renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Suzuki XF 650 Freewind (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Blecek6443
Vloženo 3.6.2021
Aktualizováno 25.9.2022
Zobrazeno 1 126x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Taková volba z rozumu, každodenní dříč

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Jeli jsem se na ni podívat, ale byla kompletně snížená. Cestou zpátky jsme se podívali na Freewinda a bylo rozhodnuto.

První dojmy - Je to pěkná kráva. Jede slušně, podvozek taky dobrý, tak to asi beru. Je to moje první velká mašina, tudíž nemám s čím moc porovnávat. Se 125 Dandynou to úplně porovnat nejde :) . Víceméně to bude užitková motorka, na každodení ježdění, tudíž nevadí že to není leštěnka.

Doplňky na motorce - Držák na mobil z Číny, který mi vyklepal foťák na iPhonu
Nabíječka na telefon s voltmetrem, také z Číny (radši hlídám voltáž kvůli startům)
Nosiče na boční brašny - dobře udělaný domamont od předchozího majitele

Recenze

Původem je Suzuka z Itálie, ale je koupená od Čecha, který ji vyměnil za silnější stroj. Uvidím jak se osvědčí, zatím na ni mám najeto jenom nějakých 300 km a tak nemám moc názor na vlastnosti a ani fotky.

Začalo to tak, že jsem se začal poohlížet po silnější mašině než byla Dandyna. Chtěl jsem hlavně aby to byl velký jednobuch a aby to bylo něco ve stylu endura... Po rozkoukání ve světě motorek jsem si zamiloval například GS 650, nebo DR 650. Holt mě fascinují velké jednoválce určené i mimo silnici.

Když jsem objevil krásný inzerát na GS 650, tak se mi zalíbila. Krásný stav, dovezená z Německa, seškrcená na 25 kW (mohu mít max 35 kW a GS má normálně nějakých 37 kW), prostě ideál. Za pár dnů jsme se na ni jeli podívat. Bohužel se ukázalo že je celá snížená. Jak sedlo, tak přední i zadní tlumiče, prostě drobeček. Jeli jsme tedy domů a cestou jsme koukali na inzeráty. Poblíž byl inzerát na Freewinda, tudíž telefonát a jelo se podívat. Na fotkách se mi Freewind obecně moc nelíbil, ale vím že naživo to vždy vypadá jinak, tudíž se za pokus nic nedá. Freewind vypadal pěkně. Stavem to je stará motorka, tudíž kosmetika horší, ale funkčně vypadá přijatelně. Testovací jízda fajn, k motorce je i topcase. Byla i levnější než GS.

Uvidím tedy jak se osvědčí, zatím moc nemám najeto.

---

Po najetí dvou a půl tisíce kilometrů:

Názor na vzhled se změnil jenom lehce, stále to je zepředu nevzhledná mašina :)

Jinak jede dobře, bez problémů. Jízda je pohodlná, podvozek dostačující (v naloženém stavu ve dvou by to ale chtělo tvrdší zadek). Víceméně ježděno po silnici, ale lehká polní cesta ji nevadí. Je to ale těžší stroj, tudíž není na pole.

Spotřeba je okolo 5 litrů na 100 kilometrů. Solo, když se nespěchá, se dá jet i za 4,7 l/100km. Se spolujezdcem, bagáží a po hlavních cestách se dostane i na 5,5 l/100km. Motoru nejvíce vyhovuje solo jízda po vedlejších silnicích, kde se moc nespěchá. Holt to je jednoválec, který je sice dělaný do otáček (krouťák v 5.500 ot./min, max. výkon v 7.000 ot./min), ale přesto se lépe cítí v "kochacích" rychlostech.



Ukázka naložení motorky pro dva na týden. Vypadá to sice vachrlatě, ale drželo to pevně a bez problémů. Foto je na analog, páč mi na mobilu odešel foťák…

Na každodenní ježdění motocykl nakonec nevyužívám, ale věřím že by to bez problémů zvládal. Holt to není malá lehká dváca a ani v chladu pohodlné jako auto. Motor by měl být nesmrtelný, tak snad nenastane žádný problém. Po koupi jsem akorát měnil svíčky, olej, olejový filtr, řetězovou sadu, obě gumy, brzdovku a přední kotouč spolu s destičkami. Taková menší údržba.

Freewind je v podstatě modernější DR 650. Má to už dva karburátory (na jeden válec) a více elektroniky. Například šoupě karburátoru se otevírá podtlakem, dále je problém když je slabá baterka - startér točí, ale jiskru nehází.

Nepočítám s tím, že budu motocykl vlastnit navěky, tudíž mu menší neduhy odpustím a nehodlám řešit nějakou GO motoru. Kdybych chtěl motocykl nějak zrepasovat tak nešlápnu vedle. Je to ještě poctivý kus železa, který sloužit ještě bude a dá se docela zvládnout doma.

---

Kvůli stěhování jsem se rozhodnul motocykl poslat do světa. Za dvě sezony mě motorka nijak nezklamala, pouze mi nakonec nesednul velký jednoválec. Stále se mi sice líbí DR 750, ale už vím že to není pro mě. V tomto obsahu příště už dvouválec.
Nevím jak to přesně popsat, prostě mi nějak nesedlo. Ne že by to špatně jelo, moc klepalo, nebo byl motor nervózní. Prostě něco mezi nebem a zemí :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 09.11.21 v 20:21 10b.

Freewind...podařená motorka! A hezká.

Goodji
Goodji napsal 03.06.21 v 18:58 10b.

Myschan
Myschan napsal 03.06.21 v 10:53 10b.

Je to jednoduchý nezmar co vydrží. Ať slouží

Více komentářů



TOPlist