PROFIL MOTORKY

Aprilia Shiver 900 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cunado
Vloženo 4.6.2021
Aktualizováno 15.6.2021
Zobrazeno 2 018x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stylový a elegantní naháč, trochu přehlížený díky papírovým hodnotám výkonu

Více fotografii

Motorka koupena od cheeman (Hradec Králové) - Korektní jednání, motorka měla údržbu, jak se patří

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Když se blížíte k motorce, tak hned zaujme vzhledem –víka ventilů, trubkový příhradový rám a pružina zadního asymetrického tlumiče v červené barvě. Dále zaujme po nastartování – jedním z nejlepších zvuků ze sériových výfuků (uvádí jednoustopou ve své recenzi), každopádně každý si myslí, že to jsou laďáky

Motorku bych doporučil pro - Spíše již vyježděné jezdce, kteří hledají více hutný zátah ve středních otáčkách a určitou stylovost (je to Italka, takže na vzhled se tu hraje) než ortodoxně sportovní náčiní s brutální špičkou (i když za mě je vršek dosti slušný)

Doplňky na motorce - Plexi Puig, Brašna uchytitelná pod sedačkou, Padací protektory Rutan Gattling

Recenze

Trochu opomíjený naháč, zřejmě díky poměru výkon/hmotnost (70kW/218 kg), ale neprávem, jak si povíme dále. Velmi oblíbený byl model Shiver 750 vyráběný 2007 -17, ale navýšení objemu na 900 ccm přineslo hlavně navýšení krouťáku, ale bez zvýšení výkonu a to se mnoha potenciálním kupcům zřejmě nějak nezdálo.

MOTOR – L-kový twin s výrazně silným zátahem ve středním pásmu a perfektním zvukem v sérii. Dokázal bych si jej představit i na nějakém cestovnějším motocyklu, ale Aprilia šla opačnou cestou a použila jej pro Dorsoduro s menším řetězovým kolečkem a díky tomu s ostřejším projevem. V roce 2020 Aprilia nešla do úpravy na EURO 5 a tím skončila jeho výroba. Z projevu je potřeba zmínit výrazné brzdění motorem při deceleraci, která s sebou nese i určitou ucukanost – zejména popojíždění po městě na 1 a 2. Současně je možné nechat spadnout otáčky i na 2 tisíce, ze kterých se klidně sesbírá, ale nejradši má od 3 tisíc více. Vibrace jsou na dvouválec minimální a zátah je opravdu hladký.
PŘEVODOVKA – na Italku celkem přesná, není potřeba tam ty kvalty „kopat“, jak uvádí některé recenze, ale je pravda, že neutrál mezi 1 a 2 nenajdu vždy na první pokus, ale s trochou citu (když nemám těžké adventure boty) to jde i na první pokus
BRZDY – radiální třmeny vepředu od Aprilie dělají svou práci dobře, zadní je spíše na přibržďování
DISPLAY – jsem příznivcem 2 kulatých budíků, ale tenhle se mi líbí a vývoj jde holt kupředu
PODVOZEK A JÍZDA – podvozek je plně nastavitelný, dává dobrou zpětnou vazbu a ze stability ho nerozhodí ani rozbitá okreska, ale není to cestovní enduro, které vše vyžehlí a užiješ si jí pořádně až na pěkném asfaltu
ERGONOMIE A POHODLÍ – na naháče kupodivu velmi slušné, při svých 187 cm sedím celkem vzpřímeně, kolena jsou samozřejmě zalomená, to je jasné, ale recenze o tom, že vyšší člověk se tam pěkně poskládá a schová nohy do vybrání v nádrži nelžou
SPOLEHLIVOST – ukáže čas, každopádně test Mottorad po 50 tis. km (v českém Motocyklu vydáno v 05/2021) vyšel velmi slušně

Co se mi na ní líbí
• vzhled a zvuk
• motor - silné střední pásmo, kultivovaný a sametový průběh výkonu bez výrazných vibrací, které jsou jen v té míře, že víte, že jedete na motorce:)
• některé drobné vychytávky – kontrolka stojánku, samočinné vypínaní blinku při dlouhém blikání (ale odpočet vynuluje, když dojedete na křižovatku a zastavíte a znovu spustí, jak se motorka rozjede, takže se nestane, že na dlouhé červené to přestane blikat)
• technická řešení a celková robustnost stroje, kde se na materiálu nešetřilo – kombinace trubkového příhradového rámu a hliníkových odlitků, L-twin jako už postupně vymírající relikt, rozvodový řetěz, který roztáčí ozubené kolo a to až pak ozubená kola vačkových hřídelů, což má výrazný kladný dopad na jeho životnost, díky zkrácení – to vše má ale dopad do hmotnosti
• velká nastavitelnost – obě páčky – brzda i spojka, kompletně podvozek, TC ve 3 stupních včetně vypnutí, ABS – lze vypnout v menu (i když to asi nevyužiju:), 3 jízdní režimy, atd.

Co mi nevadí, ale někomu by mohlo:
• poměr výkon/hmotnost – tady na tom bude Shiver ve srovnání s konkurencí (Z900, MT-09, Duke 790/890) určitě nejhůře, je otázka, jestli v běžném provozu opravdu potřebujete 120 koní a nestačí jich 95, protože v kroutícím momentu jsou na tom všechny devítistovky dost podobně

Co se mi moc nelíbí:
• interval výměny oleje 20 tis. km spolu se seřízením ventilů – je mi jasné, že to chtěli v Aprilii „uživateli“ zjednodušit, ale dává mi smysl vyměnit olej aspoň po 10-12 tis., což je jednoduchý a levný úkon a ventily nechat např po 24 tis., předchozí majitel měnil olej po 10 tis a já v tom budu pokračovat
• poměrně hodně topí do sedačky
• rejd - poloměr otáčení je opravdu velikej, tímto jsou Shivery pověstné, pokud si na to trochu navyknete a počítáte s tím, že budete potřebovat větší prostor nebo pojíždět vpřed/vzad, tak s tím lze žít, ale chtěl bych vidět italský inženýry, jak se otáčí někde v úzký a ještě klopený uličce:)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Paulano
Paulano napsal 11.06.21 v 16:15 10b.

Jak píšeš, rozhodně zaujme vzhledem, opravdu jí to sluší A parádní recenze!

gilmour
gilmour napsal 09.06.21 v 11:08 10b.

Mám Shivera 750 a potvrzuju všechna slova z recenze.
I po 4 letech se pořád těším na každý svezení a při troše snahy na okruhu potrápím i papírově silnější motorky. Výkon není zkrátka všechno.
Tak ať jezdí a dělá radost!
JMGM

Krkinen
Krkinen napsal 08.06.21 v 15:49 10b.

Mám taky, za mě super stroj, a s popisem souhlasím, jen bych vyhodil to plégo

Milan1963
Milan1963 napsal 05.06.21 v 21:08 10b.

Pěkná motorka, ještě lepší popis.

Více komentářů




TOPlist