renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník HogofogoCB
Vloženo 14.10.2021
Aktualizováno 14.10.2021
Zobrazeno 752x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První moje opravdu "velká" motorka, designově neskutečně nadčasová a spolehlivá.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: Čekal jsem, která bude dříve v nabídce.

První dojmy - Obrovský respekt, reakce a síla motoru při první jízdě. Motorka byla krásně ovladatelná a citlivá jak na plyn, tak na brzdy. Byl jsem udivený snad ze všeho, od elektrického starteru až po boční stojan :)) Před tím jsem měl ČZ 175, tak se není, co divit..

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky nebo pohodové jezdce.

Recenze

Zimu a celé jaro 1998 jsem se chodil na XJ600 N dívat do zdejšího motosalonu H&H Yamaha jako na něco absolutně nedostupného, motorka byla totiž dražší jak nová Felicie a vedle vystavené XJR už bylo sci-fi úplně. Vždy jsem si odnesl nějaký prospekt a doma na něj koukal. Volba byla jasná, sehnat něco podobného z Německa. Záleželo, co bylo dříve k mání. Koncem jara se opravdu poštěstilo a motorka se objevila. Dva roky stará XJ600 N s nájezdem 3800 km. Lehce padlá - oprava nádrže a budíků.

Když jsem si ji odvážel domů, měl jsem z ní obrovský respekt. Už jen z toho zvuku a jak šla rychle do otáček.. Asi po 200 metrech jízdy jsem z ní na chvíli slezl, sedl si na obrubník s tím, že si ji nemohu nechat. Nakonec jsem udělal před kámošema hrdinu a jel dál. Klepal jsem se ale jako ratlík a blinkr mi blikal až domů. Nikdy jsem to nepřiznal..:)) Po otrkání se z ní stal ten největší mazlík.

V té době jsem neměl moc srovnání, jen s tou předchozí ČZ 175 nebo půjčenou Jawou 350, ale dnes mohou říct: Lehce ovladatelný, lehký cestovní naháč, vhodný jak kolem komína, tak i na delší cesty. Motor je, na svůj nižší výkon oproti konkurenci, plynule pružný a probouzí se do varu od 5000 ot./min výše. Žádný závodník to ale není, i když se mi jednou povedlo při rozjezdu na křižovatce ztratit spolujezdkyni... Zvuk je od 3000-4000 ot./min. příjemně chrochtayý a laďáky nepotřebuje ani by se na mašinu nehodily. Motorka má účinné kotoučové brzdy, můj ročník měl jen jednu vpředu, ale i tak dostačující i při extrému. Motorka je citlivá na plyn i ovládání, řízení jde lehce, ale podvozek má snahu se lehce kroutit při vyšší rychlosti nebo při prudším brzdění. Tlumiče jsou na rychlejší jízdu dost měkké. Naopak pro pohodovou jízdu je to naprosto pohodlná kochací jízda. Dálkovou cestu oceníte velkou nádrží a spotřebou kolem 5 litrů, méně pak výkon. Problém jsem měl se sedlem, kde jsem po cca 70 km nevěděl, jak si mám sednout, spolujezdec si ale nikdy nestěžoval :). Vzhledem k malému nájezdu při koupi byla nulová poruchovost. Když nepočítám výměny olejů, filtrů a mazání řetězu, tak bezúdržbový stav. Vzduchem chlazený čtyřválec i v létě neměl nějaký zásadní problém.

Naháč je doma na silnici a ve městě, zvládá i lehčí terén, lesní, polní cesty apod. K cestování vhodný je, ale počítejte s pohodovější jízdou a připnutými brašnami nebo tankbagem.

Díval jsem se na výpis STK podle VIN je motorka dodnes v provozu, majiteli přeji, ať dělá stále radost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
chevyr
chevyr napsal 14.10.21 v 22:06 10b.

Pěkná vzpomínka a recenze. Já na svoji bábu (XJ 600) nedám dopustit.

Více komentářů



TOPlist