rebelhorn_kveten_borg



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 1200 Bandit (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Snekofon
Vloženo 30.4.2021
Aktualizováno 1.5.2021
Zobrazeno 2 189x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Youngtimer - Muscle bike - Dream bike - tyto 3 anglické výrazy plně vystihují 3 základní vlastnosti, pro které jsem Bandita kupoval.

Motorka koupena od FIRMA:Miloslav Kubálek - Motosalon Beneš - Velmi solidní jednání - bezproblémový výkup SV a současně prodej Bandita. Po zahřátí se při odvozu zakoupeného moto projevil prokluz spojky. Prodejce bez zaváhání kompenzoval obratem náklady na opravu. Díky a palec nahoru.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX 1200: Rozhodování bylo těžké - nakonec rozhodla hlavně dostupnost vhodného moto. Velká Inazuma je nádherný, silný, klasický stroj, ale byl to Bandit kdo se nesmazatelně zapsal do moto-historie. I proto nakonec dostal přednost.
Kawasaki ZRX 1200: ZRX 1200 v edici Eddie Lawson je stále velkým snem. Bohužel je právě tento model v dobré stavu vzácným kouskem, čemuž odpovídá i cena.
Suzuki SV 1000: Velké SV byla alternativa jako nástupce dosavadního SV650. V rozhodování byla \"nahá\" varianta. Nakonec zvítězila chuť přesednout na 4válcovou klasiku.

První dojmy - Až překvapivě snadné ovládání i v menších rychlostech, plynulý chod, příjemný posez, dávkování brzd - vše velmi příjemné a hladké - až jsem si říkal kde je to obávané zvíře? To se probouzí k životu ihned, jakmile se přestane řidič hrát s plynem v nižších otáčkách a nechá motor nabrat dech pořádným otočením klapek... Na co si musím zvyknout je rozjezd do prudšího kopce. Malé, lehké SV šlo udržet nohama a v klidu se rozjet - těžký Bandit už si vyžaduje přidržet zadní brzdou - bude to chtít cvik / zvyk.

