renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZR 1000 (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Yuri_CZ
Vloženo 13.7.2021
Aktualizováno 16.7.2022
Zobrazeno 2 279x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Můj sen z dětství kdy jsem na ni jako kluk koukal v moto časopise , stará klasika co už se dneska jen tak nevidí ale dovede překvapit a předjet ne jeden moderní motocykl .

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - První jízda když jsem dojel k prodejci , trochu problém se na motorku složit ( jezdil jsem hlavně na Fazeru kde je posed úplně jiný ) no složil jsem se rozjel a jízda byla nic moc , plavalo to až jsem myslel že je něco s vidlema a je po bouračce , tak jsem se vrátil řekl to prodejci a Němec řekl že letos na ní nejel a zapomněl při odzimování nafouknout pneu tak jsme koukli na tlak v pneu a ejhle místo předepsaných 2,5 tam bylo sotva 1,5 , dofoukly jsme gumy na to co má být a najednou motorka motorka jela podle pravítka , krásné zrychlení , sama šla do zatáček , kouknu na tachometr a ejhle je tam 160 , na německou okresku docela dost , tak jsem se trochu zkrotil , dojel jsem zpět a řekl super beru .

Doplňky na motorce - poze laďěný výfuk který motorce dodává krásný zvuk .

Recenze

Jak jsem psal na začátku , tato motorka se mi líbila od doby co jsem byl kluk a viděl jsem ji v jednom časopise , pak jsem na motorky nějak zapoměl a teď ve 30 mě to k nim začalo táhnout .
Ale jelikož jsem z velkými motorkami začal pozdě , až 32 tak jsem si řekl že než si tento sen splním dám si aspon 3 roky praxe na nějakém šestikilu , 3 roky na fazeru uplynuli a ja mezitím hledal svojí krásku , požadavek byl jasný polsední model a pokud možno v této barevné kombinaci ( dost těžký úkol ) začal rok hledání po internetu kdy většinou byli buď starší modely ( nejčastěji model 91 s jedním světlem ) nebo kombinace bílá - fialová což se mi úplně nelíbilo , a když se objevila ta moje vysněná byla napadená nevratným tuningem kapoty kdy lidé ji zkracovaly a odstranovaly vzpěru .
Už jsme ani nedoufal že se dočkám protože motorky začaly mizet a co hůře lézt i cenově nahoru ( což pro otce 3 dětí není dobré ) , a najednou se objevila na ebay tato kráska za 2000 Eur na ebay a až Gersheim , region Sársko , docela dlouhá trasa dost lidí říkalo že je to nějaky podvod když je to ebay ale jiná nebyla .
Opatrně jsem tedy napsal prodejci , reagoval vcelku rychle , proběhla komunikace , vysvětlení že ani já nejsem spambot ale skutečný zájemce co opravdu chce jet 800 km pro motorku , nakonec vyplaval na povrch další problém díky koronaviru a to že nemůže provézt odhlášku , je nutné objednání a termíny jsou plné , takže řešení záloha předem , on provede odhlášku ale nebude možná testovací jízda , nebo návrh mého řešení uvedeme do kupní smlouvy že odhlášku provede v co nejkratší možné době a dokumenty mi pošle poštou ( docela tenký led pro mě a neměl jsem z toho dobrý pocit ) souhlasil s mojí variantou a domluvily jsme si tedy termín kdy pro motorku dojedu .
Blížil se čas odjezdu musel jsem zařídit věci na cestu jako korona test , registrace , a pro jistotu mi němec poslal kupní smlouvu abych v případě kontroly mohl říct že jedu pro zakoupený motocykl .
Půjčil se vozejk za auto , mikrobus se předělal na pojízdný obývak abych se v klidu po cestě vyspal a jelo se .
Po cestě žádné problémy nebyli a já dojel do zapadlé vesničky přímo na Francouzských hranicích kde Němec už připravoval motorku po zimním spánku do provozu , proběhla krátká diskuze o motorce a o tom že měl nehodu na fotbale kdy utrpěl poranění nohy a neřadí se mu dobře proto s motorkami skončil .
No sedl jsme na ní trochu problém zvyknout si na naprosto odlišný posed na který jsem byl dosud zvyklý z fazeru , zmáčkl jsem tlačítko pro startér a motorka chytla na drc , proběhlo ohřátí a já se pomalu rozjížděl , ale nebylo to nějak ono , motorka plavala , nakláněla tahala do stran , vrátil jsme se zpět , asi to na mě viděl říkal what is wrong , tak jsme mu řekl že to nějak plave a on se praštil do hlavy a říkal že zapoměl nafouknout gumy po odstávce , přeměřily jsme tlaky , a ejhle sotva 1,5 na předku a 1,8 zadek , dofoukly jsme na předepsané tlaky a jelo se znovu.
Říkám kam až mohu jet ( svítilo sluníčko bylo krásné jarní ráno a krajina zde byla opravdu nádherná ) říkal že je mu to jedno jen ať to vyřídíme do 11:00 že pak musí do práce .
