bmw_renocar_rijen



PROFIL MOTORKY

Honda Vision 110 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Daarcilama
Vloženo 7.10.2021
Aktualizováno 7.10.2021
Zobrazeno 926x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malý, levný a celkem praktický skútr do města

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Hlaváček (Olomouc) - Předchozí dvě Hondy jsem kupoval v Brně a jednání nemělo takovou úroveň jako v Olomouci. Takže já se budu určitě vracet tam.

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Skvělá ovladatelnost. Relativně tvrdé odpružení a sedlo. Rozumná spotřeba. Velmi tichý.

Motorku bych doporučil pro - Spořílky a kohokoliv kdo chce skútr a neplánuje často opustit město. Mimo město je ten výkon dnešnímu provozu velmi na hraně. Komukoliv kdo se bojí velkých a těžkých strojů, protože toto je opravdu jako kolo při manipulaci. Někomu kro potřebuje překlenout období než si udělá řidičák A2 nebo A, ale už chce lítat a nechce prodělat na jízdě a na budoucím prodeji.

Doplňky na motorce - Plotna Givi a modrý kufr :) Ten mi zůstal po předchozí Yamaze XJ 600 F Diversion.

Recenze

Vybírali jsme nejlevnější přemisťovadlo pro moju. V této cenové nic jiného není ostatní konkurenti stojí o 5-10tisíc více, ale většina nemá bezklíčkový přístup a spolehlivost a spotřebu Hondy. Většina konkurentů má také menší kola, což je u lehkého skútru blbé. Ještě byla možnost koupit o nějakých 10tisíc levněji čínu, ale strýc měl dvě a teď má Hondu a už by neměnil. Švagrová měla čínu taky a když jsme jeli do kopce ona sama a já i s přítelkyní na své Hondě CBF 125, kterou jsem míval tak jsme jí vždy ujeli a to jsme papírově měli nižší výkon. Stejný poznatek má i strýc, kdy čína měla na papírech vyšší výkon než japonec, ale jelo to o 10-15% pomaleji s 20% vyšší spotřebou. Jelikož to nejsou jen povídačky, ale máme v rodině důkazy na kterých jsem i jel tak proste jednoduše - čínu nebrat. Na obhajobu číny - po dobu provozu neměla švagrová ani strýc problém se spolehlivostí.

Navíc letošní rok 2021 je rokem extrémního zdražování všeho a Honda dokázala podržet cenu této levné motorky na opravdu levné ceně. Jelikož nakup byl primárně za účelem levného lokalního přemisťování, tak to Vision splňuje na 100%. Náklady nejsou žádné. Je to vzduchem chlazený jednoválec, který je ohřátý již na první křižovatce. Zvažovali jsme i draží varianty jako Nmax nebo PCX, ale proste ty motorky nejsou o 20tisíc Kč lepší. Jsou lepší, ale Vison je o necelých 30% levnější!!! a třetina ceny je opravdu hodně.

Líbí se nám rovná podlaha a bezklíčkový přístup. Dále je výborná parkovací brzda, kterou jiné skútry v této kategorii nemají. Má to hlavní i boční stojan. V základu je tam i kovový držák, na který jsme dali plotnu Givi.

Info ke mě a jízdě. Já mam 186cm a oblečený cca 105Kg.
Jízda do 70km/h probíhá jako u plnohodnotných 125cc. Pak už jdou vidět rozdíly.
Běžně po okreskách jezdím 80-90. Přes 90 se dostat při mých proporcích nebývá tak časté spíše ojedinělé. Maximálně jsem na tom frčel i 100. Skútr byl vždy stabilní i při průjezdu zatáčkama. Podvozek má i na větší výkon.

Odpružení na zadku by mohlo být měkčí, ale při přesunech do 40km je to cajk, ale je to spíše tvrdší. Asi kvůli letmo zavěšenému kolu jako na BMW nebo jiných drahých strojích.

Zajíždění bylo opravdu opruz, protože přístup k zajíždění musí být poctivý, ale u málo výkoného stroje je to opravdu loudání až nebezpečné, ale po zajetí už se na tom lítá v pohodě a provozu to stačí. Ve městě budete mít drobné výkonové rezervy, ale mimo město jezdit snad jen při cestách za prací a podobně, ale na výlety nedoporučuji - na to je i 125 slabá.
Začátek zajíždění jsem jezdil za 1,9L/100km a ke konci zajíždění jsem jezdil kolem 2,1L/100km, ale to už jsem tahal pořád plný a lítal :)
Start-stop je dobře řešený, ale moc ho nepoužívám.

Servisní intervaly jsou 1000zajetí pak v 6000 po násobcích 6000km, což je super oproti některým jiným značkám co jsou furt v servisu.

Nákladovost - o té je celý Vision
Kdybyste hleděli na cenu dopravy a rozpočítávali. Cena servisu + pneu + paliva je 1,1Kč/km. Při rozpočítání pořizovací ceny do 30000km je to 3Kč/km. Na tuto cenu se s žádnou jinou motorkou nebo skútrem ani autem nedostanete ani omylem. Ojeté auta bývají 4-6Kč a nové bývají 6-10Kč za kilometr. Spočítejte si kolik jste schopni ročně ujet v pěkném počasí na Visionu a zjistíte, že se zaplatí pravděpodobně za 2 roky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
myshacc
myshacc napsal 09.10.21 v 21:20 10b.

Suprový stroj , ve městě je nepřekonatelný . Všude se vejde a jezdí pomalu na vzduch a systém start-stop mě dostal... příjemná vzpomínka na začátky .

callowsick
callowsick napsal 07.10.21 v 15:36 10b.

jj, mám pro Vision velkou slabost, protože jeho poměr cena/užitná hodnota je skvělá a osobně jsem přesvědčenej, že je to i ekologičtější přeprava, než může nabídnout parametrově srovnatelná elektro konkurence (beru to od A do Z, od výroby až po likvidaci).

Po svezení člověk kouká, že papírový předpoklady můžou dost mást

MaloPes
MaloPes napsal 07.10.21 v 15:14 10b.

Tenhle skútr miluju, měl jsem ho půjčený na den a bylo to super...je dobře řešený a myslím že je to jeden z nej skútrů na trhu...

Více komentářů



TOPlist