jsem tedy rozhodně od tohoto stroje nečekal, ale naštěstí mne to až tolik nerozhodilo, když dosedla na obě, tak se mi vykouzlil úsměv ve tvaru loupáku...
Manipulace na místě je naprosto bez problému a to ať stojím vedle stroje nebo na něm sedím, nemá tendenci padat ani při plném rejdu (když u toho člověk trochu přemýšlí a bere v úvahu zákony fyziky). Jen snad trochu víc námahy je potřeba za situace, když člověk zastaví vidlema z kopce a je potřeba vytlačit se pozadu do kopečka, to už je ta váha přeci jen cítit.
Upřímně, za tu cenu nového stroje a cca 4 litrů benzínu na 100 km je to opravdu skvělá zábava a stále jsem přesvědčený, že jsem si špatně nevybral. Minimálně pro svoje (opakované) začátky považuji tenhle stroj v podstatě za ideál.

+++ 28.2.2024
... tak by to chtělo přidat další postřehy. Každopádně stále panuje spokojenost. Na tachometru se převalilo 10.000 km (už vloni) a stále jí není co vytknout. No jasný, mohla by být trochu silnější, ale vždyť s tím, jsem jí kupoval, že je to pětikilo s 35 kW, ten výkon už nenaroste. Moje dojmy zůstávají stále shodné. Kvůli relativně vyšší hmotnosti je trochu obtížnější manipulace na místě (hlavně "couvaní do kopce") ale na to se dá zvyknout nebo přemýšlet včas a nutnosti nepohodlných manipulací se vyhnout vhodným umístění při zastavení stroje (nepíchnout jí čumákem dolů z většího svahu). Nevyžaduje tak časté řazení, kvalty mají solidní přesah, nechá se těšit a nevadí jí ani rozumné přetočení. Zvuk dobrý, ovladatelnost is kuframa solidní a především vysoko hodnotím jízdní komfort na rozmlácených silnicích a po polních cestách. Sem tam si cinknu centrálním stojanem o asfalt při větším náklonu v zatáčce, takže to funguje něco jako padací policajt. Jako nákupní taška taky poslouží skvěle a s třemi kufry SHAD TERRA odvoze nákup skoro jako rodinný station . Byla to moje opravdu první nová motorka a stále je moc fajn.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajapaja
pajapaja napsal 20.04.24 v 11:33 8b.

BeauFexte
BeauFexte napsal 15.04.24 v 21:14 10b.

Machajda
Machajda napsal 08.05.23 v 19:15 10b.

Moc pěkně se to čte, díky

Frantin9
Frantin9 napsal 22.03.23 v 01:31 10b.

Krásně popsané, souhlasím a potvrzuji. Loni v srpnu jsem si ji koupil také v Outdooru, najeto 2000 km, letos na Josefa aspoň 33. Tak ať Ti to jezdí.

harryvt
harryvt napsal 15.01.23 v 11:38 10b.

Dobrej stroj na denní ježdění i na delší cesty...dobrá volba...tak ať slouží bez závad...

Více komentářů



TOPlist