renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Animals21
Vloženo 25.5.2021
Aktualizováno 28.6.2023
Zobrazeno 4 609x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Tak mě už muselo definitivně přeskočit … tohle jsem si opakoval cestou pro motorku, když jsem čuměl z okýnka dodávky do krajiny. Věřil a doufal jsem, že to bude dobrý.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS : Nižší výkon, není tolik sportovní, ale jednou klidně (a taky abych nasral MedWeda)

První dojmy - Chtěl bych bejt do hajzlu objektivní, ale copak to jde?! Tohle bude dobrej bajk. Tak jo, vyložit, za půlhodiny začne chcát, musím najet aspoň prvních 20km. Chci to zkusit. To bys kámo měl, když sis před koupí ani nepůjčil předváděčku. Jenže já to nějak tušil.

Motorku bych doporučil pro - Tohle po mě nechtějte :-D

Doplňky na motorce - V základu je centrální stojan a hej, to si děláte prdel, nejsou vyhřejvaný hefty!!
Dokoupenej celej TechPack - to se ani nedá vyjmenovat, umí to všechno. Akorát ty ruce si u toho nevohřeješ

Recenze

Ta myšlenka ve mně nějakou dobu zrála. Zadání bylo vlastně docela jednoduchý – bude to SUV, protože Strom mi ukázal, jak fajn je, když nemusím řešit, v jakém stavu jsou silnice. Že se člověk ve finále sveze mnohem líp a může i víc zatahat než na tvrdý výkonný moto, kde díry mlátí do rukou, každou chvíli nejsou kola v kontaktu se silnicí, otravuje to a sere tě to. Taky by to měla bejt trošku svině výkonná a zlobivá, aby nahradila i Speed Tripla, na kterým ze stejnýho důvodu už skoro nejezdím. *Prodáš voe vobě, přihodíš a máš!* Tím se to vlastně zúžilo na pár motorek. 1250GS je určitě boží a je mi jedno, že to má každej. Ale není to ono. Jednou asi bude, ale ne teď. V4 Multi(e)stráda supr, ale ta už je fakt za kotel a já nejsem (třeba bych byl ) Ducatista a na 950 mi brutálně neseděla ergonomie a když se podívám na veklou Multici, ten jejich trojúhelník mi sedět nebude. A ve finále mě to k ní úplně netáhne...mohl bych to... ale ne…nemá cenu to okecávat, pochybnosti byly, ale ukázalo se to jako trefa do černýho (dej mi BAN). Vždyť mi to kurwa mělo být od začátku jasný!! Musí to mít v DNA šroubovici (to slovo dává větší smysl u motorek než u lidí, co) READY to RACE!

Nastavil jsem RAIN, protože přece je to kurwa 1290 Smrt edvenčr, potoky krve, cholera, mor, nový pneu, velkej dvouvál, matky berte děti do náručí a utíkejte! Ujel jsem zhruba 21 metrů a moje první starost byla, kde se do hajzlu v té záplavě čudlíků změní mod na SPORT?! Těch 21 metrů trvalo, než jsme si na sebe zvykly. Takže RAIN už nikdy nebudem potřebovat. *Ohni se trošku v kolenou, natáhni ruce a my kolem tebe postavíme motorku!* Možná mě unesli ufoni, oranžový samozřejmě. Nemám pro to jiné vysvětlení. Předloni jsem měl pocit, že tohle podobně umí Afrika. Tak tohle je ale jinej level, pánové. Tohle je sako šitý na míru.

Prosakujou nám tam emoce, co. Kde máš fakta?! Stejně už to máte všichni nakoukaný a načtený.