Recenze

Pro pochopení volby koupě 23 let staré motorky je potřeba objasnit mé myšlenkové pochody.
Za prvé jsem ročník 1980. Devadesátá léta tak byla dobou mého dospívání, současně také dobou kdy jsem propadl kouzlu motocyklů. Po počátečním projíždění se na Pionýru a snění o Simsonu Enduro přišel první šok - a to setkání s Jawou 350/640 s kotoučovou brzdou a moderní kapotou - psal se rok 1992-1993 ještě jsem nemohl legálně jezdit ani na 50ccm, ale už jsem snil o velké Jawě, kterou jsem chodil okukovat do tehdejší Mototechny v Břeclavi. Vedle kývaček, fechtlů a ČZ vypadala výborně - snad jen MZta mě ještě mohla zaujmout... Pak přichází rok 1994 - na silnicích už lze potkat i starší japonské čtyřtakty - kupuji pravidelně časopis Motocykl, později i Supermoto, ČMN, atd - hltám novinky. Svět dvoutaktů pro mě přestal existovat, sním o pořádné mašině - technické data znám nazpaměť - na Velkou cenu do Brna jezdím hlavně očumovat mašiny na parkovišti - závody hrají až druhé housle. Začínám jezdit na srazy - nemám velké moto, ale to mě nezastaví, atmosféra, stroje, muzika, pivo... Devadesátá léta jsou tak jednoznačně obdobím mého velkého moto snění. V daném období vznikla celá řada skvělých strojů - namátkou Ducati 916, Monster, Yamaha Thunder Ace, později R1, Kawasaki Ninja, ať už 600, nebo 900, Hornet, TL, SV, XJR atd. Pokračovat by se dalo dlouho. Když bych ale měl vybrat moto, které alespoň mně osobně nejvíc imponovalo, případně po kterém jsem toužil - pak by to byla CBR600 - první velký stroj na kterém jsem kdy seděl - a byl jako spolujezdec svižně svezen - doteď si vybavuji ten šok z neuvěřitelného a nekonečného tahu motoru, který jsem si do té doby neuměl ani představit. Hlavně pak ale Honda CBR900RR Fireblade - tlustá plnokrevná silnička, ke které jsem měl až nábožný respekt. A samozřejmě Suzuki GSF1200N - krásná na pohled, člověk cítil tu skrytou sílu motoru už když ji viděl zaparkovanou u cesty. Pokud bych měl subjektivě tedy vybrat TOP motorku 90 tých let, pak je to pro mě právě velký Bandit. Proti Blaedu nabízí mimo výkon i praktické vlastnosti, jeho design je naprosto nadčasový, je to silný univerzál, praktik. Tento stroj je definicí silného naháče a to už mu nikdo nevezme.
Za druhé mám rád kouzlo poctivé techniky, precizní strojařiny - genialitu jednoduchosti a přitom obrovské praktičnosti. Nežiji doma při svíčkách, využívám moderní techniku tam kde mně usnadní práci zpříjemní den. Jsou ale oblasti, kde mám raději klasiku před modernou. Nenosím chytré hodinky, ale mám rád kouzlo mechanických hodinek - stejně tak na moto mně víc než vstřikování, spousta asistentů a digitální ukazatele baví karburátor se sytičem, analogové budíky, atd... Rád bych si do budoucna pořídil další klasické moto - ideálně starou Moto Guzzi, Ducati, ale klidně i angličana (třeba Sunbeam), nebo japonce z 50 - 80 let.
Za třetí do sedla moto jsem teď naskočil po dlouhé době - SVčko bylo moto na seznámení s jednou stopou. Ve svém věku už jsem zklidněný - nehledám jízdu na doraz přes koleno, nepotřebují vyjíždět z obce po zadním kole. Většina času na moto je v rámci krátkých vyjížděk pro radost - žádné dlouhé výlety k oceánu, ale maximálně v rámci okruhu do 400km. Na druhou stranu mám rád pocit výkonnostní rezervy, která dříme, ale v případě potřeby je k dispozici.
Suzuki Bandit 1200 v první generaci, t.j. rok 1996-2000 je tak ideálním mixem všech mých požadavků na moto. Je to jeden z posledních motocyklů "klasické koncepce" karburátor, analog, bez moderních asistentů. Je to kultovní stroj, který přes své stáří dokáže poskytnout pohodlné svezení bez rušivých vlivů - je poznat že v rámci tzv. klasických motocyklů se jedná o jeho poslední evoluční stupeň.
Bandita je z roku 1998 - do řad veteránů tak vstoupí za 7 let, je v plně původním stavu - žádné úpravy páček, výměny blinkrů, světla, zrcátek, ani výfuku. Jedná se tak o krásný youngtimer. Banditů 1. generace bez dodatečných úprav začíná být čím dál méně. Jediná nestandardní věc - plotna na kufr poletí velmi brzy z motorky pryč. Praktické hledisko musí ustoupit vyváženému vzhledu - tady mám jasno.
Moto čeká kompletní servis - počítám s vyčištěním a seřízením karburátorů, seřízením ventilů, možná rozvody a výměnou spojky. Na první pohled je toho dost - ale tuto motorku už si hodlám ponechat, takže se investice, která vlije motoru čerstvou krev do žil z pohledu návratnosti neobávám. Netvrdím, že si do budoucna nepořídím ještě něco jiného, ale Bandit pro to co pro mě představuje už zůstane.
Na Banditu jsem jel prvních 280km z Benešova do Břeclavi - přes JH, Dačice, Znojmo... když jsem před tím stejnou trasu absolvoval na svém SV, které jsem vezl jako protiúčet. Při přímém srovnání, kdy mezi přesednutím byla jen cca 1 hodina, se tak jasně ukázaly obrovské rozdíly obou moto. Na SV650 s laděným výfukem, polohou nataženou dopředu, nutící sledovat stopu před sebou... motor který burácel a vybízel do otáček a celkově k ostřejšímu jízdnímu stylu. Při cestě nazpět byla pozice úplně jiná - stejně tak jiný byl zážitek z jízdy, Zařazená 5ka, 3000 otáček, 110km/h na tachometru - motor si jen ševelí - klidná projížďka s možností se pokochat při vzpřímené pozici. Odpor větru mně nevadí - při normální cestovní rychlosti nepřekáží, při vyšších alespoň připomene že je potřeba zapnout za chvíli zase mozek. Skvělá je převodovka... na 3ku se dá nádherně vyjet z města a z klidného předení nechat Bandita ukázat svou sílu, kdy jde s velkým tahem do červených otáček. Případně zařadit 5ku a o nic se nestarat. Bandit ukazuje, že silný naháč, ani 6 rychlostí nepotřebuje - netřeba lovit správný rychlostní stupeň - netřeba shazovat spoustu rychlostí při dojíždění do města. Tam kde SVčko bylo v zatáčkách trochu nervózní, hlavně na nekvalitním povrchu, tam při cestě zpět projel Bandit s lehkostí a jistotou - zásadní rozdíl nebyl ani při přehazování z levé do pravé - čekal jsem že se s ním budu muset rvát víc. Paradoxně jsem měl větší pocit jistoty při průjezdu pískem zabordelených ostrých zatáčet kolem Bítova na silném Banditu, než na SV, které svým dvouválcem prudce reagovalo na přidání i ubrání plynu. Zatím tedy málo zkušeností, ale veskrze pozitivních. Jediným mínusem byl prokluz spojky, který se po zahřátí projevil, ale to není vlastnost, ale vada která se dá napravit a prodejce se k tomu postavil čelem. Těším se až budu moct posoudit Bandita po kompletním servisu a plné síle.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milanek13
Milanek13 napsal 11.05.21 v 16:04 10b.

