renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/362 Californian (1974)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Danisek
Vloženo 17.10.2021
Aktualizováno 24.3.2024
Zobrazeno 2 671x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje vlastní stavba VB modelu. Hodně improvizace.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Stavba na delší čas.

Recenze

Aktuálně chybí vyřešit

omačkaná rozpěrka mezi ložiskama. Musí být 55 mm dlouhá

Karel Kříž Sice nejsem z Dubí ale mohu říci na jisto, že pružina kulisy originál z Jawy katalogové číslo 150-24-050 má rozměr 27*11,9*9,2mm

Středící vložka přední vidlice - Jawa - originál

Repase předních vidlic Matějka 5000

Chemické čištění tak 6000
Vyfuky 5000
Klikovka 4700
Přední kolo 5000
Zadní rozeta 52z. 1800kc
Celokal tak 17 000

Teď mě borec dělal napaření na vb kalifa,světlo ze sportky. Nádhera za 500 kc. Pavel Stranský

Nejdůležitější je si něco o tom přečíst.
Pak celou motorku na surově poskládat.
To jsou 2 nejdůležitější věci !!
Doporučuji tuto knížku


Důležité eshopy kde jsem nakupoval repliky :


Jawamark.cz; Jawač; Etovar.cz

Letos jsem jsem si řekl že toho kalifa mít budu. VB je relativně jednoduchý model ale i tak to není sranda. Moje cesta je přestavba z 559 ( rám až na par drobností je identicky, VB má výfuky dolů)

Jak se dnes pohybují ceny 2021 :
Motor 362 stojí 40-50 000. Rám stojí 15 - 26 000.
Kompletní rozebrána 250 kalif s TP 92 000
Motor 361 s 12v 47 000 na Aukru

Kompletní ceník přestavby
- přední blatník za 1400 s poštou
- Přední blikače 5200 s poštou od pana z Pardubic
- Schránky, kastlik nářadí etovar 4500kc
- Jawac.cz - Držák klasonu, kompletní filtr na kastlik nářadí. 1500kc
- Jawac.cz - kryt řetězu, držák batere a malé díly - 2600,-
- Jawamark - řídítka, boční a zadní hmadlo, plyn a rukojť , přední vzpěry - 4400,-
- Bloky 362 - 10 300,-
- Jawamark nádrž 592 10 000 a na výměnu nádrž na kyvačku plus za 1500 loga a gumy na nádrž
- MOTOR 360 bez valců , zadní blatník ala californian a horní maska, stupačky - 11 000,-
- eshop.veteran-sedla.cz - Sedlo 3800,- (dorazí v lednuú
- Doma jsem našel originál držák blikaču
- Revmaplech jsem vyměnil s JAWA Rikša za nadrž CZ
- páka zadní brzdy - 500,-
- Horní nosník 150,-, lepší plech na zadní brzdu 150,-
- Úprava zadní kyvné vidlice na 19" - Aleš Matějka - 1500
- Kolena Hadrávek - 2500,-
- maska horní a dolní díl (horní díl na kyvačku na prodej) 1500

Přední blatník 4100
Zadní blatník 5200
Hlavy USA 6000
Přední parabola 1700

Padák VB tak 4000kc

Technická část
Výfuky
http://www.veteranfo...124&idtop=165081

Je to epoxyd od carfitu

Délka: 160 mm bez hlavy / 175 mm celkem.,Průměr: 15 mm osa / 20 mm hlava., Kat. č. Mototechna: 616-5109, 658-430512., Kat. č. Jawa: 353-56-071. Název v katalogu: Hřídel.

Pouzdro osy předního kola, 23x18x15,

ČZ 215 mm, Jawa 225 mm. Rozteč zadní blatník

KRYT PŘEDNÍ VIDLICE PANELKA, SPORTKA, CALIFORNIAN ČERVENÉ - (310 MM)

Osa předního kola - Jawa Kývačka, Panelka
Kód DDWOP35356071

Motocykly: Jawa 353, 354 Kývačka, 559, 360 Panelka, 590, 361 Sport, 591, 362 Californian, ČZ 476, 477.

