PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-03 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DoktorMax
Vloženo 9.5.2021
Aktualizováno 14.5.2021
Zobrazeno 1 204x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


menší "juniorská" motorka, čertík i nenáročný sluha

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 390 Adventure: Yamaha byla hned a za lepší cenu
Kawasaki Versys-X 300: V době Covidových zákazů nebyla možnost si zajet do motosalónu vyzkoušet. Navíc u nás v kraji není Kawa- dealer
BMW G 310 GS: V testech i zahraničních opakovaně zdůrazňovány vibrace a chybění BMW vlastností
Kawasaki Z400: Nebyl na trhu dostupný
Beta ALP 4.0: Problém ji sehnat v dobrém stavu, navíc motor už moc slabý-jezdím do práce po silnicích I.tř. a poslední úsek po silnici pro motorová vozidla. A dřít se mi ji nadoraz nechce.

První dojmy - Měl jsem jasno, že další motocykl bude adekvátní mé konstituci- menší a lehčí než stávající Honda CBF 1000, méně výkonný a více odpovídat mým každodenním potřebám s dojížděním do práce 2x50km. Na Motorkářích.cz asi věkem "nejstarší" majitel MT-03 (nového modelu)- 50 let věku řidiče...

Motorku bych doporučil pro - Jednoznačně za 1. pro juniory - je lehká, nezáludná, snadno ovladatelná, nenáročná na servis. Bez strachu ji půjčím mým dětem s čerstvým řidičákem. Dále za 2. pro ty, kteří hledají universální jednostopý dopravní prostředek s přiměřeným výkonem a s nenáročným servisem, za dobrý peníz, ale zároveň občas se chtějí i svižně svézt na okreskách. Rozhodně ale ne pro ježdění ve dvou (krátké cesty budiž...)

Doplňky na motorce - padáky - "hříbky"
- větší plexi (pořád malé...)
- protože potřebuji nějaký "nákladový" prostor a zadní nosič a kufry na malé motorce vypadá na fotkách dost divně, zvítězila zatím varianta s jedním z postranních látkových kufrů. Ale opakovaným zkoušením to musel být vpravo, protože s kufrem vlevo neprojedu do motorkárny...
- prodloužení předního blatníku
- plastový zadní blatník Puig (není sice na fotkách zatím vyfocen, je ale už na cestě z Německa k nám).
- v plánu - vyhřívané rukojetí na ranní sychravé cesty do práce při 2-4 st.C...
- v plánu - USB nabíjecí konektor

Recenze

Stávající motocykl Honda CBF 1000A, cesťák s postranními kufry a horním kufrem s nájezdem 26 tis km jsem si pořizoval na velké výlety s kolegy a našimi manželkami před 4 roky. Za tu dobu jsem najel dalších cca 26 tis km, k maximální spokojenosti s hondičkou. Každý rok byl v létě jeden velký výlet po střední a západní Evropě, byť nikdy s manželkou, tzn. vždy sólo. V roce 2020 v rámci Covidové hysterie jsem cestami do práce najezdil skoro 10 tis km a protože máme v bytovém domě motorkárnu, každý den jsem se mořil při vytláčení 250kg motorky tam a zpět, opakovaně mne ve futrech "přicvakla" ke zdi. Posledními kapkami byla krátká cesta s manželkou, kde na konci prohlásila, že stejně na motorce jezdit nebude a tak s prostředním synem, který sní o KTM 390 Adventure, jsme se domluvili, že až se vymarodím z Covidových potíží já sám, koupíme si je každý svoji. Prodal jsem na zimu Hondičku do dobrých rukou a v práci se zmínil, že půjdu úmyslně do něčeho slabšího, lehčího a menšího, co bude lépe vyhovovat mým potřebám na každý den + nebude problém udělat výlet ročně po západní a střední Evropě. V tu samou dobu kolega prodával Yamahu MT-03 (321ccm, r.v. 2019), na které s námi na vyjižďkách a občas cesty do práce najel ďábelských 1430km... Navíc s dvěma látkovými postranními kufry a plexištítem a za oboustranně výhodnou cenu. A tak v únoru 2021 stála juniorská Yamaha doma.
Možná se někdo diví, proč jsem šel z litrového cesťáku s nesmrtelným motorem do malého dvouválce, ale za poslední měsíc už mám na tachometru přes 2500km a musím říci, že splňuje moje představy. Malá, lehká (manipulace v motorkárně), pro jednoho (a nikdo se mnou jezdit nebude- ostatně když mohli, nechtěli, tak ať si teď třeba... jedou vlakem ), servis á 5tis km olej, zbytek jednou za rok. Dvouválec s 30kW tak akorát, aby to už trochu jelo a předjíždělo, zároveň se nebojím každým brnknutím o plyn, že přijdu o řidičák. Brzdí a vůbec se chová velmi předvídatelně, na rozdíl od litrové Hondy jsem se nebál synovi půjčit motorku na svezení (pssst - řidičák bude mít až v létě). Je to zajímavá motorka- dole nad 4 tis otáček malá třístovka + nejčastěji jezdím silnice I-II.tř., často cesta do práce a zpět v koloně rychlostí 80-110km/hod. Nad cca 8-9 tis otáček se ale změní ve dvoutakt a jde rychle do otáček /omezovače kolem 12 tis otáček a zavyje jako dvoutakt, až mi vyloudí úsměv na tváři. Na plyn je potřeba více otočit rukojetí (žádný "rychlopal"), brzdy brzdí akorát- vše pro juniory, aby si nějakým unáhleným krokem nerozbili kokos- to si cením. Srandovní je na motorce ukazatel spotřeby- jezdím kolem 3-3.3 l/100km. Dobře přehledný analogový otáčkoměr, digitální tachometr i ukazatel teploty chladící kapaliny - kvituji s povděkem - jezdím na jaře často kolem 2-4 st.C do práce a ohřátí motoru chvilku trvá. V motorce se sedí uvnitř, aspoň perfektně dosáhnu na zem oběma nohama ( měřím 173cm ). Je o 100kg lehčí než Honda ! Je to můj první naháč a tak mám pocit, že tu i přes plexi "trochu fouká" - to je objev...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jbo
jbo napsal 11.05.21 v 22:11 6b.

Yamaha je Yamaha

Matess727x
Matess727x napsal 11.05.21 v 21:20 10b.

Co šílíš, že v padesáti juniorskou motorku? Já si v padesáti pořídil KTM 390 Duke,...jen tak jako hračku pro letní odpoledne a je to velkej kopec zábavy. Tahle MT-03 se mi taktéž moc líbí. Tomu Ďůkovi je trochu i podobná.

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 11.05.21 v 20:45 10b.

hezká motorka a určitě dobrá volba pro menší postavu

JardaBar
JardaBar napsal 10.05.21 v 08:34 10b.


03ka je parádní. Spousta zábavy v legálních rychlostech. Dobrá volba.

Více komentářů



TOPlist