renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Beta RR Enduro 350 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kaschtan
Vloženo 29.4.2021
Aktualizováno 31.5.2021
Zobrazeno 2 459x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka pro začátečníka i pro závodní použití. Umí jet úplnou couračku, ale taky upalovat jako blázen

Více fotografii

Motorka koupena od Automoto centrum DC - Všechno proběhlo hladce

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Beta RR Enduro 300 2T: Nebyla skladem, ale rozhodoval jsem se hrozně dlouho, kterou vzít. Zda 300, nebo 350

První dojmy - Padne hned do ruky, ten motor si nechá relativně dost líbit. V podstatě jsem o jiný značce už ani neuvažoval

Motorku bych doporučil pro - Univerzál pro všechny

Doplňky na motorce - Chránič předního kotouče, blástry, výztuhy chladičů, tvrdší pružiny

Recenze

Po historicky všemožných výrobcích, typech i motorizacích terénních motorek, který jsem vlastnil nebo projel, jsem se po dvou letech rozhodl znovu koupit bahňáka. Pro zajímavost jsem měl Yamahu wr400, Betu 450, Kawasaki kx250f, 450f, Yamahu yz 250, Hondu cr 125, Hondu cr450f, KTM exc 300 2x, KTM exc 450. Ostrou krosku jsem už vypustil, přecijen má dost jednostranný využití, takže enduro byla jasná volba. Dále výrobce - když vidim ceny KTM, Husqvarny, teď už i Gasgase, jediná moje úvaha směřovala k Betě. Shodou okolností se u nás v Děčíně rozrostlo Auto-moto-centrum AMC Děčín o distribuci motocyklů Beta, takže nebyl problém si vše prohlédnout, vyzkoušet a dohodnout. Dlouho jsem se rozhodoval nad dvoutaktem RR 300 a čtyřtaktem RR350, jinou motorizaci jsem nechtěl. Po zvážení všech pro a proti, jsem se rozhodl pro čtyřtakt, jelikož se hodlám občas svézt i na mx trati, kde se mi na třístovce nejezdilo moc komfortně a ta čtyřtaktní 350 je fakt blbuvzdorná. Hodná, rychlá, přesná a nezáludná pod plynem. Chápej - 300 2T mě historicky na trati celkem vyškolila a dodnes z toho mam trauma.
Tím se dostávám k fázi nákupu motorky. V inzerátech se hrabu průběžně a neustále a došel jsem k jednomu zjištění. Opravdu hezký motorky, hlavně KTM, jsou enormně drahý i se 100, 200 motohodinama. Teda pokud se vůbec objeví něco pěknýho. Co si občas někdo dovolí říct za ty olítaný, omlácený a často i se lživě uvedenýma motohodinama dobitý vrány jsem nebyl ochoten akceptovat. Dost mýmu rozhodnutí zakoupit funglovku pomohl fakt, že se do Děčína dostalo na prodej několik Bet. Z důvodu lepší cenovky jsem vzal model 2020, jelikož se model 2021 liší snad pouze grafikou polepů a jinym potahem sedla. Jinak jsou ty motorky uplně totožný. Po plácnutí si s prodejcem proběhlo několik nezbytných úprav - výměna příbalové řetězovky, výměna přidušeného sání, odstranění zátky z výfuku jsem přihodil pár blbinek. Blástry, chránič předního kotouče, červenej přední blatník a výztuhy chladičů. Motorka má průhlednou nádrž (skvělá věc), čudlík na jednoduchý sundání sedačky a i ke vzduchovýmu filtru se člověk dostane pouze vycvaknutím bočnímu plastu. Další věc co jsem ocenil, jsou oddělené nádobky na olej pro motor a pro převodovku. Co mě teda ale vyloženě sere, jsou chybějící otvory pro manipulaci s motorkou, který dříve Beta měla. Teď maj jen v podblatníku vybrání pro prsty, takže v terénu si člověk pokaždý ušpiní rukavice. GRRR! Taky mě trošku mrzel chybějící kickstarter v serii. Starter funguje bezchybně, ale jistota je jistota...Taky jsou tam dvě mapy - suníčko a mráček, který jdou přepínat nad nádrží tlačítkem i za jízdy. Šikovná věc. Mráček asi fakt do nějakých mega sraček, jinak jezdim jen na sluníčko. S motorkou už jsem nechtěně fláknul o zem když mi ustřelilo přední kolo. Zaplať pánbuh za výztuhy chladičů, protože kromě trošku ohnutých držáků a rozlámanýho prsíčka s motorkou nic nebylo. Částečně ten crash připisuju i nečekaně ostrý přední brzdě, na kterou si ještě musim trošku zvyknout. Nástup je až kousavej, což může na klouzavym povrchu velmi vylekat, popř. vytrestat. Zadní brzda funguje standardně dobře, neměl jsem problém. Libová je hydraulická páka spojky, ta maká výborně.
Jízdní dojmy. Už jen fakt, že kolega si koupil 2021 350 na uplnej začátek svýho ježdění a po nějakých 20 mth už nás v pohodě stíhá a vyjede i nejtěžší pasáže v lese, mluví sám za sebe. Taky několik starých pardálů, který odjakživa jezdili dvoutaktní třístovky, pokoupili všichni 350 4T. Na tý motorce může jet fakt uplně každej, protože ten motor je hodnej. Neřikám slabej, ale je relativně hodnej. Oproti 450 mu chybí takovej ten mohutnej spodek, ale i tak to neni vůbec špatný. Aktuálně budu měnit převod ze seriový 13x50 na 13x52. Slibuju si od toho lepší použitelnost druhýho a hlavně třetího rychlostního stupně v pomalejších pasážích v lese. Trojka je většinou moc a na dvojku jsou teď třeba i ty rozjezdy taky takový moc uspojkovaný. Prostě mi tam ten pomalejší převod schází k uplnýmu komfortu, protože mi přijde, že mi vše vychází přesně na rozmezí momentálního zpřevodování. Tak uvidíme. Časem se chystám ještě na ventilátor a asi i na chránič zadního kotouče, je tam dost na ráně. Jinak jsem s motorkou maximálně spokojenej, na trati je samozřejmě znát výrazně měkčí podvozek, než by bylo pro mých 96kg zdrávo, ale v lese to super pochoduje. Neni to tak blbuvzdorný jako 450, ta jede prostě pořád, kdežto 350 se musí víc spojkovat, ale jako univerzál na tratě i do lesa splnila moje očekávání. Neni problém kdykoliv přizvednout přední přes kládu, pod plynem si poskočit atd.
Jednu pro mě nepříjemnou věc musim zmínit - motorka je poměrně hlučná. To je sice problém všech čtyřtaktů, ale oproti třeba mojí předchozí ktm 450 exc je znatelně víc slyšet.
Závěr. Neřikám že motorka neumí začátečníka zahodit, nebo že ten motor je tak gumovej že neumí ve výjezdu chcípnout. Umí oboje a docela dobře, ale jako celek je to vše poskládaný dle mýho tak dobře, že je to právem nejoblíbenější motorizace. Pokud bych ale jezdil pouze a jenom v lese, koupil bych si dvoutaktní tříkilo. Jízda na něm asi víc vyčerpávala, musel jsem se tý motorce v lese víc věnovat a na mx trati to bylo občas celkem o hubu. Nýbrž v kombinaci s pocitově nízkou váhou a velmi tichym projevem před otevřenim přívěry, bych tu třístovku koupil do lesa určitě znovu. Uvidíme za dva roky :)

