renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník CloudJumper
Vloženo 18.11.2021
Aktualizováno 19.11.2021
Zobrazeno 1 047x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cesťák. Ne nějaký cesťák, ale TEN Cesťák.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Samet. Kožené sedlo. Koncert.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele co chtějí pohodlí, klid a jistotu

Doplňky na motorce - Plexi WRS

Recenze

I stalo se, že můj známý položil své čerstvě koupené ojeté BMW R 1150 GS, protože nikdy neřídil nic než SIMPSONA a koupil si toto. Urazil hlavu levého válce a pěkně zdeformoval nádrž na levé straně. Samozřejmě ho shodila motorka na zem a on řekl, že už nikdy na motorku nevleze.

Opravili mu hlavu válce, zakitovali prohlubeň v nádrži. Přidali padáky (trochu pozdě).



No a já si na ní sjel, protože jsem si ji chtěl zkusit. Přeci jen je to To BMW, GéeSo! Pánové, dámy, to pohodlí, ten klid, ta síla a nenucenost. To se nedá popsat, to se musí zažít. Boxer táhne, kdekoli chytíte za plyn. Jedete na dvojku 20? Není problém. Jedete na šestku 130? Taky ne. Zvuk je jedinečný i bez laďáku. Pocit, když na neutrál přidáte plyn a motorka se vám rozechvěje do strany a chce se svalit na jednu stranu je nezapomenutelný.

Sedlo jez kategorie zadních sedadel BMW řady 7. Pohodlné, poloha při sezení je velmi neutrální, člověk nemusí používat skoro žádné svaly na to, aby se udržel rovně nebo čelil větru (díky přední plexi). Velice dobré na dlouhé cesty. Vyhřívané rukojeti, ááááánooo. Vypínatelné ABS (ahoj lese) ááááánooo.

Telelever? Víte, to je to. Jedete si na GS, přijedete k zatáčce libovolnou rychlostí a děje se toto:
Vy: zatáhnete za řidítka, začnete se naklánět, jak to jen děláte na jiných motorkách.
GS: Co to děláš?
Vy: Chci projet tuhle zatáčku?!?
GS: To je moje práce
Vy: Cože?
GS: Ticho, seď, koukej. Řekl jsi co chceš, já to udělám.
Vy: ...eee...
GS: (suveréně projede zatáčku)
Vy: Jsem nic necítil... jako žádný problém, ale...
GS: Ticho, zrychluj
Vy: OK

Jo, skvělé, projedete jakoukoliv zatáčku, přesně, jasně, bez problémů, či zaváhání. Ale chybí tomu to vtažení do děje. Motorka jako kdyby jela sama. Telelever Vás odcloní od děje a udělá vše skvěle, ale sám.

Na druhou stranu pokud chcete za den ujet pár set/tisíc kilometrů, není tohle přesně to co chcete? Pohoda, komfort, stabilní platforma, která Vás nenutí pracovat celým tělem v každé zatáčce? Nebo, pokud se snížíme k internetovému meméčku, není to co chcete, když jste šedesátiletý tlusťoch? Nemyslím to zle. Ne všichni jsou reinkarnace Rossiho. (Rossi neni mrtvej vole... nemůže se ještě reinkarnovat).

Hele, je to na Vás, ať už je to jakkoliv, zůstává konstanta, že R 1150 GS je extrémně pohodlná, nečekaně ovladatelná (jakmile se pohybuje), cestovně zaměřená a silná motorka pro pohodlnou cestu přes kontinent, nebo dva.

Kaámošovu motorku jsem po projetí vzal, vykitoval, zbrousil, zase vykitoval, nastříkal, vyměnil žárovky, kapalinu v brzdách a ABS, koupil nové pneu (Michelin Anakee Adventure), nové plexi (na jendom foto), vyčistil kotouče, brzdové destičky, vyměnil olej... prostě dal do pucu.











Párkrát se projel a musím říct, že i v terénu funguje. Limit jsou pneumatiky. Anakee Adventure se neleknou lesní cesty, bahna a louky, nejsou ale vyloženě terénní. GéeSo ale vytáhly ze všeho, kam jsem se s ním odvážil. Nic se nevyrovná tomu pocitu, kdy Vám 250 kg motorky klouže bokem směrem k rybníčku uprostřed lesa a pneumatiky najednou zaberou a vytáhnou mastodonta pryč.

S tím souvisí majestátní krouťák de facto od volnoběhu (98Nm). Vrchol výkonu byl nějakých 85 koní, předpokládám, že s ohledem na stáří motorky to o něco kleslo. Každopádně pokud motor běží, můžete přidat plyn a motor zabere. Úžasná strojovna.

Pak jsem ji prodal. Nevydělal jsem nic, ale ten zážitek stál za to. Myslím ta oprava a to ježdění. Nekoukejte na mě zle, mě to bavilo.

A pochopil jsem, proč je řada GS taková legenda a benchmark pro velká endura. To pohodlí a klid a oprávněná důvěra ve stroj pod Vámi je k nezaplacení. Není nejsportovnější, není nejlehčí, není nejvýkonnější, ale je dost možná nejlepší, protože nazatěžuje jezdce ničím navíc. Pokud je to to, co hledáte, GS a troufám si i říct, že nejen 1150 je Váš cíl.

Za mě zůstal silný dojem ze (ve všech směrech) silné motorky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ottoson.k
ottoson.k napsal 16.08.23 v 18:25 10b.

parádní

Brukev
Brukev napsal 18.11.21 v 16:26 10b.

Pecka pecka pecka

Více komentářů



TOPlist