renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HaaS
Vloženo 8.8.2021
Aktualizováno 3.4.2023
Zobrazeno 2 107x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska na první pohled, posez i svezení. Krásný zvuk, krásná červená barva a na to, že je to 24 let stará motorka, tak i zachovalé plasty a vše okolo :)

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: Jako první motorka klasika, líbí se mi vzhled, spolehlivost a jednoduchost.
Yamaha FZS 600 Fazer: Z uvedených motorek se mi líbila nejméně.
Honda CB 600S Hornet: V danou chvíli žádný slušný kousek v inzerci.
Suzuki SV 650: Krásný zvuk, krásný vzhled, ale na moji pupkatou postavu moc malá :(

První dojmy - Po cca deseti letech, kdy jsem na motorce nejezdil, jsem se rozhodl, že do toho zase praštím :) Udělal jsem si papíry na "velkou" motorku. Motoškolu jsem měl za tři týdny hotovou, ale 6 týdnů jsem čekal, až se blbečci z magistrátu v Ostravě uvolí a dají mi termín. Zkoušky bez problému napoprvé a hurá vybírat mašinu. Vybíral jsem mezi klasickými osvedčenými motorkami viz výše. Nejvíce se mi líbil malý Bandit a SVčko. Ale pak jsem spatřil VFR 800. Jeden z mála slušně napsaných inzerátů (háčky, čárky, vyčerpávající info). Několik dní jsem projížděl internet a hledal co nejvíce informací o mašině, typické závady apod. A zjistil jsem, že až na regulátor dobíjení se na VeFRu nemá co pokazit (bavíme se o modelu FI s rozvody pomocí ozubených kol). Tak jsem zvedl telefon a na druhý den už jsem prodejce netrpělivě vyhlížel z okna. Přijel na minutu přesně :) Motorku jsem obešel, dost detailně zkontroloval. Nikde ani kapka oleje, krk řízení v pořádku (díky za centrální stojan), originál polepy i šrouby. Plasty přesně seděly, nic nevrzalo, nic se neviklalo. Říkám mu ať to nastartuje. Naskočila hned, nebyla to ani vteřina. Chvíli jsem poslouchal motor (jako bych snad mýma laickýma ušima poznal, že je něco v nepořádku), žádné pazvuky jsem neslyšel, jenom svist ozubených rozvodových kol. Letěl jsem pro helmu a hurá na zkušební projížďku. Po nasednutí mě překvapila uvolněná a pohodová pozice. Nohy jsem neměl ani zdaleka zalomené tak moc, jak jsem myslel. Sedělo se na ní fakt dobře. Tak jsem se rozjel. Kvalty krásně zapadaly, spojka tak akorát, plynová rukojeť bez vůle (nesnaším vůli na plynu :D ). Na rovince jsem za to trošku zatáhl, vystřelila hned a bez váhání kupředu. V tu chvíli bylo jasno. Ještě následovala kontrola VIN kódu, registry bouraných a ukradených moto, vše v pořádku. Hurá na evidenčku, přepis a do garáže. Mám svůj vysněný stroj a splnil se mi sen <3

Motorku bych doporučil pro - Parádní univerzál, takže pro toho, kdo chce nebo potřebuje jezdit do práce, na výlety, ale i na okruh. Dokážu si na VeFRu představit i výlet po Evropě :)

Doplňky na motorce - Padáky - "hříbky" Rutan
Červené LED na osvětlení motorového prostoru
Kontrolky na palubní desce
Proužky na ráfcích
Voltmetr
Laděný výfuk Dominator
Regulátor dobíjení VAPE + Větrák

Recenze

Z postřehů bych vypíchl todle: Silný zátah od cca 6 tisíc otáček, není potřeba často kvaltovat. Dá se s ní brumlat kochačku při 80 km/h, klopit zatáčky nebo letět na plný plyn někde po dálnici, zkoušel jsem všechno a nic jí není proti srsti.

Mašina má cca 240kg, což na manipulaci na místě jde docela znát, odstrčit se např. v garáži nohama kvůli posunutí motorky je docela makačka a to i pro mě jakožto 100kg chlapa. Při rozjetí se ale veškerá váha "zmizí", až má člověk pocit že jede na nějakém supersportu :))

Po výměně přední pneu chvíli po koupi (Battlax BT-023) se mi na plno otevřely možnosti motorky. Původní pneu už měla hranu a nejezdilo se s ní moc dobře. K tomu jsem si ještě přitvrdil tlumiče, protože jezdec předemnou měl o cca 40 kg méně, výsledkem je, že se Vefro krásně vede do zatáček, do náklonu jde sama a více než ochotně. V náklonu, a to i ve velkém, se neprojevuje absolutně žádná nervozita, jistota z ní přímo srší. Z náklonů jsem měl trošku strach ale tahle mašina ho hned zahodila pryč. Více než rychlá jízda mě baví právě jízda v zatáčkách, okolo 100km/h, nejlépe po kvalitním povrchu a s touhle mašinou to je opravdová zábava.

