Univerzální, jednoduché a relativně lehké enduro. Skvělý společník na silnici, do lehkého offroadu, ale klidně i na cestu kolem světa.
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XR 650 L: vyšší pořizovací cena, málo slušných kusů
První dojmy - Přijatelná váha a nekonečná možnost úprav
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo si chce trochu zařádit v terénu a případně si motorku přestavět podle svých představ (třeba i na cestu kolem světa)
Doplňky na motorce - Je toho už dost…
Recenze
Na silnici jezdím už poměrně dlouho, ale poslední dobou mě to táhlo stále víc na prázdné nezpevněné cesty a víc „do přírody“. Dlouho jsem hledal adepta, který by splňoval mé požadavky – co nejjednodušší stroj [čti: co nejmíň elektronických pičičarád], na kterém se dá případně dojet i na druhou stranu Evropy, nebude se bát terénu a dá se opravit prakticky kdekoliv kladivem a šroubovákem. Suzuki DR 650 SE mi vyšla jako ideální volba.
Po několikatýdenním surfováním po (převážně) amerických cestovatelských/offroad fórech jsem se jen utvrdil, že je to správná volba. Díky tomu, že se motorka dělá ve víceméně stejné podobě, už skoro třicet let, existuje nepřeberné množství informací k nejčastějším problémům a závadám, které si tento stroj odnesl z výroby. Dá se jim tak celkem snadno předejít a vytvořit z tohoto dualsportu skvělého parťáka na cesty/necesty.
Poměrně dlouho jsem sledoval české a zahraniční servery a hledal vysněnou motorku. Většina prodávaných strojů ale byla v žalostném stavu, zbastlená různými kutily a s nejasnými kilometry. Naštěstí jsem nakonec narazil na motorku ve skvělém stavu a s (na Evropu) neuvěřitelným rokem výroby (kvůli emisním limitům se už několik dekád v Evropě vůbec neprodává).
Motorku jsem začal postupně zbavovat avizovaných bolístek z výroby a postupně si ji přizpůsobuji k obrazu svému. K dnešnímu dni má, kromě jiného, větší nádrž Acerbis 20 l (původní má jen cca 13 litrů), nové sedlo Procycle, zadní rack na zavazadla, šutzplech pod motor + kryty víka spojky a generátoru, upravený vzduchový filtr/airbox, nižší a širší stupačky, nová řidítka, chrániče rukou s výstuhou… a další. Nově má motorka komplet YSS podvozek – progresivní pružiny (+ PD fork valves) vpředu + nastavitelný YSS MONO tlumič vzadu.
Díky „přestavbě“ se z motorky stal prefektní stroj na rozbité okresky a polní cesty, který se ale nelekne ani lehčího offroadu – tam ale narážím hlavně na svoje limity, jakožto enduro-začátečníka.
Suzuki DR 650 SE je pro mě ideální stroj do 21. století.
Díky za komentáře
Sorry... za jizdu po poli...
Pěkná
Dobrý stroj
Hezké derko, takových je pomálu.