Uřvaná a splašená střela s krásnými tvary.
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - První dojem byl ustrašený, Ktmce nechutnají nízké otáčky, strašně řve a je celkem vysoká. Když jsem dělal první projetí tak jízda byla celá zmatená a nekontrolovatelná. Motorka spíš ovládala mě a dělala si co chtěla. Ale po pár Km jsem ji zkrotil a podvolila se mi!
Motorku bych doporučil pro - Kdo chce větší požitek z jízdy který s japonskou motorkou v dané cenové relaci nedostane.
Recenze
Byla středa 30.6.2021 a já seděl doma s otevřeným pivkem. Řidičák jsem na velké Áčko udělal před 14 dny a v garáži stojí PCX 125, tak jsem rozhodnutý že velkou motorku budu řešit až na jaro. Otevřu Motorkaře a koukám na inzeráty. A najednou povědomá motorka. Koukám na to a ono opravdu, motorka od kamaráda s kterým chodím střílet, píšu mu na Whats Up a přichází mi odpověď ze je to jeho. Okamžitě ho vytáčím a nařizuji inzerát smazat , Duka beru! Ve čtvrtek jsem prodal PCX, v patek se vyřídili papíry a v sobotu po obědě si odvážím Ktmku domu.
Kamarád byl první majitel, vlastní další Ktm a jiné motorky, takže se vyzná a stará. Motorka je rok 2008, najeto okolo 10 000 km, kupována v ČR s doloženými Km a historií. Motorka má plno homologovaných doplňku jako led blinkry, výfuk LeoV. , ukazatel zařazené rychlosti a originál přední štít, padáky, stavitelný podvozek, sportovní vzduchový filtr a další vychytávky.
K mým zkušenostem někdy ve 14letech jsem jezdil na babetě, od 16 let Jawa Dandy a MZ150 a pak už jen Auto a občas nějaký skútr. Jelikož bydlení , auto, zaměstnání a rodina… vše funguje tak jak má… rozhodl jsem se letos si splnit další sen a pořídit velkou motorku. Po třicítce už bych měl mít rozum na to, abych mohl něco silnějšího.
Hlavní můj favorit byla Yamaha Mt07, ale radši bych čtyřválec a tak jsem zvažoval na jaro Hondu Cb650f… no a nakonec mám splašený jednoválec 654ccm.
Když jsem Duka vezl domu, tak zjišťuji že na dvojku bez plynu to nejde. Motorka se se mnou pere, vůbec se ji to nelíbí a nutí mě spojkovat. Ok, nějak jsem se obytnými zónami dostal na hlavní a tam snad už bude v klidu. Rozjezd na křižovatce na hlavní, 1,2,3 a jede to jak blazen, neskutečný zvuk a otáčky… dávám čtvrtou rychlost a chci jet v rozmezí 1800 otáček… motor nechce, Ok, dávám trojku a jedu , 2700 otáčkách… motor jede klidně ale motorka je živá a každé mírné pootočení plynem znamená okamžitý zátah. Když ona takhle na mě , tak jdem na okresky. Ktmka drží super stopu, padá do zatáček, okamžitá akcelerace, brzdění motorem. I když to byla jízda v pohodě bez krizových situaci… byl to trošku jiný styl jízdy než který si představují. Bavilo mě to mimo obec v zatáčkách… ale na pianko jízdu to mělo daleko . Vyjizdim do obce směrem domu, přibrzduji na světlech a padá mi na křižovatce zelená, nic nejede v protisměru a tak mužů odbočit vlevo. Na chodníku lidi tak si říkám neprojedu to jak blbec, ale nechci aby se při odbočování trápila a se mnou prala. Dávám za dvě, 3000 otáček , projíždím to citlivě s plynem. Budu rovnat motorku, lehce přidám a už to klouže, zadní kolo driftem. Srdce se mi rozbušilo, proč mi to Duke děla. Po cestě mě napadlo ze tam muže být zapnuta 2. mapa Hard, já chci jezdit soft, ultra soft. Přijedu domu, a hned koukám na přepínač map. Tam je nastaveno 1.Soft. . Ale my si na sebe časem zvykneme. Už teď se těším na další ježdění. Každopádně koupě nelituji, motor jsem si zamiloval, motorka má charakter… duši… budu s ni muset hodně komunikovat, přemlouvat a prosit ji.
Pozdější zkušenosti doplním až nějaké budou… Duke mám wow efekt a už teď přemýšlím na výletem do Beskyd na zatáčky.
Edit: 7.7.2021: evidenčka a přepis proběhl. Odpoledne jsem vytáhnul DB Killer z výfuku… tak to je teprve zvuk. Hlavně mi přijde motorka klidnější v nižších otáčkách. Nastavil jsem mapu č.5 - 2,7k ohm (oproti mapě č.1 -15k ohm) mi přijde motorka taková klidnější pro nižší rychlosti v obytných zónách, není tak ucukaná. Ale stejně nad 3000/ot. jede jak píchla svině a vyčaruje obrovský úsměv. Parádní věc je vyšší štít. I když se nemusí líbit…tak do 110km/h vůbec nefouká. Jinak ráno jedu do práce na 6, takže v 5:30 vyjizdim a jsem zvědavý co na Db killer off řeknou sousedi
21.10.2021: motorka zazimováná, sezóna ukončena. Od koupi najeto okolo 2500 km. Přes zimu proběhne výměna olejů a filtru… a to nejspíše stačí, ventily vůle a výměna brzd a pneu počká až po sezóně 2022… zatím je vše Ok. Na motorce jezdím bez DB killeru s nejostrejsi mapou. Prenastavil jsem si podvozek na svou váhu, takže ji věřím maximálně v zatáčkách a chová se uzasně, drží stopu. Závady žádné nepřišli a přes zimu plánují nějaké doplňky a decentní úpravy. Další věc je… že pomalu přemýšlím o novějším a silnějším modelu. Příští rok ještě ne, zatím mi tenhle Duke vyhovuje… ale chci zůstat u značky a 890r nebo SD1290r sw mi moc líbí a nejspíše k nim dospěji. Teda k jednomu z nich.
Pěkně napsané
Zdar chlape , ať slouží někdy můžeme vyjet. Niki
Chlape moc pěkná mašinka.Tak at slouží a jezdí super.
Ja si pořád říkal odkud jde ten zvuk
Tak hlavně opatrně na cestě je to past vedle pasti.