Jediná věc, která mě vysloveně štve, je větrný štítek, který mi proud vzduchu směruje přímo do xichtu, nad 100km/h kravál, turbulence. Budu muset kouknout po nějakém jiném, naštěstí to je "prkotina".

Všecko ostatní je prostě perfektní. Motor běží jak hodinky, chytá za tepla i za studena na drnc, táhne krásně odspodu a pocitově bych jí hádal více než 78kw. Jelikož je to stříkačka, tak odpadá štelování karburátorů, což je supr věc, člověk nastartuje a moto jede vždy stejně a bez problému :)

Zvuk moto je kapitola sama o sobě. V4 s rozvody ozubenými koly zní jako housle pana Stradivaria. I s originální koncovkou výfuku vykouzlí nádherný zvuk už na volnoběh. A při zatáhnutí za heft se rozezní jadrný hluboký zvuk doplněný o svištění ozubených kol rozvodů. Vysoce návyková záležitost, mechanické porno pro uši. Už kvůli tomuhle musíte tuhle mašinu milovat :))

Duální kombinované brzdy jsou dostatečné, avšak v kritických chvílích chybí větší účinek. Člověk by měl hodně předvídat a brzdit s dostatečným předstihem. Ještě jsem nevezl žádný baťůžek, tak jsem zvědavý, jak si brzdy poradí s ještě větší váhou. Naštěstí brzdná síla motoru je docela slušná, takže tomu taky trošku pomůže. Při jízdě městem a menšími rychlostmi se dá krásně brzdit pouze motorem a brzdu použít jenom na samotné zastavení při dojetí např na semafor.

Převodovka jde hladce a přesně, nemám problém najít v pohodě neutrál. I ve vysokých otáčkách kvalty zapadají přesně a hladce.

Od minulého majitele jsou ještě na palubovce nějaké upravy, např. výrazně modré žárovky v blinkrech (nikdy uz nezapomenu vypnout blinkr), kontrolka rozsvícených světel, kontrolka brzdových světel (když prdne žárovka, hned o tom vím) a vypínatelné červené ledkové podsvícení motoru (už ať je tma :D )

Suma sumárum - nemohl jsem vybrat lépe a těším se na každý další den, kdy budu moct vyjet :))

PRVNÍ ROK ZA NÁMI, s mašinou najeto cca 7500Km

Je to už cca rok co mi VeFRo říká pane. Za tu dobu mi přinesla spoustu zážitků, ale bohužel i pár starostí.
Jednoho dne jsem dojel kam jsem potřeboval, avšak jakmile jsem chtěl odjet, nešlo nastartovat. Po otočení klíčku se nespustilo palivové čerpadlo. Nemyslel jsem si, že by palivové čerpadlo odešlo jen tak bez jakýchkoliv předchozích projevů, tak jsem to přisuzoval prodřenému kabelu nebo rozpadlému, zaoxidovanému konektoru. Po odstrojení motorky a hledání problému jsem na nic nepřišel, vše bylo v pořádku, přesto do čerpadla nešel proud. Už jsem byl docela zoufalý, načež mě napadla ještě jedna věc - Od předchozího majitele tam byl ješte po domácku dodělaný imobilizér. Zkusil jsem ho odpojit a oaláá - mašina hned naskočila. Odešla spínací skříňka imobilizéru. Tak jsem ho nechal odpojený a jezdím dále :)

Na začátku sezóny jsem na mašině ještě vyměnil brzdové desky (Goldfren S3), mašina brzdí kapku lépe, ale možná by to ještě do budoucna chtělo pancéřové hadice. Dále pak olej, filtry, chladící kapalinu.
Pak přišel na řadu laděný výfuk od firmy Dominator. Je to jeden z nejlevnějších laděných výfuků na trhu, nicméně to nic nemění na tom, že mašina má v nízkých otáčkách krásný dunivo-brumlavý zvuk a ve vysokých otáčkách zní jak americký osmiválcový sporťák z 80 let :)) Vzhledu to taky pomohlo, letmé kolo je konečně vidět. Za mě maximální spokojenost.

