Omlazení "vozového parku" - přechod z Tigera 1999 (885i) na 2010. Nějaký ten koník navíc je samozřejmě znát, ale hlavně mne překvapilo, že novější model je menší a lehčí, velmi dobře manipulovatelný. Parádní stroj :)
Motorka koupena od Martin Lébl - Férové chování, skvělá komunikace i operativnost domluvy
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: V porovnání s 1050 Tigerem je trochu \"mastnodont\", a obratnost v provozu i jízdní vlastnosti mi nedaly váhat :)
První dojmy - Po "testovací" jízdě nadšení, jízdní vlastnosti super, rychlost ani na dálnici není téměř znát (mj. tedy díky dobrému cestovnímu plexi), snad možná zpočátku překvapila trochu zbytečně malá řadička
Motorku bych doporučil pro - Univerzální stroj do města i mimo, v lehčím terénu je také úplně v pohodě :) Velmi pohodlné cestování i posez při dobré kontrole jízdy.
Recenze
Aktuálně spolu máme najeto něco přes 2000 km, tak už se dá něco napsat :)
Charakteristika tříválce je stejně parádní jako u staršího modelu, tah krásně plynulý od 3 tis. otáček až nahoru. Pár koní navíc je dost znát, jde moc pěkně za plynem (občas skoro až moc a musel jsem si na to chvilku zvykat :)
Výkon nad očekávání, 200 je na tacho hned a ještě stále pěkně táhne. Bez kufru se až do maximálky ani nehne, s kufrem 47l se cca od 200 trochu vlní (což třeba zase novější model nedělá), ale nic zásadního.
Díky tomu, že je menší a lehčí než byl Tiger 885i (a jiná cestovní endura podobných kubatur), stále se nemůžu nabažit parádní manipulovatelnosti v provozu i při manipulaci na místě.
Bohužel redukce hmotnosti a velikosti se negativně projevila i na velikosti nádrže, kdy v TP je psaná na 20l., ale reálně se mi tam nikdy nepovedlo dostat více než cca 16 (a to už jsem měl na PC dojezd jen 10-20 km). Těch cca 5 litrů navíc chybí.
Hlučnost i barva zvuku v pohodě, tak akorát aby byl slyšet v kolonách, ale zároveň to neobtěžovalo.
A pod sedlem je dokonce i trochu místa na svačinu (malou :o), u 885i nebylo vůbec nic.
Jo tenhle Tigřík je perfektní, taky jsem o něm uvažoval
Tak ať to jezdí a hlavně kolama dolů