PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ajsmen
Vloženo 21.10.2021
Aktualizováno 22.10.2021
Zobrazeno 2 808x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Parádní italská klasika v moderním provedení :)

Více fotografii

Motorka koupena od AMG moto

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Uteklo nějakých 10 let kdy jsem ze zdravotních důvodů prodal svoji poslední mašinu a tak nějak jsem se přistihl, že čím dál častěji uvažuji o pořízení nové motorky. Děti odrostly a konečně nastal čas, kdy se můžu s manželkou sbalit a bez problémů vyjet na pořádný výlet. No a tak jsme se koncem srpna 2021 rozhodli nějakou novou motorku pořídit . Původně jsme ovšem uvažovali o nějakém maxi skútru. Začali jsme tedy obcházet moto-salony a nic nás vyloženě "neoslovilo" až jsme skončili v prodejně Aprilia / Piagio / Moto Guzzi. No a tak jsme tuhle Guzzinku uviděli a manželka mi hned jako správný "had našeptávač" podsunula myšlenku, že mě na tom skútru "nevidí" a, že tamta motorka je moc hezká a určitě ke mně "půjde" :). Jakmile jsem se na tuhle mašinu posadil, bylo rozhodnuto, pro mně okamžitě pohodlný "posez" a vyloženě mi ta motorka sedla .

Motorku bych doporučil pro - Řidičům nižší postavy - motorka je nizoučká Začátečníkům na "velké" motorce - mašina je lehce ovladatelná a nezáludná. Všem řidičům, kteří nepotřebují pro požitek z jízdy "lítat" 160 aby je to bavilo, ne že by to V7čka nezvládla, ale na toto není ta motorka prostě stavěná.