Můj první tablet místo budíků a...? Tvl, je to boží. Ale klidně můžu mít i budíky, obojí je fajn. Motorky jsou fajn. Bezklíček. Fakt total, ani nádrž, ani sedačka, nic. Až klekne baterka, motorka se zahodí, protože nepůjde ani sundat sedačka Jasný, přes zásuvku. Předpokládám. Cvak. Naprosto nádhernej surovej start. Zní to výborně a strašně se to k ní hodí. Origo vejfuk nezní na dnešní dobu vůbec špatně! Laďák nebude nutnost. Tak jedem. Spodek je sametovej jak japonskej 4-vál! WTF?! Jenže to nakonec u motorky za takový prachy vlastně čekáš, ne? Ale nečekáš, že když to má oproti Stromu zhruba o 10kg víc, že první, na co si vzpomeneš, bude prašivá šestka Hornet (dej mu bůh věčnou slávu, ale neměli byste se po pár letech projet na svejch prvních motorkách, bere to ty krásný vzpomnky), protože přesně takhle lehce si to přehazuješ a ovládáš. No fuj. Tak jo, tak jako 790R. Marketingový kecy, že když u 220kg těžký motorky naleješ na každou stranu 10 litrů benzínu, že ti motorka bude připadat lehčí a bla bla … nejsou kecy. I když to tlačím do garáže, tak je to pocitově lehčí. A to o dost.
Celý je to super. Je to kosmický. Dole to necuká, co na plynu to na kole. Opatrně, nový pneu … ale i tak, ovládání je jemný a přesný, ani náznak nějakého zavlnění (tlumič řízení je určitě plus) a přitom to není tvrdý! Jedu na comfort, ať se tlumiče protáhnou, zajet se musí všechno, no ne? QS tam nádherně padá nahoru i dolu, pod plynem nebo ne, v nízkejch i ve … i v zajížděcích Prvních 1000km točit jen do 6500ot/min. Osobně jsem přesvědčen, že je blbost prvních 1000km zajíždět líně a přehnaně opatrně. Naopak. Takže nechat zahřát!!! A pak si pěkně hrát, hodně řadit, hodně brzdit motorem a užívat si tu sílu ke zmíněných 6,5k otáčkám. Ono to totiž na to hraní stačí i když oba chcete víc ;o) Konkrétně to znamená dvě věci. Na 6 jedeš při 6500ot/min 192km/h a zaklapneš jí zrovna ve chvíli, kdy se nadechuje. Druhá věc je horší. Všude jsi moc rychlej, moc brzo a vůbec si to neuvědomuješ Tam, kde Strom flusal plíce, tam jsi teď o 30km/h rychlejší a bereš to jako výklus. Pro Speed Tripla to bylo v poho, ale člověku to zas na naháči nepřijde moc komfort, vítr to do tebe hulí a navíc to nejni na celej den. A to prosím furt zajíždíme a nechávám si dost času na brždění motorem, zajetí brzd, prostě vše v klidu a pohodě! Plexi, jasně. Nechápu. U všech motorek jsem s tím musel laborovat, nahoru, dolu, turbulence do palice, bordel jak kráva. Vyšší plexi, lepší, ale stejně. Někde v Rakousku pár km po dálnici a bolí tě hlava zbytek dne. Když tě něco kreje pořádně, v létě se upečeš. No tak tady je plexi nízký, můžeš si ho dát jednoruč (tzv. one-handed, bro) nahoru, ale pořád to funguje tak, že ti to krásně ovívá hrudník, ale nerve ti to hlavu, turbulence nula a jedeš kotel ale v klídku. Nechápu, nepotřebuju chápat, je to skvělý a naprosto stěžejní věc pro zážitek z jízdy.

Pořídíš si něco, co musí bejt dobrý. Musí. Má to výkon, je to chytřejší než většina populace, má to zábavu v genech. Ale vono je to ještě o parník lepší!! Měl jsem dobrý motorky, měl jsem skvělý motorky, ale tohle je jiný. Tohle je totiž nejlepší motorka. A to jako úplně vážně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Capirossi
Capirossi napsal 23.12.23 v 14:12 8b.

Parádní popis, nechybí emoce, krása číst.
Mám adv.1090 a objednanou 1290, 2vál je návykovka.

MedWed
MedWed napsal 22.08.23 v 18:02 1b.

… jako jak nasral MedWeda??? Dávám jeden bod!!

prusles
prusles napsal 27.02.23 v 13:43 10b.

super recenze, zážitky , prožitky , srovnání ...

Irsaioliver
Irsaioliver napsal 13.09.22 v 10:43 10b.

Hustej popis... hltam každý slovo

PH72
PH72 napsal 21.04.22 v 15:08 10b.

Více komentářů



TOPlist