PROFIL MOTORKY

BMW G 310 R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pablo_U
Vloženo 15.9.2021
Aktualizováno 16.9.2021
Zobrazeno 1 350x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Ideální motorka pro běžné ježdění, která je dobře ovladatelná a rozhodně není brzdou provozu…

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum BARTH (Pardubice) - Předváděcí jízdu jsem absolvoval u Cartec Praha, nakonec jsem ale dostal lepší nabídku od Bartha. Tam jsem vše vyřídil online, jeden den platba, druhý den ji dovezli. Přístup obou prodejců byl příkladný...

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-03: Vyšší hmotnost a spotřeba
Honda CB 300R: Nepohodlná pro spolujezdce, přestala se prodávat, bez indikátoru řazení
CF Moto 300NK : Nedůvěra ke značce, nepohodlí spolujezdce
KTM Duke 390: Těžší, dražší, žravější, pro mě zbytečně silná

První dojmy - Motorka mi krásně sedla do ruky, má pohodlné sedlo, posez je přirozený. Pro mě nezvykle široká nádrž. Ovládací prvky fungují dobře, možná je trochu hůř definovaná pozice neutrálu. Vibrace nejsou nijak zásadním problémem, jsou v u jednoválce očekávatelné intenzitě. Dynamika je dostatečná pro příměstské ježdění po běžných silnicích.

Motorku bych doporučil pro - Moto je podle mě hodně univerzální. Hlavní cílovou skupinou jsou asi mladí jezdci s řidičákem A2, které si chce bavorák podchytit pro přechod na silnější kubatury. Hodí se na běžné ježdění po městě a okolí i na kratší výlety, i ve dvou. Naopak neuspokojí ty, kteří často jezdí po dálnici nebo čekají větší výkon...

Doplňky na motorce - Zatím ne, doplním časem

Recenze

Motorku používám hlavně jako praktický dopravní prostředek na ježdění do práce. Jezdil jsem dlouhé roky se stopětadvacítkami, které jsou super do města, ale mimo město člověk dost často naráží na výkonový strop. Na stará kolena jsem se rozhodl pořídit si něco, co už bude dynamicky srovnatelné s většinou našeho vozového parku. Protože mám před motorkami velký respekt, vybíral jsem v kategorii zhruba 350 ccm, ve které jsou stroje relativně výkonné, ale pořád ještě s akceptovatelnou hmotností. Jako hmotnostní limit jsem si dal 150 kg, ale ten se ukázal jako nereálný – tato mašina ho překračuje o 14 kg (mokrá hmotnost). Jako jedno z kritérií bylo i pohodlí pro spolujezdce, aby bylo množné jezdit na výlety ve dvou. Jezdím spíš klidně a plus minus v rámci rychlostních limitů, nepředpokládal jsem dálniční provoz. Samozřejmě jsem si prošel spoustu srovnávacích testů a recenzí. Nakonec jsem tedy vybral BMW G 310 R, kterou jsem si vyzkoušel na zkušební jízdě u dealera. Na skladovku jsem dostal i slušnou slevu a přivezli mi ji zdarma…Dvojče s označením GS už bylo pro mě dost vysoké, těžké a dražší.

Tento stroj je s velkým odstupem nejlevnější dopravní prostředek se značkou BMW. Je vyráběný u indického partnera TVS Motor Company, ale na provedení to není vůbec znát – zatím jsem nepřišel na nic, co by nebyla „deutsche Qualität“. Cena je naprosto konkurenceschopná. Je vidět, jaký technický pokrok udělaly motorky nejenom pod tlakem emisních předpisů (elektronický plyn, OBD diagnostika, řízení katalyzátoru lambdasondou, ABS, odvětrání nádrže s aktivní uhlím, digitální přístrojovka s mnoha informacemi…).