Doplňky na motorce - Padáky, brašny, štítek, výfuky Mistral, navigace

Recenze

Sympatický mi byl i praktický bezúdržbový kardan a po všech těch čtyřválcích jsem byl zvědavý na projev vidlicového dvouválce. První kilometry mi jen potvrdily, že jsme vybrali dobře. Vyloženě mě ta mašina začala okamžitě extrémně bavit. Prvních 1500 "zajížděcích" kilometrů jsem zvládl v průběhu jednoho týdne. Potom hnedka na servis a první vyjížďky s baťůžkem. Motorku dávám na motorkáře až s odstupem času, abych jí mohl popsat alespoň trošku objektivně. Co se mi na V7 moc líbí je motor, je to prostě úplně něco jiného než co jsem kdysi jezdíval. Jak to správně popsat... no motor někdy vibruje, chod není nijak extrémně kultivovaný a nemá žádnou extra výkonovou špici, ale na téhle mašině funguje prostě skvěle ! Při klidné a pohodové jízdě vibrace prakticky nejdou cítit a prozradí je jen lehce "rozmazaný" obraz v levém zpětném zrcátku. Strašně rychle se zvyká na slušný krouťák od nejnižších otáček , s Guzinou se dá jezdit jak s autem... 3000 otáček a řadíme nahoru. Pohodová a klidná jízda s baťůžkem (auto-styl) mimo město kolem 2000 otáček je naprosto v pohodě a mašina si podle palubního počítače v tomto režimu pápne na 100 km kolem 3L Naturalu - to je prostě paráda. Nicméně když se řidič "odváže", tak Guzzina umí pěkně pelášit a tam už se vibrace objeví, ale nic co by vyloženě vadilo - spíše naopak. Při prudké akceleraci z nízkých otáček motor pořádně zavibruje a lineárně zatáhne až někde lehce nad 6800 otáček a prostě je cítit, že sedíš na motorce a ne na "vysavači" :). Dlouhodobá spotřeba dle palubního počítače osciluje někde kolem 3,5 litrů / 100 km, v reálu to bude asi o nějaké to deci více. Nicméně co mně úplně dostalo je podvozek - něco tak lehce ovladatelného jsem prostě nečekal, do zatáček padá úplně sama, i ve vysokých rychlostech naprosto bezproblémové a jisté chování - prostě za mně tahle kombinace motoru a podvozku je prudce návyková paráda. Jedinou obavu jsem měl z účinnosti brzd, přece-jenom na všech mašinách jsem doposud měl na předním kole 2 kotouče a Guzzina má pouze jeden, ale obavy byly zbytečné a brzdy Brembo s ABS zastaví motorku i z vysokých rychlostí při krizovém brždění naprosto s přehledem. No aby to nebylo takové bezproblémové a ideální, tak se těsně po prvním servise projevila vada lakování levého výfuku a začala se pod stupačkou spolujezdce odlupovat barva. Původně jsme si mysleli, že to udělala manželka nevhodně zvolenou botou s tvrdou podrážkou, ale nakonec to byla vada, kterou výrobce uznal a pokryl zárukou, protože není anatomicky možné výfuk podrážkou škrábnout. Nicméně když jsem se už na ty výfuky "zaměřil", tak prostě musím napsat, že originály jsou zvukově nic-moc a proto jsem se rozhodl, že nebudeme čekat na dodání nového výfuku od výrobce a hned motorku "upgradujeme" na výfuky Mistral. No o tom nemá smysl psát, to se musí slyšet - ten rozdíl je naprosto neskutečný. Nové výfuky posunuly "Fun-faktor" motorky ještě úplně někde jinde a můžu s naprosto čistým svědomím napsat, že nelituju ani koruny za tento upgrade. Teď mašina zní a vypadá jako pořádný nevykastrovaný dvouválec - tohle ti taloši prostě umí ! No a když jsem byl v tom "upgradování", tak jsem mašinu ještě dovybavil plexi štítkem, padáky, navigací a originálními brašnami. Aktuálně mám za necelé 2 měsíce najeto 4000 Km převážně ve dvou a tady jsme narazili na limity. Nevím jestli to jsou limity spolujezdce a nebo motorky, ale při delších trasách po cca hoďce manželku začíná bolet zadek a musíme zastavit. Nejvíce jsme dali za jeden den 370 km a to už manželka nemohla poslední kilometry vyloženě usedět, já jsem byl stále OK a posez je dle mého názoru pro řidiče prostě velmi pohodlný. No a jelikož chceme příští rok spolu s manželkou hodně cestovat ve dvou, tak jsem začal přemýšlet co s tím a jako jediné možné řešení mi vyšlo koupit druhou velkou cestovní motorku s kardanem. Takže v úvahu připadala zase Guzzina a nebo Baworák. No dopadlo to tak, že jsme ještě motopark doplnili starším, ale udržovaným GS1200 :). Na GSu jsou opravdu velkorysá sedadla jak pro řidiče tak pro spolujezdce, ale proti Guzině to je "mastodont", nicméně na dlouhé tripy je to určitě vhodnější motorka. Takže na úplný závěr musím napsat, že Guzzina je pro mně podstatně zábavnější stroj vhodný na každodenní ježdění třeba i jen do práce. Dovedu si na Stonu bez problému představit i delší cestování, ale pouze singl, ve dvou už to je pro spolujezdce utrpení a ne zábava. No s manželkou jsme se jednomyslně shodli na tom, že na "kafíčko" a výlety kolem "komína" určitě raději vezmeme italku než německý autobus :).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Chmelar
Chmelar napsal 12.03.22 v 12:42 10b.

Zdravím a fandím, já jí mám už od podzima a též jsem tam dal Mistrály , není to jen o zvuku i bych si troufnul říct,že to líp frčí směrem kupředu.A vůbec tam nevidím žádné prodlevy, jak někteří recenzisti píší naopak - tohle má i vršek - občas s tím potrápím i silnější bikery .To je takový posun oproti předchozím generacím V 7 . ,že se tomu ani nechce věřit. A znovu apeluji na ty výfuky... ty původní originály s katalysátorem musí ven - motorka zhubne o 10.kg a začne přirozeně dýchat. Ta Euro 5 je zabiják motocyklismu ,právě to řeším u Husgwarny Swartoilen 125,pro mého syna, kde píšou že motorka má 15 ps. a 12 nm.- Já je tam nenašel.Ale už vím proč.Jenom to bude zase něco stát...

HogofogoCB
HogofogoCB napsal 02.11.21 v 18:50 10b.

Co dodat, je prostě nádherná..

liň
liň napsal 28.10.21 v 07:58 10b.

Zdravím Rychvald , velice parádni popis

Cormac
Cormac napsal 26.10.21 v 08:35 10b.

jo
jo napsal 25.10.21 v 20:41 10b.

Pěkně napsáno,ať slouží a brzo na vyjížďce.

Více komentářů



TOPlist