Luxusní popis
Dost jsem se v tom taky viděl.
V 90.letech jsem při projížďkach na sve tehdejší CZ 250 taky snil o velkém čtyřtaktu

MichalR10
MichalR10 napsal 09.05.21 v 07:38 10b.

Krásná motorka! Ještě lepší je ale ten popis 90tých let. Byla to krásná doba, která stvořila krásné stroje I ta poznámka o hodinkách mne pobavila. Já nosím PRIM Traktor z roku 62 Ať to jezdí a moto dělá jen radost.

Ferenc
Ferenc napsal 07.05.21 v 11:35 10b.

krásně popsáno, vidím že ti kteří tady přispívají mají tu nostalgickou notu podobnou

čtu tady o Vídni, úplně se vidím jak jsem ta chodil v polovině 90 po centru a okukoval mašiny, které tam stály na ulici úplně běžně, zírající na cejchování tachometru :) Bez nic bych tam asi ani nenašel cestu zpět:)

pak v roce 96, jak jsem chodil v Olomouci na zimák, starkraft nebo jak se to jmenovalo a tam jednou tento bandit , za šnůrama, dole cedulka 0-100 za 2,9s. A já tam jen stál s otevřenou hubou...Po vzpamatování do trafiky pro avízo a v duchu si počítat kolik metráku bukvic bude třeba nasbírat na tuareg 125, čtyřtakt to bylo úplně mimo mé chápání, že někdy by mohl být...

krásná doba:)

Paulano
Paulano napsal 07.05.21 v 11:23 10b.

Poctivá motorka a parádní recenze, ať slouží a dělá je radost!

hansdorf
hansdorf napsal 07.05.21 v 06:21 10b.

Velmi pěkně napsáno o jezdci i super popis motorky .
Hodně krásných chvil po opravě a zase napiš,až to na tebe přijde, co sis pořídil na starý kolena .

Více komentářů



TOPlist