O této motorce již bylo napsáno tolik, že již snad ani nemám možnost o ní napsat cokoli co by nebylo známo...
Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300 AS/AE: ne tak vzpřímený posez, jen Euro 4,
První dojmy - Můj první dojem když jsem ji spatřil v showroomu: ku..a ta je nějaká velká. Má první prosba před nasednutím: to sedlo prosím níž. Má první slova po zkušebním kolečku na dvorku prodejny: ten výkon se snižuje jak?
Recenze
Operace se povedla a já stál před rozhodnutím jaké moto pořídit. U NC mi chyběli nějací ti koníčci navíc (sice na letošek se navýšil výkon asi o 5 koní, ale to je asi málo) a jak jsem psal u jejího popisu, tak jsem chtěl DCT. On ten výběr díky EU (zde raději úmyslně neslušné přídavné jméno vynechávám) zase tak moc velký není. A tak se stalo to, že jsem se stal majitelem Afriky. Díky svým zádům jsem se plácl přes kapsu a objednal i el. podvozek - asi nemá cenu komentovat - opět mnoho chvály o něm napsáno a já jenom mohu potvrdit.
Dále jsem dovybavil padacím rámem, originál bočními plastovými kufry, rozšiřitelným horním kufrem Shad 58X s opěrkou, hl. stojanem, tankbagem, bočními tankpady a kapotážovými deflektory. No a aby nebyla tak tuctová, tak ve studiu Aleš v Nymburku mi tam přidali zlaté proužky...
Motorku jsem převzal koncem dubna a dodnes na ní najezdil více jak 2.000 km. Můj názor je ten, že to není motorka pro úplného začátečníka a zpočátku jsem si i říkal, zda jsem se nepřecenil. Ale nyní po těch 2.000km si na ní pomalu zvykám a pomalu se s ní sžívám a zjišťuji její přednosti. No, zatáčky, které jsem na NC řezal skoro stovkou jezdím podstatně pomaleji a s velkou pokorou (tomu velkému a úzkému přednímu kolu pořád ještě úplně nedůvěřuji), ale o to více si pak vychutnám to obrovské zrychlení a perfektní brzdy.
Dost mne překvapilo nastavení úrovně brzdění motorem. Hned zpočátku jsem si nechal nastavit na 3 ale po krátké jízdě jsem hned přenastavoval na 2 a za pár kilometrů až na 1. Prostě ty vyšší úrovně jsou, dle mého, tak na sjíždění alpských silniček, ale v Polabské nížině a kopečcích okolo jsou až příliš "silné".
Co si strašně pochvaluji tak jsou vyhřívané rukojeti (v letošním počasí i často využívám) a pak je to obrovské čelní plexy, díky kterému nemusím vůbec "odmuškovávat" plexy u přilby. O to více ale čistím to čelní plexy a kapotáž okolo.
No a nyní ty mínusy:
bohužel musím konstatovat, že ty jsou asi pouze u mne a ne u motorky: prostě na nějakou šotolinku či menší terén zatím nemám odvahu a stejně tak jsme odložili i nákup helmy a bundy pro partnerku, protože jsem přesvědčen, že zatím neovládám motorku tak, abych si ji mohl dovolit za sebe posadit... Tak na podzim nebo raději příští rok?
A nyní pokračování po nájezdu 6.000 km.
Od koupě motorky jsem nebyl úplně spokojen s jejím projevem – pořád mi připadalo, že moc a hlavně zcela nepravidelně „škube“ – jakoby z ničeho nic se přidal plyn. Půjčil jsem si i jinou motorku a tam tento projev takový nebyl. Takže jsme se servisem řešili, obrátili se i na importéra, ale nikdo nevěděl co s tím. Já si připadal jak blbec, který si něco vymýšlí. Naštěstí vedoucí servisu K2Moto to nenechal být a domluvili jsme se, že motocykl přistavím a oni budou zkoumat. A tak jsem po nájezdu cca 5.000 km přistavil motorku do servisu.
A skutečně vyzkoumali. Laicky řečeno přehráli SW převodovky, přenastavili spojky a tlaky v převodovce a znovu nastavili řadící stupně (pokud píši nějakou kravinu, tak se omlouvám – já to tak nějak pochopil). Navíc jsem měl po 5.000 km oskákánu přední pneumatiku (jezdím jen silnici a náklony udělaly asi své) a tak padlo rozhodnutí dát jiné i pneu. Vybral jsem Pirelli Scorpion Trail II. Jsou ryze silniční a dal jsem je proto, že mi je jasné, že nikdy stejně terény jezdit nebudu: prostě jak mi uklouzne trochu motorka pod zadkem, jsem už „pokakaný“ a jízda v terénu je i dost o tomto a na to už opravdu nemám.
