PROFIL MOTORKY

Honda Super Cub C125 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník čapínoooo
Vloženo 18.11.2021
Aktualizováno 18.11.2021
Zobrazeno 1 719x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Malá zábavná retro-věc co není pro každého.

Více fotografii

Motorka koupena od AB Motorcycles

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy? Fichtl :D Hned jsem si na něj vzpomněl... Jinak je to snadno ovladatelná a příjemně lehká a hbitá motorka. Výkonem neohromí, ale motor by měl být nesmrtelný.

Motorku bych doporučil pro - Spíš někomu kdo už na motorce seděl, ale nechce nic velkého a zároveň mu není tolik líto peněz. Měřím 178cm a ze sedla pohodlně dosáhnu oběma nohama na zem. Nový letošní model, resp. 2022, má už i sedlo pro spolujezdce. Modely18-20 jsou jednomístné!

Doplňky na motorce - První přišel plexi štít od Puig, v osmdesáti už je to celkem hukot, motorka nemá z výroby žádný, a i do deště se hodí.
Pak jsem koupil originál zadní nosič, který je ve tvaru znaku Hondy (pro auta, zajímavé).
Trochu úlet je zadní zástěrka ala cílová vlajka, tady mne inspirovali majitelé z Asie :)
Poté ještě zadní top box Kappa 32l, ten byl nutnost a za hubičku.
Pro většinu uživatelů bude asi nutnost rozšíření zrcátek, jsou hodně úzká stejně jako řídítka takže si koukáte akorát tak na ramena.
To je zatím vše, ale ono se na jaře určitě ještě něco objeví :)

Recenze

Ono to začalo takhle:

Vždycky jsem měl víc než jedno auto. Od roku 2010 víceméně jen Hondy, z nouze jsem potřeboval rychle auto a na Jarově byl tenkrát Civic 2000 s najetýma 37k km po panu doktorvi. A už to jelo.. Accordy, Legendi, Preludy. Jenže provoz po Praze a vůbec obecně začal stát za prd. Takže jsem obratem prodal jedno auto navíc a začal přemýšlet nad jednou stopou.

Při prohlížení stránek (překvapivě Hondy :) ) co se vlastně nabízí pro nemajitele "plného" Áčka, vlastně žádného Áčka, a zkouknutí cen v autoškolách bylo jasno, do města a okolí mi stačí něco do 125 kubíků. Ostatně jsem na motorce neseděl přes dvacet let. Ale co dál.. všechny skútry vypadají stejně, to je pro majitele Legenda z roku 1995 nuda. A pak jsem tu "věc" uviděl, láska na první pohled. Snad i proto, že jsem jako kluk jezdil na červeno bílé Jawě 50/20.

Super Cub!! Co to vlastně je? A začalo hledání. Historie skoro dechberoucí, "retro jako prase", přes sto miliónů vyrobených kusů. Vstřikování, čtyřtakt, téměř klasická koncepce dole naležato uloženého jednobuchu (opět fichtl :) )
No tak dobře, cena jako za dva skůtry, ale co už, aspoň to trochu vypadá jako motorka. Takže kde ho mají.. nikde?! Obvolal jsem celou republiku, ale kupovat motorku v létě kdy dobíhá prodej loňského modelu a nový se teprve čeká nebylo dobrý načasování. Co teď? Aut z ciziny už jsem koupil dost, tak co mrknout za hranice. A co čert nechtěl, v Degendorfu (DE) co by kamenem dohodil od Šumavy byl jeden nový červený na prodej. Zkrátím to, povedlo se. 2. srpna bylo přihlášeno (po měsící od dovozu) a hurá do provozu..

Jízda: první jízda z okraje Prahy, kde byla motorka u rodičů v garáži, do města proběhla hladce, až nečekaně po těch letech. Trošku nezvyk bylo řazení (Ok, je to vlastně manuál, což je u Béčka špatně, ale páčku spojky to nemá a v malém i velkém TP o tom není ani zmínka, takže.. :). Nahoru to bylo snadné, povolíte plyn a šoupnete tam další kvalt, ale co dolů? Nebudu lhát, YouTube je mocný! Prostě zároveň s podřazením švihnete s plynem a hle, jde to. Jinak se totiž zadní kolo smýkne a motorka taky není zrovna šťastná.

Jinak je motorka lehká, úzká, vcelku obratná. Díky velkým kolům a skoro až moc měkkému odpružení pohodlná i na kostkách.
Trochu problém bylo zjištění, že úložné prostory prostě nejsou. Maximálně na nářadí a servisku. Takže šel na nosič kufr a je vyřešeno..

První neradost nastala celkem záhy, špatná přední guma z výroby. Rozdíl 40gramů byl hodně znát už od padesáti. Takže zkusíme jiný gumy. Michelin City Pro, skvělé recenze, trojí ochrana proti propíchnutí. Problém zmizel, naštěstí.

Zatím mám najeto málo, ostatně v každé recenzi se dozvíte, že strop na jeden zátah je 50km, pak už vás brní zadek. Jednoválec je holt vibrátor. Ale nemůžu říct, že by to bylo tak zlé. Řídí se krásně, kam jí nakloníte tam zatočí. Jen by to chtělo lepší přední světlo. Všechna včetně hlavního jsou diodová a zrovna to přední mi přijde, že svítí skoro stejně jako to na osvětlení RZky.

Když to shrnu tak mi zatím dělá jen radost. Spotřeba je 2l po městě (o deset míň než Legend), není to tuctovka a je zábavná :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BigAl74
BigAl74 napsal 01.12.21 v 20:14 10b.

Po dlouhý době moje oko zas spočinulo na pěkný motorce a eště jsem si i dobře počet

HarryS
HarryS napsal 22.11.21 v 15:10 10b.

Měl jsem v Austrálii :D ale starší model

stařík62
stařík62 napsal 22.11.21 v 13:04 10b.

Ojedinělost. Vyrobeny miliony a já ji viděl na silnici jen jednou v životě a to ještě možná jjen ejí činskou mutaci. Body za výjimečnost a odvahu.

čapínoooo
čapínoooo napsal 22.11.21 v 12:28

Nový gumy byly v podstatě to první Olej jsem měnil ve 300km, znova to bude teď v 600km a pak to půjde v 1000km na první garančku.
Tlumiče jsou v plánu včetně předku od YSS. Jen počasí už tolik nepřeje, možná jí uložím až padne první sníh

Dzawar
Dzawar napsal 20.11.21 v 20:23

Gratuluju ke koupi stroje co se ti dostane pod kůži .Pokud jsi byl zvyklý kdysi na Jawu tak si na řazení Cub rychle zvykneš a už tě nebude otravovat ruční spojka jako u klasické moto . Je to poloautomat , . Doporučuju 1. jiný gumy 2 . vyhodit zadní tlumiče . U Wave dal motor plný výkon po cca 8000km ale na začátku to chtělo časteji měnit olej 200/500/1000/1500km . Jo a originál větrný štítek z thajska posunul cestovní rychlost na 90km/h . teda po 15000km. Nic to nežere a můžeš s tím od lesa po dálnici , ve městě ryba ve vodě . Ale nejraději bych šel do Wave 125i ale to by musel někdo dovézt z Thajska !

Více komentářů



TOPlist