Délka: 160 mm bez hlavy / 175 mm celkem.
Průměr: 15 mm osa / 20 mm hlava.

http://www.jawamania...spx?questionid=66201
venek 52 ;vnitrek 25; šířka 21 ; Lozisko3205 (Dvouřadé ložisko na převodovku)
Pravý kastlik = 85mm origo panelka + 16mm váleček na schranku
Oilmaster https://www.motomagazin.cz/index.php?id=235
Chemické čištění Tůma Vrchlabí
Olej mam vyzkoušeno že olej se specifikací JASO FD je dobrej; FC na dojetí: A FB je bordel

MPS moto převodovka 634

primarni prevod panelky je 27/45 a 634 29/47.

Hlavy 17ccm

Přední blatník středový pruh u hranaté verze.
Pravda, ty máš 7,5 cm a na 634 mám 8,5 cm

Kulatý olejoznak M36x1.5
13,2 cca výška celková a osazení 4.3
Rozeta https://www.jawatec...rozety/zadni-rozeta/ 428
Ložisko 6205 2RS - ZKL - do rozety Jawa

2x 6305 C3 (kliková hřídel)

1x 6303 (spojkový koš)

1x 3205 (výstupní kolečko)

Převodovka 634
Tento typ převodovky lze použít ve většině motorů Jawa od 353, 354 Kývačky do 634 a u ČZ 471, 472.
U kulatých motorů musíte použít speciální Kolo s nábojem.

1x 623-22-033, 650-210010 Hřídel hlavní
1x 623-22-039, 650-210121 Hřídel předlohy
2x 633-22-012, 661-210060 16 z kolo
2x 623-22-036, 650-210160 19 z kolo
1x 633-22-013, 661-210150 24 z kolo

Jawa 350 Californian IV typ 362/00/02,r.v.1969,č.m.*362-000648*,výkon 28k

Odpověď K udajum z letaku pro Califa : jde o letak pro zakazniky v USA ( Californian v otevrene US verzi ) , proto je jeho hodnota 28 HP uvedena v SAE , coz je 25,5 koni v norme DIN udavane u nas a to je tedy 18,8 kW .

V dobovem testu prave teto US verze 362 Californiana americkym casopisem Motorcyclist je udavana jeho maximalni namerena rychlost 86 mph ( tj. 138 km/h )

Jawa 250 Californian I. az III. , vykon 16,5 HP ( SAE ) , max. rychlost kolem 74 mph ( 120 km/h )
JAWA 350 Californian I. az III. , vykon 21 HP ( SAE ) , max. rychlost 78 mph ( 126 km/h ) , konstantni cestovni rychlost 67 mph ( 108 km/h )
JAWA 250 Californian IV. , vykon 20 HP ( SAE ) , max. rychlost 78 mph ( 125 km/h )
JAWA 350 Californian IV. , vykon 28 HP ( SAE ) , max. rychlost asi 87 mph ( 139 km/h )

633-13-041
633-13-042 USA verze, větší výkon

633-13-021
633-13-022 tuzemsko, menší výkon

633-13-061
633-13-062 novější tvar žeber , ty tam teď máš...

633-13-070
633-13-075 novější tvar

Aleš Matějka Nene. Ty kratší co vím tak by měli být na Sportku a možná Calif Ale klasické Panelky a nebo i Kývačky co už měli doutníky mají ty, co mam na fotce. Ty kratší mají myslím 17,5cm. Ty klasické něco kolem 25, to nevím přesně

Jen vím , že vyexportované kusy 362 Californian do USA do roku 1971 měly kulaté přední blatníky a červené rámy . A kousky vyrobené v roce 1972 již hranaté přední blatníky a černé rámy

Od roku 1964 do roku 1968 se montovaly zapuštěné štíty a od roku 69 dál se dělaly ty větší stity vně bubnu.Kombinace obou typů nevadí je to jen malá odlišnost

na novým hranaty vepredu 5,5
vzadu 13,2. ,to je od vzpěry do hrany mam to našroubovaný

Kulatý Blatník vepředu od hrany na stred diry 6,6 cm ; vzadu od hrany na stred diry 9 cm


https://moto.klanica...639-dellorto-phbh-28



Dnes domluvené motor j350 typ 360 a zadní blatník s rámečkem



20.10. vyzvedl jsem nádrž a poprvé zkusil usadit kastliky a zkompletovat světlomet.