Po týdnu jsem tedy převzal nově seřízenou motorku s novými pneumatikami. Po ujetí cca dvaceti kilometrů jsem zastavil a šel se podívat, zda skutečně sedím na své původní motorce, protože toto byla najednou motorka s úplně jiným projevem, takovým vyváženým a kultivovaným. Dnes mám najeto po servisu 1.000 km a nemůžu se nabažit. Navíc ty Pirellky...to je absolutní nářez. Nejen, že podstatně lépe cítím přední kolo, ale klidně se pustím i do podstatně větších náklonů v zatáčkách.
No a nyní další důležitý pokrok. Když jsem měl motorku v servisu, zapůjčil jsem si od kamaráda rok starého Goldwinga. Těsně před zapůjčením jsme s partnerkou navštívili obchod a koupili jí přilbu. Já se chvilku seznamoval s GW a poté vzal partnerku za sebe. Po první jízdě, kdy se mi nakláněla tak vzorově, že já jsem na motorce jenom přidával plyn a brzdil, jsme hned zajeli koupit i zbývající oblečení a začali spolu jezdit. No a nyní spolu už jezdíme i na Africe po krásách ČR a je to fajn.
Takže nyní velká spokojenost. Dík jsem všem zainteresovaným osobám v K2moto již vyjádřil.
PS: Tedy co mě ale úplně dostalo bylo to, že u toho GW (šestivál s obsahem 1.800 a 7 rychlostí DCT) jsem měl spotřebu nižší než u Afriky (jak sám tak ve dvou) a to při svižné jízdě!!! Ta spotřeba se pohybovala od 4,5 do max. 5 l / 100km!!!
--- 2022 ---
A máme tu další sezónu... HURÁ!!!
Sice už nějakou dobu jezdím (zatím asi jenom 500 km), ale k nafocení mé zimní "garážové" činnosti jsem se dostal až dnes.
Začal jsem tím, že jsem si objednal a namontoval deflektor vidlic Pyramid. Mohu již nyní konstatovat, že to byla dobrá investice.
Pak jsem se rozhodl, že něco udělám se sedlem - dva dny za sebou ještě jakžtakž, ale třetí den už zadek bolel. Tak jsem dal na radu mého ostříleného kamaráda, který s tím má již zkušenost, a na jeho doporučení jsem se obrátil na Zuzku z Prahy, která po práci je schopna vždy nějaké sedlo na přání a za zajímavé peníze předělat. Sedlo je z paměťové pěny a tato je pouze v mé části, můj drahý baťůžek byl se svým původním sedlem spokojen. Se Zuzkou jsme chvíli přemýšleli a nakonec společně vymysleli - výsledek je na fotkách a myslím, že se povedl.
A nakonec jsem si v rámci bezpečnosti řekl, že doplním motorku o mlhovky. Koupil jsem originály a to vzhledem k tomu, že se dají přímo napojit do systému a jsou signalizované přímo na přístrojovce a ovládané tlačítkem vyhřívání grifů. Problém byl ale namontování, protože nemám originální honďáckej rám. Ale nakonec jsem vymyslel a i udělal (nejhorší bylo sundat kapotáž - ten strach kolik toho urvu tu opravdu byl, protože myslím, že to je tak dvakrát sundat a pak ty slabé umělohmotné háčky odpadají). Pak už jenom koupit a ještě přidělat nějaké ty držáky aby světla byla v rovině, ale i toto jsem jako čistý amatér zvládl. Na závěr už jenom do servisu na aktivaci a mlhovky svítí.
Tak, hardware máme a nyní je potřeba ještě zdokonalit software:
a tak jsem se rozhodl zlepšit v ovládání motorky a to pod dohledem snad toho nejlepšího učitele a to Míry Lisého. Takže počátkem dubna mne čeká terén na jeho motorce (HONDA CRF 300L nebo 450L) a v květnu jedu na víkend na okruh do Písku... Prostě jsem se rozhodl zainvestovat a učit se. Moc toho zatím neumím a hlavně: nejezdím sám a ten můj drahý batůžek mi za to stojí...
super, ať slouží
Krasavica!!
Kdo se bojí,nesmí do lesa! Ale to nebude tvůj případ!
Ať ti dělá radost.