Aktualizace po 20 mth
Tak jsme vyměnili originální pružiny za tvrdší, na 95-105kg, protože vážim bez oblečení a výbavy zhruba 96-97kg. Byl jsem to hned vyzkoušet na trati v polské Bogatynii a ten rozdíl je diametrální. Rozuměj tam kde se motorka pohupovala a bořila do zdvihů, teď mnohem líp jede a to ani nemluvim o skákání. Na odrazech je už motorka předvídatelná a dopady jsou - ne uplně jako do peřinky, ale přirovnal bych to už ke krosce, která je nastavená trochu víc do měkka - jako pro hobíka. Včera proběhla i delší projížďka v lese (samozřejmě soukromym) a nemůžu říct, že by mě tvrdší podvozek jakkoliv omezoval, nebo že by byla jízda uskákaná, nebo nepříjemná. Vůbec, aspoň se motorka neboří v různejch dírách, dá se s tim parádně poskakovat a vůbec je to teď uplná bomba. Dál jsem vyměnil originální převod z 13/50 na 13/52 a minimálně v lese je jízda příjemnější. Na trati jsem uplně přestal řadit dvojku, protože trojka pobere bez problémů uplně vše, včetně utažených drážek. Jinak motorka drží, funguje, nikde z ní nic neteče, nic neklepe, nic se nesere. Takže spokojenost. Pomaličku bude dosluhovat zadní guma, tak jsem si objednal znovu Michelinku, která tam byla z výroby. Akorát jsem nechtěně objednal rozměr 120/90, přičemž obutou tam mam teď 140/80...ale to podle mě ani nebude poznat. Ta guma je dobrá, takovej univerzál do lesa i na trať, takže proč ji nenazout znovu. Na enduro foukám 0,8 předek a 0,5-0,6 zadek a kromě mokrých slizkých výjezdů nemívám problém.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kawa-Milda
kawa-Milda napsal 28.01.22 v 20:39 10b.

Ahoj
Mám prosbu.
Pořídil jsem betu rr 350 2017 a chci se optat kolik dáváte oleje do převodovky?
Mě tam totiž vychází cca 4 dcl a už vytéká kontrolním otvrem ven.
Předchozí majitel mi napsal 0,9 L ,ale to se mi zdá příliš.

Předem díky za radu...

Muj email frdla.26@seznam.cz

hluska
hluska napsal 04.05.21 v 07:21

Super popis a motorka A jinak mám vždycky radost když někde potkám něco jinýho než KTM

Kaschtan
Kaschtan napsal 03.05.21 v 12:46

Souhlas, nevidim důvod dávat o padesát táců víc za kačenu. Rakušáci už jsou cenově uplně mimo pro normálního člověka a Beta funguje

tudydudy
tudydudy napsal 01.05.21 v 20:53 10b.

350 je skvělý kompromis a ty Bety se mi poslední dobou začínají čím dál víc zamlouvat. Spolu se Shercem snad poslední slušná konkurence rakouský oranzady.

Více komentářů



TOPlist