Tak jsem vyjel , seznamuji se s motorkou a jiným posedem , zatahuji za plyn zrychlení krásné plynulé , motorka se po dofouknutí pneu chová krásně jede rovně reaguje na přenesení váhy jsem naprosot unešen , zrychluji užívám si klikatící se silnice kde není téměř žádný provoz , koukám na tachometr a zjištuji že se proháním rychlostí 140 - 160 km/h no dost na Německé okresky , ubírám zvolnuji , ani se mi nechtělo ject zpět.
Po návratu Němec vidí na mé tváři že všechno už je v pořádku a ptá se či ji beru , říkam ano beru ji je naprosto užasná .
Proběhla nakládka na vozejk zakurtování , Němec si sundal značku , podepsal jsme mu kupní smlouvu ( ja svojí měl už v autě ) . Poslal mi fotky techničáku pro jistotu kdyby proběhla kontrola po cestě zpět a říkal že vše co nejrychleji vyřídí aby mi mohl papíry poslat.
Po návratu domů proběhla výměna provozních kapalin protože jsem věděl že nebudu moct vyrazit hned , zjištěny drobné nedostatky v podobě zpuchřelých hadiček u expamzní nádoby a drobný průsak chladicí kapainy zde ale nic kritického . Objednány nové ( docela darda za pár hadiček z part depa ) vyměněny , při tom vyměněna i chladící kapalina , byla zelená kterou jsem nedovedl přesně sehnat tak radši průplach motoru destilkou a klasika modrá kapalina , zde vyzdvihnu vychytávku výpustní šřouby i v bloku motoru přímo z chladicích kanálů , vyměněn palivový filtr který podle stavu hadic a bordelu na nich byl stále tovární , vzduchový filtr byl čistý ten bylo vidět že měnil jak říkal na podzim než motorku zazimoval před úrazem , olej s olejovým filtrem jsme pro jistotu měnil též . Žádné další nedostatky jsem nikde nezaznamenal .
No servis byl hotový mezitím přišly doklady jak Němec slíbil ( obavy že se na mě vykašle nebo se někde ztratí vzaly za své ) a já se připravil na to že budu absolovat dovozovou STK .
Vozejk se mi znovu půjčovat nechtěl STK je ve vedlejší vesnici , riskuji tedy dávám značku z Fazera a vyražím na jízdu , jedu opatrně , nechci na sebe moc upoutávat pozornost , dojíždím na STK do Dobrovic přicházím na řadu a začíná první problém který jsem čekal , nejsou všechny údaje , říkám jasný čekal jsem to .
Další problém je to USA původ , říkám ano to vím ale registrováno bylo už v Německu a bylo zde provozováno tak vše v pořádku ne ? Odpověď ne není to v pořádku to tady nepřihlásíte , docela mě polil studený pot , říkam jak nepřihlásím když to v Německu jezdilo a mělo to značku a platnou TUV , prostě nepřihlásíte , jen za údaje u nás budete platit 15 000 Kč , pak musíte mít vyjímku na světka kde není E a pak na tachometr a zrcátka , říkám ale tady vše je v Německé dekře , no ta nás nezajíma protože je Německá , musíte si vše vyřídit znova nepřenáší se vyjímky ze států , tak docela vytočený říkám hrajeme si tady na jedno společenství s jednotnými pravidly a pak něco co jezdilo vedle nemůže jezdit tady jo .
No naštvaný sedám na motorku odjíždím domů a využívám pár skupin a síly Facebooku a nácházím pár ochotných lidí kteří se v problematice orientují a motorka se víceméně bez velkých problémů přihlašuje jen musím na jinou STK ( trochu z ruky takže opět vozejk ale daří se ) , ale řešit to sám jsem ztracený .
Tímto pokud to někdo čte kdo chce kupovat motorku takto starší ať si dá pozor na původ protože to že to jezdí ve vedlejší zemi a má to platné papíry v této zemi neznamená že to půjde bez problému přihlásit i v naší banánové republice.
Nakonec telefon a oznámení že mám vystavené papíry a značku , sedám na Fazera a jedu si pro své vytoužené dokumenty a SPZ a konečně mohu legálně sedlat svojí vysněnou krásku .
Nacvakávam tedy SPZ a krásného už letního odpoledne startuji motor a vyrážím na první , beru ji na obchvat jedné vesnice kde je široká nová silnice pro kamiony který zde večer nejezdí a jsou tu krásné zatáčky a provoz minimální , ohřívám gumy první jízda tam klídeček , druhá taky , třetí užívám si plně toho jak motorka krásně padá do zatáček a zátahu na jejich výjezdu , poté co si to jedu po ani nevím kolikáté už na mě něco řvou chodci co jsou na procházce a já se rozhoduji že je čas se přesunout jinam , beru motorku tedy na silnici a zkouším její zrychlení a maximální jízdu , přívěra exup funguje na jedničku nejsou velké skoky ve výkonostní křivce a v nižších otáčkách motorka krásně reaguje , chvíli mi trvá než si zvyknu na zpřevodování jen 5 rychlostí ale během pár km je to v pohodě .
Zatahuji za plyn předjíždím kolonu vozidel , poté co na mě jednou troubí kouknu na tachometr a 200 km/h , no řekl jsem si že na první jízdu tady po ČR toho už bylo dost stavím na benzínce kde si dávám birella a polechku otáčím k domovu .
Doufám že mě takhle kráska za kterou se skrývá ďáběl jednoho dne někde nepřipraví o papíry .

