Super cestovní motorka.. Nejsem velký cestovatel, ale jednou jsem takhle vyrazil a neplánovaně dojel po ose až do Řecka.. To se mi s jinou motorkou nestalo...
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Moje předchozí motorka bylo BMW R850R, takže to byl obrovský skok kupředu.. Najednou jsem měl silnou kapotovanou motorku s veškerým komfortem.. Díky této motorce jsem začal na stará kolena cestovat.. :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv, kdo rád cestuje..
Doplňky na motorce - Čtecí lampička, aby se lépe vypisovaly pokuty..
Recenze
Fakt nevím, co by se dalo této motorce vytknout.. Ale jo, vím.. Ale to až na konec...
Motorka, ač vypadá jako sportovní cesťák, tak má absolutně dokonalý podvozek.. V Rumunsku jsme často vyrazili mimo zpevněné cesty a je prostě znát, že podvozek je technicky stejný s GS, ale má prostě jen menší zdvihy.. Na asfaltu je limit podvozku mnohem dále, než je můj limit jako jezdce, takže za nějakých 15.000km, které jsme spolu najezdili, nikdy nebyla krizovka kvůli podvozku.. Samozřejmě na gumách jsem nešetřil..
Pocitově se nejedná o těžkou motorku.. Jízdou je lehká a tak nějak dělá to, co bych od ní očekával.. Ale hlavní devizou je pohodlí. Na motorku si sednu a stupačky jsou přesně tam, kde bych je čekal, stejně tak řídítka.. Posez je ideální, dokázal jsem za den dát klidně 1000km, aniž bych umíral.. Nejlepší ovšem je nastavitelné plexi.. Není problém plexi sundat a letět 200 po dálnici s pocitem jako bych na naháčí jel 120.. Zároveň při klidnější jízdě zvednout plexi, otevřít helmu a mít kontakt s okolím... Super věc je, že člověk nečistí od hmyzáků helmu, ale plexi.. vše zůstane tam...
Motor má super zátah, oproti R1150/R850 má vyvažovací hřídel, takže zmizely otravné vibrace.. Ovšem R1200 DOHC je zase o kus dál.. Škoda, že standardně chce natural 98, ale i na 95ku jede v pohodě..
Motorka byla původně policejní stroj z NL, takže nějaké peníze sežrala přestavba na normální dvousedadlovou verzi.. Na druhou stranu, nebyl zanedbaný servis.. Motorka s 90.000 na hrbu od začátku nevykazovala žádnou vadu, nebo opotřebení.. Ročník 2008 trpěl na odcházející vstupní hřídel v převodovce, tak prostě dostala novou převodovku, žádné bastlení a tak. Kdo se bojí koupit motorku se 100.000km na tachometru, tak u BMW je to fakt jedno.. Navíc tady alespoň byla jistota že tachometr sedí a motorka nemá o 100, nebo 200 tisíc více..
Motorka má jedinou nevýhodu.. Pokud člověk jede s pomalejší partou, tak se prostě nudí..
Krásnej křižník můj tajný sen
ačkoliv byla moto technicky vzato jednomístná, v TP byly vždy 2 místa.. Takže to bylo na pohodu.. Musel jsem si ale nechat vypálit z nerezu držák kufrů, který je posunul dozadu, aby se spolujezdci vešly nohy..
Ale v TP máš zapsané jedno místo na sezení, že jo?
Parádně popsaný, je skvělý vidět, že máš srovnání s různými variacemi boxeru a poměrně objektivně to srovnáváš. Inspirativní :)