PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Honzus75
Vloženo 20.11.2021
Aktualizováno 23.11.2021
Zobrazeno 3 256x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka, o které jsem dříve vůbec neuvažoval (hlavně kvůli recenzím), se ukázala jako nepřekonatelný společník na cesty, který hýčká nenapodobitelným stylem, pohodlím a skvělými jízdními vlastnostmi.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:IMOFA (Praha 4-Krč) - Imofa a prodejce pan Novák mě přesvědčili, že prodávat italské motorky je možné s nadšením a bez hloupých řečí, kvůli tomu jsem zanevřel na K2, kde už o mě nejspíš neuslyší.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Když jsem jí šel vyzkoušet do Imofy, čekal jsem neohrabanou, pomalou a těžkou motorku, protože to byly moje dojmy z většiny recenzí. Guzzina mě ale okamžitě uchvátila svou bezstarostnou ovladatelností, nezáludností a neúnavně táhnoucím motorem.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co se chtějí vozit a cestovat na charakterní motorce s krásným designem a spoustou vymazlených detailů bez potřeby lítat dvě kila v přímce a zažívat deformace tváří při akceleraci. Vyváženost, nezáludnost, krása, akustika, estetika, praktičnost a tak by se dalo pokračovat...

Doplňky na motorce - boční kufry a top case originál Urban
padáky motoru
ochranný rám kardanu
rozšíření blastrů Givi
plégo Givi Airflow

přední blatníček Pyramid plastics

laděný titanový výfuk Zard

různé samolepky (kola atd)
li-ion baterie Exide
ochrana přední osy SW Motech

Recenze

Když se objevila V85 TT jako novinka, tak se mi jako starému guzzistovi líbila, ale v té době jsem vůbec neměl v hledáčku cestovní motorky. Potom jsem viděl a četl nějaké testy a nabyl jsem z nich dojmu, že to je krásná motorka, ale že moc nejede a je těžká a že docela dobře zvládá zatáčky.
Tři roky uplynuly, moje preference se změnily, cestování se začalo drát do popředí a já hledal, co si koupit na cesty, aby se na tom dalo jezdit pohodlně ve dvou, aby nebyly problém zavazadla a začal jsem pokukovat po cestovních endurech. Další motorky jsem měl/mám s řetězem a dřív jsem měl Guzziny, proto jsem věděl, že když něco na cesty, tak prostě jedině s kardanem. Po průzkumu trhu jsem zjistil, že kolem 300 000 Kč je ve střední kubatuře na trhu s kardanem vlastně jen Moto Guzzi V85 TT. Ale ta přece nejede a kdesi cosi, no nic, tak jí pojedeme vyzkoušet, protože Alpy 2021 v září už jsem chtěl jet na nové mašině. Domluvil jsem si zkušebku v Imofě a bez velkého očekávání jsem jí jel vyzkoušet. Za hodinu mi ta motorka ukázala, že je úplně jiná, než jak jsem se mylně domníval z testů. No po návratu jsem s ničím neváhal a rovnou jí objednal a po zvážení pro a proti jsem objednal vrcholnou verzi Travel, která má téměř kompletní možnou výbavu. Neváhal jsem také proto, že v době, kdy jsem objednával, tak byla akce k oslavám stoletého výročí MG v podobě poukazu na 25000 na originální příslušenství. V základu verze Travel je systém MIA, což je bluetooth konektivita s mobilem a aplikací, tempomat, vyšší cestovní plexi, vyhřívané hefty, přídavná boční LED světla a boční kufry Urban. Za bonusový poukaz jsem přikoupil top case ve stejném designu Urban, padací rámy motoru, ochranný rám kardanu, krásnou koženou klíčenku 100 let Guzzi a interkom Interphone Connect. No prostě paráda.
Recenzi píšu po sezóně, Alpách a ujetých 4300 kilometrech, aby to nebylo bez zkušeností.
A jaká motorka tedy je? Nevím jak je to možné, ale sedla mi prostě jako zadek na nočník a mám pocit, že ze mě dělá lepšího jezdce. Za největší přednost považuju kombinaci pohodlí a jízdních vlastností. Guzzina není žádná anorektička, má kolem 230 kg, ale není to vůbec znát, těžiště je fakt nízko. Takže kupodivu ani manipulace na místě není problém a je snazší než u jiných a i mnohem lehčích motorek. K manipulaci jak na místě tak v malých rychlostech přispívá extrémně velký rejd, s V85 je možné se otočit v jednom pruhu na silnici, to jsem také dosud neznal. No a podvozek, je to ideální parťák, co zvládá jak dobrý asfalt, tak hlavně s naprostým přehledem a bez vlnění i typicky české tankodromy, díra nedíra, dá se jet pořád stejné tempo a podvozek doslova žehlí všechno, co mu přijde pod kola. Pak se člověk dostane do zatáčkovitého úseku a začnou se dít věci. Tahle dáma doslova zbožňuje zatáčky, jede přesně tam, kam chcete, do zatáček se sklápí naprosto nenásilně, ani rychle ani pomalu, prostě přesně tak, jak je potřeba. Překlápění je jak na mrštném naháči a v Rakousku jsem si párkrát stupačkou křísnul o asfalt (ano s plně naloženými bočními kufry ), no prostě tenhle podvozek dost dobře nechápu. Brzdy vše krotí s přehledem, nemají brutální zákus, ale jsou příjemně měkké s progresivním nárůstem účinku a je na ně absolutní spoleh, sjezd z Grossglockneru bez náznaku jakéhokoliv vadnutí. Celá motorka se dá označit jedním krásným slovem, je taková pocitově "kulatá". To platí i o řazení, je přesné, měkké a krásně měkce cvaká při změně rychlostních stupňů. A teď k motoru, není to žádný výbušný divoch, ale spíš bych ho označil jako neúnavného tahouna, to nejlepší ze sebe dostává v rozmezí 3000-7000 otáček, nad 4000 navíc přidá krásný hrdelní ryk. Nečekejte u něj ale žádnou výkonovou špičku, nárůst výkonu je přísně lineární, odtud možná vznikla v testech ta tvrzení, že to moc nejede, ale pohled na rychloměr prozradí, že jede, jen ne nějak výbušně a živelně, ale já si myslím, že pro takovýto typ motorky, je přesně tento charakter motoru ideální. Velmi svižná jízda není problémem a ve spojení s podvozkem si to užívám vrchovatě. A pak je tu spotřeba, ten motor prostě nežere, spotřeba osciluje od 3,7 do 5 l na 100 km, za 5 se jede v režimu pořád plnej, Alpy jsem dal s průměrem 3,8 l na 100 km a to jsme se rozhodně necourali a projeli spoustu prudkých stoupání. S nádrží na 23 litrů jsem měl na dlouhé cestě dojezd 600 kilometrů, no nechápal jsem, ale nezlobím se. . Motor je extrémně pružný, takže mu nečiní problém jet v obci 50 km/h na zařazenou čtyřku nebo i pětku a u cedule značící konec obce stačí jemně otočit plynem a motor bez problémů a vibrací plynule zrychlí na požadovanou rychlost. Často jsem slýchal taky strašáky o tom, že V85 má malou olejovou náplň a žere znatelně olej, tak je nutné často dolévat. Nevím, jestli to je novou E5 verzí nebo tím, že jsem zajížděl opravdu s citem, ale moje guzzina olej nežere téměř vůbec. První servis byl v 1500, olej byl stále na max, nyní mám najeto 4300, olej je stále na max, tak nevím, ale opět, nezlobím se. A nakonec je tu ten design, Guzzi je prostě královna detailů, ta motorka je nádherná jako celek i v jednotlivých detailech, baví mě na ní v garáži jen tak civět a odhalovat jeden rafinovaný detail za druhým, tam je vše tak, jak má být. A když dojedeš na kafe nebo domů, tak se těmi detaily můžeš kochat a přitom guzza nádherně kovově lupe, jak chladne, lupou i jiné motorky, ale tenhle koncert klasického chladnoucího vzducháče je naprosto nepřekonatelný.
No a co mě na Guzzině vadí? Není toho moc a většina věcí je o přístupu a ne o tom, že by to bylo vyloženě špatně. I vyšší plexi verze Travel nechrání dobře a při vyšších rychlostech za ním vznikají turbulence přímo do helmy, která se klepe do stran a nedá se tak jet, mám 180 cm. Řešení je deflektor nebo jiné plégo. Další věcí jsou stupačky spolujezdce v případě, že chcete mít nohy na špičkách, ale tahle motorka není na toto dělaná a ideální poloha na stupnách je přibližně v polovině chodidel, pak není problém. V horku, ve městě v kolonách a při pomalé jízdě vzducháč prostě topí a vůbec se v takových podmínkách necítí dobře a ani já v tomto režimu nejezdím rád, proto pokud někdo uvažujete jezdit s V85 primárně po městě, tak to raději vypusťte z hlavy, nebudete dělat dobře ani motorce, ani sobě, navíc velmi široká řidítka nejsou ideálním pomocníkem na protahování se skulinkami mezi auty. A nakonec výkon by mohl být samozřejmě trochu větší, ale řešit to musíte snad jen při plném naložení a rychlém předjíždění, tam je lepší si to připravit a podřadit si, aby motor zpíval nad 5000