Tak zakončujeme první sezonu , najely jsme asi 1500 km , jen tak málo protože času nebylo tolik na ježdění protože se mi rodina rozrostla o syna .
Musela do servisu začal nám téct jeden tlumič a u tohoto jsem repas nezvládl tak byla nějakou čas přes ulici u Brabax Moto , odvedena suprová práce chválím.
Němec na motorce použil olej 10w50 ja se toho držel no s tímto olejem byla jeho spotřeba brutální , dostal jsem nějak přes 1l/1000 km , měl jsem pocit že jedu spíš na olej než benzín , no přečetl jsem si zdejší zkušenosti a poradili i kluci na mezinárodním foru a vyměnil jsem tedy současný castrol 10w50 za FUCHS TITAN SILKOLENE COMP 4 20W-50, 4 L a s tímto olejem šla jeho spotřeba dolů , držíme se nějak pod 0,5l/1000 km ještě jsem to přesně nezměřil , s tím už člověk může vyjet někam dále a nemusí furt koukat na to kolik tam oleje má , když bude chladněji motorka stejně bude ve vyhřáté garáži takže pohoda .
Jinak žádné další závady jsem nenašel , ten olej to je spíše vlastnost těchto motorek , jinak vše beží jak má.
Přes zimu plánuji nechat udělat kontrolu vůle ventilů a dát nové bačkory.

Máme spolu druhou sezonu 2022 , nové gumy Bridgestone Battlax BT016 .
Zjištěn dost závažný problém že motorka bere olej a to dost hodně i po změně viskozity stejně při delší trase začně pálit olej dost zásadně , odhadovaná spotřeba 0,5l/1000 km je reálně ještě vyšší , bude se holt muset řešit , proto bych se chtěl poptat či zde nění někdo kdo by na to mkrnul a oprava by nestála to co motorka.
Případně či se vyplatí sehnat motor z druhé ruky ( moc jich na výběr není a nikdo nedá záruku že to nebude žrát olej stejně ) .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jenick
Jenick napsal 02.09.21 v 15:37 10b.

Gratulace k nááádhernému stroji z té nejzlatější doby motorismu, kdy se ještě výrobci nebáli udělat motorku barevnou. Kočičí oči a tahle barevná kombinace je zatraceně sexy, trochu závidím A hlavně se nenechat oblbnout na STK, kdybych odjel pokaždé, kdy mi technik řekne, že to NEJDE, už bych visel na hrušce. Ubít papírama, nepřestat otravovat, a nakonec jde všechno

Hříbek
Hříbek napsal 20.07.21 v 08:57 10b.

Krasavice a tvůj splněný sen, tak to má byt hlavně ať dělá radost

RickVFR
RickVFR napsal 18.07.21 v 12:41 10b.

Krásna mašina sny si treba plniť, aj tie ktoré pretrvávajú z dectva. Je obdivuhodné, že si sa nevzdal a šiel si pevne za svojím cieľom! Prajem vela stastnych kilometrov v sedle a nech robí iba samú radost, davam 10b

Jawamaha
Jawamaha napsal 18.07.21 v 12:11

Taky jsem jako kluk na tu svou vysněnou koukal v časáku.. Když ji miluješ, není co řešit..

9mm
9mm napsal 17.07.21 v 15:11 10b.

Je úžasná. Papíry sebrat můžou, ale vrátit musí ("časem možná"). Stačí vždy myslet na pravidlo "šťastného návratu". Mě jednou na JIP doktor řekl,že mi bere řidičák, a pak mi teprve řekl, že mám 3 cm hajzla v hlavě. Operace. ŘP mi časem vrátili a na dotaz co motorka, že jsem rozumnej - auto krátké trasy, ať zapomenu na moto. Jezdil jsem půl roku 120kg CBR125R a neskutečně super... Život je cesta a nejezdit je jako nežít. Jen taková perlička - tu krásnou CBR125R 09 červeno-černou jsem prodal loni doktorovi z ÁRA. Počítám, že letos v srpnu se přijde naučit výměnu oleje. Loni jsem ho naučil čistit řetěz, letos to bude olej. Nikdo není dokonalý, já zase neumím nahodit člověka, když zhasne a vyměnit mu krev.
Staré a silné motorky bez ABS jsou nejlepší...

Více komentářů



TOPlist