PROFIL MOTORKY

Jawa 350/633 (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bizoňák
Vloženo 19.11.2021
Aktualizováno 23.11.2021
Zobrazeno 2 109x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V období od března 1970 do dubna 1972 bylo celkem vyrobeno 2416 dvěstěpadesátek a 2175 třistapadesátek.

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Nikdy se mi ani moc nelíbil, ale s odstupem času jsem tomu přišel na chuť. Takovej exot, mezi jawama :-D

Motorku bych doporučil pro - Pro opravdové milovníky značky, sběratele...

Doplňky na motorce - Demontováno tažné a neoriginální díly...

Recenze

Uf, co k tomu říct, nebylo to jednoduché, ani levné,ale je doma...

Celkem raritní kousek mezi Jawkama a pro někoho, asi nejškaredější, ale za to technicky zajímavý model.

Po Bizonu jsem koukal marně několik let, ale buď stál nesmysl, nebo mě vždycky někdo předběhl. Jejich ceny, jdou vzhledem k počtu vyrobených a dochovaných kusů, do astronomických výšin a lepší už to asi nebude.

Chtěl jsem ho také hlavně proto, že mi chyběl v návaznosti do sbírky, mezi califa a 634.

Bizon má platné původní papíry a malou SPZ, kterou dostal přidělenou, při první registraci v roce 1972.

Jak už jsem psal výše, jeho pořízení, nebylo zrovna snadné a levné, o to větší z něho mám radost. Sice jsem ho musel koupit i s vozíkem PAV a prodat pár motorek, ale myslím, že se vyplatilo. Páva jsem prodal, jelikož už doma dva mám a za motorku hranatých tvarů, se opravdu nehodí, takže se mi část vrátila zpět.

Co se týče originality, tak na něm je neoriginální tachometr, rychlopal, válce, víčko nádrže, zadní tlumiče, výfuky, ale všechny tyto díly, jsem již posháněl, v budoucnu, bych ho chtěl určitě renovovat.

U motorky byl měněný rám, co s tím kdo dělal je pro mne záhadou. Jelikož po koupi, jsem udělal evidenčku, abych si mohl moto přihlásit na sebe. K mému úžasu, mi na úřadě bylo sděleno, že pod stejným VIN, jezdí ještě další Bizon a byl mi ukázán i na fotografií z STK. Takže znova na STK, kde mi mělo být vyraženo nové VIN, tam mi oznámili, že tak malé raznice nemají a mašinou na gravírování se tam nedostanou.. Tak znova, další STK a pak znova na úřad a je to konečně v pořádku, tak jak má být.

Pořízeno v roce 2021...

Kdyby někdo měl, tak sháním na Bizona originální Katalog náhradních dílů a Návod k obsluze , mile rád je od vás koupím. Děkuji

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Amri
Amri napsal 24.11.21 v 18:49 10b.

No jo. Chodíval jsem se na něj dívat k výloze Mototechny.Měli ho tam ve žluté pískové. Do té doby nemyslitelná barva pro jawu, ale o to zajímavější

Petr45
Petr45 napsal 24.11.21 v 18:39 10b.

Taky jsem kdysi měl a rvu si vlasy že šel pryč.

Mašer.
Mašer. napsal 23.11.21 v 16:58 10b.

V mládí (1980) jsem vlastnil 250 Bizona s označením 624, Oilmaster, původem ze strašnické Jawy. Původně měl pískovou barvu, já ho stříknul na černo Díky rámu byl o dost těžší, než ostatní 250 a 350, ale já byl šťastnej, že mám na čem jezdit, i když mě taky dost potrápil svými technickými problémy. Bůh ví, kde je mu dnes konec ...

hycomat
hycomat napsal 22.11.21 v 19:32 10b.

PK57 - v zatáčkách se nevlnila? S tou bicyklovou prednou vidlou sa vlnila ako had aj po rovine, pár km som na nej v osemdesiatych rokoch najazdil. Ale ako retro je to fajn. 10 bodov za odvahu.

PK57
PK57 napsal 22.11.21 v 14:13

Za mně je Bizon krásná motorka, jen musí být červená . Něco jsem se na něm najezdil počátkem 80. let. Mizerné sedadlo, vysoká, nebrzdí, seřízení karburátoru tak pro Saxanu. Ale perfektně tuhý rám (v rámci starších JAW to byl fakt krok vpřed), v zatáčkách se nevlnila.

Více komentářů



TOPlist