Koupená motorka je model 2021, tedy v provedení Euro 5. Hlavní změny proti staršímu modelu jsou Full LED osvětlení, designové úpravy plastových panelů, implementace e-gasu, seřiditelné páčky na řidítkách a antihoppingová spojka. Působí vzhledem ke svému poměrně malému objemu hodně dospěle. Stroj plní to, co jsem od něj očekával. Ve městě je svižný a hbitý, na okreskách dostatečně dynamický, člověk může bez problémů předjet „zdržovače“. Kdo by ohrnoval nos nad nízkým výkonem, tak zrychlení 0-100 km/h za necelých 8 sekund a maximálka přes 140 km/h je myslím v pohodě, ale žádný supersport to samozřejmě není. Podvozek je dobrý, podle recenzí jsem čekal měkčí nastavení. Kryt přístrojovky trochu usměrňuje proudění vzduchu, takže snižuje aerodynamický tlak na jezdce. Celkový dojem z jízdy je výborný.

Pod sedlem je malý úložný prostor, kde je uloženo nářadí a návod, vejde se i motolékárnička. Časem počítám s instalací pár osvědčených doplňků – plexi, chrániče rukou, držák telefonu s nabíječkou… Hodně mi chybí akustická kontrola zapnutí blinkrů, kterou jsem si dodělával i na předchozí motorce. Doufám, že se mi to podaří i u bavoráka, i když samozřejmě elektroinstalace je složitější a hůř přístupná.

Spotřeba by měla být lehce přes tři litry, doufám, že se mi podaří při klidné jízdě jezdit za míň. Povinné ručení u ČPP je kolem čtyř stovek (s maximálním bonusem), což je směšná částka.

Mám pár drobných připomínek k některým detailům, které by šly možná udělat trošku líp. Přepínač blinkrů se mi zdá dost titěrný, v zimních rukavicích předpokládám trochu problémy. Nádrž má sice jenom 11 litrů, ale obložení plastovými díly ji dělá zbytečně mohutnou, takže mezi koleny mám víz hmoty, než jsem zvyklý. Předpokládám, že se jedná o záležitost designu, aby motorka vypadala víc dospěle. Z výroby je naprosto špatně nastavený reflektor – tlumené světlo svítí asi 10m před motorku a na dálkové světlo se dá v podstatě jezdit stále, protože svítí asi 50m. Hned jsem seřídil…Jinak osvětlení vozovky je krásně rovnoměrné a dostatečně široké. Zatím se mi dost často stává, že po prvním startu motor chcípne, což mě u „stříkačky“ překvapuje, je potřeba přidat plyn. V údajích v přístrojovce bych ocenil teplotu okolí…Je úzká nabídka barev (pouze tři, jsou obměňovány podle modelových roků) a žádná mě neoslnila, ale nakonec se mi bílomodrá kombinace docela líbí.

Další postřehy budu časem doplňovat...

Edit1
Nešlo mi seřídit zmíněné přední světlo. Po sundání přední kapotáže jsem zjistil, že je špatně vložená obdélníková podložka aretačního šroubu do svého výřezu a blokovala možnost pohybu reflektoru. Po jejím srovnání už vše funguje. takže přeci jenom malá chybička při montáži - jeden dělňas to tam flákl nakřivo a ten, kdo měl seřídit světlo, se na to vybodnul, protože mu to nešlo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bestin
bestin napsal 19.09.21 v 19:52 8b.

Jako fanda značky jsem též na začátek pořídil, časem jsem přešel na silnější, moto solidní -jen ten jednoválec není v nízkých otáčkách moc kultivovaný

honzikdp
honzikdp napsal 18.09.21 v 09:46 10b.

Mám ji tři měsíce a velká spokojenost, hbitá, zábavná. lehká... Snad jen- přední brzda má dost dlouhý chod než zabere, nevím proč, zavzdušněná není (dá se na to zvyknout) Jo a taky mi hlava nebere tvar loukotí v kolech, při čištění docela opruz. Ale jinak paráda.

jawatar
jawatar napsal 17.09.21 v 13:31 10b.

Více komentářů




TOPlist