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marin35
marin35 napsal 27.11.21 v 19:21 10b.

To je krásná mašina

vitik
vitik napsal 25.11.21 v 07:19

PavelSn napsal 24.11.21 v 13:32 9b.
Správná volba, tak ať slouží, u těch urban kufrů si kontroluj spodní čepy umí … vypadnout jinak jiné minus jsem neobjevil ???
Taky mi jeden vypad..Když jsem tam ten novej mlátil kladivem, divil jsem se jak je to možné
Honzus-pěkná motorka i recenze
Traki- měnil jsem si olej sám v 5800, tedy asi po 4300km od první garančky v 1500, no a tekla z toho hrozná černá břečka. Jak je ho málo, tak se ten olej v motoru víc nalítá a nadře. Dík za info o té zkoušce, to jen potvrzuje, že v Sušici měli pravdu s tím půlením intervalu

penous
penous napsal 24.11.21 v 22:38 10b.

Hezky napsáno a hlavně až po nějaké době kdy se vlastně až dá motorka hodnotit.

rudirt
rudirt napsal 24.11.21 v 19:37 10b.

Recenze jiných (a rádoby odborníků) před koupí motorky by měla být jen
jakýsi trochu poradní orgán...
Nic nenahradí zkušební jízda! Taky jsem zkusil V85TT - a chytil ten bacil guzzííííííí
Moc hezká recenze, jasných 10b. a přání spousty pohodových km
a VŽDY ŠŤASTNÝ NÁVRAT!!!

PavelSn
PavelSn napsal 24.11.21 v 13:32 9b.

Správná volba, tak ať slouží, u těch urban kufrů si kontroluj spodní čepy umí … vypadnout jinak jiné minus jsem neobjevil ???????

Více komentářů



TOPlist