Suzuki V-Strom 650 XT v šedé metalíze s modrýma drátovýma bezdušákama je podlě zatím nejlepší barevná varianta. Model 2021 s EURO 5
Motorka koupena od FIRMA:M.C.F. cz (Slušovice) - Vše proběhlo podle vzájemné dohody. Sleva na doplňky a na prodejně bylo možné vidět kompletně vybavenou motorku. Odborný servis
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 7 / 700: Na výstavě v Brně jsem prošel všechny motorky pro srovnání. Tracer mi nepadl do ruky. Úzká řídítka a celkově mala motorka. Nevhodná aji do lehkýho terénu a já rád výjezdy mimo asfalt.
Moto Guzzi V85 TT: určitě skvělá motorka ale naživo mě moc neuchvátila a taky bych musel dost připlatit oproti Stromkovi. Dal jsem přednost japonké spolehlivosti a nenáročnému servisu.
Yamaha Tenere 700: Dosti vysoká. Chtěl jsem spíš něco více na pohodové cestování.
První dojmy - Na výstavě v Brně 2020 jsem začal koukat po nové motorce protože mě začalo lákat cestování na motorce cestou necestou. Dosavadní XT 600 není na delší trasy moc dobrý a chybí mu na pětku konící a ty oldskuul brzdy s měkou vidlící taky moc nepodrží :-) Jinak je XTcko nezmar a asi bude v garáži věčně. V-Stroma jsem původně ani neměl v hledáčku ale jak jsem šel kolem stánku Suzuki tak jsem si sedl na verzi XT. Posez pro mých 184cm ideal a hned jsem si představil jak na něm frčím celý den. Řídítka pekně široká a kolena zapadnou pod nádrž. Sedlo je prostorný a pohodlný. No a po roce díky ne úplně dobrovolnému šetření (zavřený hospody, žadný dovolenky a alpy na snowboardu atd.) jsem jel omrknout svůj konkrétní kus do Slušovic. Je potřeba si dělat radost a platím zálohu.
Motorku bych doporučil pro - Ten kdo chce cenově dostupné a praktické cestovní enduro. Lehký terén je OK ale do většího terénu jsou lepší stroje.
Doplňky na motorce - Centrální stojan - Na takové motorce nutnost
Padací rámy PUIG
Vyhřívané hefty HEAT demon (lepí se folie pod originál gripy), funguje to skvěle ale na pravé straně jsem už dvakrát musel přepájet ukroucenej drátek
Držák telefonu z Alíku
Boční kufry SHAD SH36
Zadní kufr SHAD SH39
Vyšší a lépe tvarovaný plexi Kappa
Polepy nádrže V-Strom
Recenze
Je konec Dubna 2021 a Stromek je připravenej na prodejně s doplňkama na cestu domů po vlastní ose. Počasí je cajk a tankuju plnou nádrž. Stromek mi hned padne do ruky a vybírám zapadlé rozbité cestičky. Vše funguje skvěle akorát mě sere to zajíždění a chci to více vytočit
Nyní mam zajeto a najeto 2000km. Motor je docela hodnej a lineárně mu stoupá výkon. Docela krátký rychlosti převodovky a motor se rychle s ochotou vytačí. 70 koníků na svižné cestování ideal a předjet se dá velice rychle když se točí 5 až 9 tisíc otáček. Jo a převodovka je skvělá za plnej počet bodů.
Celkově mě překvapilo jak Stromek lehce zatáčí a překlápí se ze strany na stranu. Silniční obutí sedí na slinici skvěle a občas si připádám jak na silniční motorce při náklonu. Ale už se těším jak pneu sjedu a dám tam něco více do terénu. Ve stoje se mi jezdí dobře akorát musím být trochu zhrbenej. Pozvozek je spíše nalazen na silnici. Zkoušel jsem různé polňačky a rozbité cesty ale musí se pomalu a opatrně, hlavně kvůli přednímu kolu (vidlice to moc nežehlí oproti XT ). Na šutrech už se to mele moc i ve stoje.
Stromek je dobrý stroj na každodenní použití a pohodlné cestování. Cestovní rychlost je se standard plexi vpoho okolo 110-120. Brzdy jsou dostatečné i ve dvou. Dobře se cítí na horských cestách s lepším asfaltem.
Edit po 13 tkm:
Stromka mám třetí sezonu a žádné technické problémy. Už jsem si užil cestu okolo českých hranic (všechny pohoří), slovenské tatry a rakouské alpy. Akorát k moři jsem se zatím nedostal
Originál pneu Bridgestone Battlax Adv vydržely 13tkm. Na cestování a v mokru po silnici OK ale stačila orosená tráva a motorka klouzala jak po másle. Na hrubém hrbolatém asfaltu se přenášely kmity do řídítek což bylo nepříjemný. I nové pneu to dělaly. Už to tady psaly i jiní uživatelé nových stromků a prej levná vidlice
Nyní mám přezuto na Michelin Anakee Adventure . Docela velká změna k lepšímu. Nepřijemné kmity do vidlice už nejsou a celkově po hrbolech se motorka lépe chová. Asi měkčí směs a přední pneu má právě na prostředku měkčí (dvojitá směs uvadí výrobce). Na silnici se chová pneu i při vyšší rychlosti skvěle akorát pří zatáčení trochu více hučí. Snad vydrží alespoň těch 10tkm.
Plexi Kappa doporučuju. Je vyšší, širší a hlavné lépe tvarovaný. Mám ho v nejnižsí poloze a vzduch mi to odvádí nad hledí helmy (mám 182cm). Přitom se nedívám při jiízdě přes hranu plexi štítku. 120km/h je napohodu cestovní rychlost.
Další úpravy už neplánuju. Kufry v kombinaci s 50l vakem na sedle spolujezdce je dostatečná kapacita pro cestování se stanem a vším potřebným na týden cesty.
Pěknej
Moc pěkný.
Shrbení jsem řešil nástavci
Hezká (na 3. fotce) a výběr motorky také chválím