Řešil jsem jak to vlastně mají vyřešen ty úchyty




Listopad 2021


Díky Jawamakrk a kolena Hadravek


22.11.2021 - došly díly z jawač za 2700kc ( možná vidíte 2 držáky na baterii, nemám v umyslu shánět oilmater a prostor pro baterii v levém kastliu využiji pro věci na motorku( uložný prostor), ale budu vše dělat jak by tam jednou přišel oilmaster i nadobkou)

29.11. aktuální stav


Leden 2022 - 12000kc


Březen 2022
nosič 2300kc



Rok 2023

Letos asi nejdůležitější je že se udělal padací rám VB



Je zde ukázka kde se fotila dobová fotka v Košicích. A jak vypadá replikový průkaz VB...

Minule jsem tu poznamenal, že Califácký hlavy ozn. 022 a 042 mají stejnej průměr spalováku, tudíž, že jsou stejný. Někteří tu napsali, že se musí porovnávat objem a né jenom průměr. Tak jsem tedy porovnal objem, protože jsem sundaval hlavy 042 zase z jiného califa než minule a pořád mi tu leží i ty hlavy 022. Takže i po porovnání dalších hlav 022 a 042 jsem naměřil průměr +- 38,5 mm a objem jenom tý kopule 15 cm3 a objem celého spalováku po hranu těsnění je 23 cm3, měřěno na hlavách se svíčkou dolitím do roviny stejnou novou stříkačkou na 20 cm3 a olejem Lavio. Viz fotky :) 1. stříkačka vždy a naplněna na 20 cm3 pro měření kopule a + 2. stříkačka na 5 cm3 pro dolití do plna. Přesnost +- 0,5 cm3 od oka :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 07.11.23 v 11:16

Jen tak na okraj: Začínal jsem na 750-tce Zundapp, potom Jawa 350 typ 360 00, tu jsem bohužel pohřbil a sebe málem také. Další byla tehdy novinka Jawa 250 592 00 s kalifáckou nádrží a blikači. Tu jsem naneštěstí po dvou letech také pohřbil, a tak jsem na její papíry přestavěl další 360 00, tehdy to šlo. Když jsem ji ztratil v 76-tém při poslední bouračce, koupil jsem novou ČZ 250 typ 471 a ta už přežila má telecí léta. Pak už jsem jezdil čtyřtakty od Hondy a bez malérů. Vlastně jsem se věčně vrtal v hromadách součástek. Myslím, že ti dobře rozumím, jen mě mrazí z mých vzpomínek na má letecká dobrodružství bez křídel.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 06.11.23 v 23:45

Ale ne, jen tím zaujetím, býval jsem to samé.

Danisek
Danisek napsal 06.11.23 v 21:36

A čím? Jako mam to jako debilniček. Všechny informace si tam dávám. ...

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 06.11.23 v 20:45 10b.

Děsíš mě, ale fandím ti.

Danisek
Danisek napsal 24.11.21 v 02:16

Bude hůř, a pokud chci kalifa mít tak to musím dělat systematicky teď. Padalik od nového roku zdražuje. Takže třeba se za pár let budu smát jak uvidím ceny replik a nesehnatelnych dílů. Co se týká plechových dílů chybí mi 19" zadní blatník který budu řešit s Jawačem v lednu. Teď je obsah informací chaoticky. Mám to jako úložiště cen a informací.

Více komentářů



TOPlist