Ale největší problém nastal ve Zlatých Horách, kdy jsem si při jízdě všiml, že mi padá napětí na baterce. Zastavil jsem, na cestě jsem sundal kapotáž a hledal jsem rozpojené konektory, utřepané kabely apod. Nic jsem nenašel, všecko na pohled v pořádku, ale mašina prostě nedobíjela. Tak jsem bez světel, blinkrů apod nabral směr domů (Ostrava) a modlil jsem se, abych dojel jen na baterku co nejdále. Dojel jsem do Opavy a byl konec. Baterka mrtvá a já sháněl někoho s dodávkou nebo vozíkem. Naštěstí se povedlo. Po proměření alternátoru, regulátoru a baterky (Děkuju místním za rady, které jsem si našel fóru) se ukázalo, že diody v regulátoru propouštějí proud na oba směry, což je špatně. Ještě je vhodné zmínit, že regulátor nebyl originální, ale byl od firmy ELESYS. Nevím, jak dlouho na mašině vydržel, nicméně byl celou dobu chlazený větrákem z PC. Objednal jsem tedy regulátor R106-2 od firmy VAPE. Se zástupci firmy se skvěle komunikovalo, taktéž zabalení a odeslání bylo rychlé. Zbývalo už jen rozebrat původní konektory, připájet nové fastony, konektory zase dát dokupy a po připojení regulátoru motorka zase dobíjí a to ještě lépe než s předchozím regulátorem, takže opět spokojenost. Zbývalo už jen vyměnit baterii, kterou jsem jízdou bez dobíjení zničil a zase se může jezdit. Nový regulátor jsem ještě dovybavil větrákem z PC a snad bude sloužit dlouho a spolehlivě.

Na konci sezóny mě ještě čeká výmena zadní pneu (Dám opět Battlax BT23), přes zimu výměna ložiska v krku řízení, dále pak výměna svíček a mašina bude ready na polykání dalších porcí kilometrů.

Shrnutí po prvním roce - Až na výše uvedené problémy s elektrikou mašina slouží spolehlivě a tak jak má. VeFRo mi dělá spoustu radosti, odvezlo mě na spoustu krásných míst a já jsem za to vděčný. Nedám na ní dopustit a těším se na každou další projížďku :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gahan37
Gahan37 napsal 15.01.23 v 09:50

Samozřejmě pěkný stav a nejlepší barva! Ať to jezdí….

Piwell
Piwell napsal 15.01.23 v 00:46 10b.

Konečně jsem si tu početl o "eF Íčku" něco, co mám do puntíku stejně. Motorek jsem měl už dost, možná víc než bych chtěl, ale prostě starý Fi mě úplně okouzlilo a totálně jsem se do něj zamiloval, což se mi až takhle moc nikdy nestalo. Tohle u mě ještě ještě žádná motorka nezpůsobila, a to mám současně ještě v garáži VFR1200F. Přesně stejný výfuk jsem koupil taky, taky horem vedený kvůli letmáči.

Bez toho návykového typického kvílení rozvodových kol už nikdy nechci žít !!!

Telďas
Telďas napsal 28.03.22 v 18:58

Pěkné VFR ať slouží a dělá jen radost tak dobrou mašinu už dnes nikdo nevyrobí

9mm
9mm napsal 12.08.21 v 12:33 10b.

pěkná stará motorka, ale nová guma za 2000,- a obyč syntetika do vidlí od repsolu za 200,- za rozbitou motorku nestojí natož o život. (loni jsem prodal motorku v top stavu mimo pneu a př.vidlic, dal jsem mu NAK gufera a olej do vidlí slevil o cenu nových pneu a práci za vým.gufer a oleje př.vidlí a von na tom pořád jezdí, ale vzorek "prý dobrej" dělá na ARU, tak doufám, že ho opraví, kdyby něco. S tou Hondou to už bude horší, tu mu dělat nebudu a kamarádi doktoři to neumí a v servisu cena opravy překoná cenu moto.) Přemýšlel bych aspoň o tý gumě. Přeji vždy šťastný návrat domů. . Ten zvuk vidlicového čtyřválce a svištění ozubených koleček rozvodů se nezapomíná !!!

HaaS
HaaS napsal 12.08.21 v 10:52

Děkuju všem za pěkné komentáře, vážím si toho :)

Více komentářů



TOPlist