cfmoto_800mt_sport_kufry



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cunado
Vloženo 28.10.2021
Aktualizováno 19.2.2022
Zobrazeno 3 072x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Velmi spolehlivý univerzál, skvělý na cestování i denní používání s příjemným a pružným motorem, který navíc nezruinuje vaše konto

Více fotografii

Motorka koupena od Westmoto Horní Bříza

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Poměrně velká a dlouhá motorka, motor táhne absolutně lineárně, téměř bez vibrací, sedačka je i po delší jízdě velmi pohodlná

Motorku bych doporučil pro - Téměř pro každého – začátečník i zkušený jezdec na pohodové cestování. Spíše napíšu, pro koho to není: Závodníci, adrenalinoví jezdci, milovníci elektroniky a posledních výkřiků techniky a ti, pro které je cool moderní design ta nejdůležitější věc

Doplňky na motorce - Jako první přijdou na řadu padací rámy, pak snížení stupaček, ochrana olejového filtru a zřejmě nějaké jiné plexi.

Recenze

Co napsat o motorce, která tu je od roku 2004 (ano tohle už je 2. facelift, ale podstata se moc nezměnila, což je dobře) a motoru, který se objevil v SV 650 už v roce 1999 a byl už x krát recenzován?
Asi tolik, že k V- Stromu jsem si našel cestu přes několik jiných motorek a po zhlédnutí desítek nadšených recenzí na youtube jsem si zaplatil celodenní půjčení motorky v Brně a musím říct, že jsem měl jasno po pár kilometrech.
Zvolil jsem klasickou verzi, drátěná kola jsou sice nádherná, ale ne moc praktická na čištění a údržbu a popravdě řečeno do terénu mám svoji starší XT660R a i když Stromek je skvělý a hodně lidí na něm dokáže zvládnout slušný offroad (vyzkoušel jsem v lehčím terénu a byl jsem příjemně překvapený), pro mě to bude spíše motorka na cestování a na silnici, důvody jsou tyto:

1. Ergonomie – při svých 187 cm jsem při stání ve stupačkách dost předkloněný, budu určitě snižovat stupačky a možná i zvyšovat řídítka, každopádně enduro pozice to ani pak úplně nebude
2. Svody a olejový filtr na ráně – ano namítněte, že lze ochránit plechem, což postupně také udělám, ale nic to nemění na tom, že motorka originálně není konstruována na větší terén
3. Rozměry kol 19“ a 17“ – opět na lehčí terén je to OK, ale na větší nerovnosti je lepší 21“ vpředu

Přístrojovka
Pro někoho je vzhled trochu zastaralý, což je nepochybně pravda. Za mě je otáčkoměr řešený klasickým způsobem to nejlepší, co zatím někdo vymyslel. LCD displej je trochu old school, ale Suzuki to tak dnes má i u dražších modelů, každopádně všechny potřebné údaje člověk na displeji najde a je skvěle čitelný. Plasty vypadají sice trochu lacině (je třeba mít pořád na paměti, že Stromek není luxusní drahý bike), ale v noci vypadá perfektně – viz fotky.

Spolehlivost
Tím je Stromek vyhlášený, na netu najdete x recenzí po 100 i 200 tis. km a většinou se shodují, že kromě běžných provozních a údržbových záležitostí tahle motorka na nic netrpí. Je prověřená opravdu x lety a kilometry, takže ji lze směle prohlásit za jednu z nejspolehlivějších současných na trhu.

Emoce versus nuda
Někteří recenzenti uvádí, že motor je už tak vyladěný a vyhladěný, že už tam postrádají „charakter“. Ať už je to cokoliv, tak jsem si jistý, že to tak člověk může vnímat při hodinové projížďce kolem komína, ale při delším cestování a celodenním řízení ocení právě jeho klid, spolehlivost, elasticitu motoru a jeho nezáludnost. To že můžu věnovat pozornost cestě jako takové a nemusím řešit motorku, pokud nechci. A taky skvělý komfort

Co se mi na ní nelíbí?
Popravdě, zatím toho moc není. Dokázal bych si představit hezčí masku při pohledu zepředu, ale asi už jsem si zvykl a současně musím potvrdit, že světla svítí výborně a funkci plní. Při předjíždění a na delších rovinkách by neškodil silnější motor, ale v 95% případů je výkon i krouťák naprosto dostatečný a pořizovat silný a těžký motor kvůli těm zbylým 5%?:)
O ergonomii už jsem psal, pro nás vyšší by byly dobré nižší stupačky, ale to lze vyřešit sadou na snížení o 2,5 cm od Marcelluse. Víc mě trápí plexi štítek, který zřejmě funguje pro postavy do 175 – 180 cm, ale opět, lze to řešit výměnou a není to až tak nákladné. Zvažuju Air flow od Givi, který sice motorce zas tak extra nesluší, ale zřejmě funguje. Klidně mi napište do komentáře, budu vděčný za nějaké zkušenosti a doporučení od lidí, kteří toto řešili.

Drobnosti, co mě potěšily
Palubní 12V zásuvka v základu – je to drobnost, ale výrobce stojí pár korun a 99% uživatelů to potěší a využije jí, viděl bych to téměř jako standard pro motorky adventure/tourer

Základní alespoň plastový nosič zavazadel – má nosnost jen 10kg, ale na menší zavazadla (tašky, rolky) postačí a po zpevnění a doplnění plotnou lze využít i pro klasické kufry apod.

Lehký chod spojkové páčky

Výfuková koncovka se posunula níže oproti předchozímu modelu – nyní už lze upnout boční zavazadla symetricky a není nutný takový odstup na straně výfuku, který způsoboval, že motorka narostla enormně do šířky

Ještě perlička na závěr - servisní interval oleje dle uživatelského manuálu
EU + Oceánie - 12 tis. km
Zbytek světa - 6 tis. km
Vypadá to dost bizarně, ale je pravda, že není jediná správná hodnota a ten interval závisí hodně i na převažujícím způsobu jízdy (ostrá sportovní versus turistická kochačka), četnosti studených startů, atd. Dříve měl V- Strom 6 tis. a pak 12 tis. a to dokonce i zpětně pro předchozí modely. Já jezdím spíše pohodičku než nějakou pilu, takže kromě prvního servisu v 1000 km budu měnit vždy 1x za sezónu, což je pro mě cca 8 tis. km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marin35
marin35 napsal 04.11.21 v 20:00

se mi líbí moc

hansdorf
hansdorf napsal 04.11.21 v 16:21 10b.

Vynikající volba , perfektní popis a navíc trefa do stylu jezdce. Víc už to vylepšit nejde , tak spoustu krásných chvil v sedle a návrat domů vždy jen po dvou kolech.

Pedl
Pedl napsal 04.11.21 v 11:22 10b.

jelda-f
jelda-f napsal 04.11.21 v 06:57

Prostě V-Strom ;)

puod
puod napsal 04.11.21 v 06:54 10b.

Naprosto souhlasím se vším, co je zde napsáno, super popis, super motorka

Více komentářů



TOPlist