renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 21.4.2021
Aktualizováno 6.8.2021
Zobrazeno 6 677x
HODNOCENÍ PROFILU OD 55 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 18.08.2021, Uskutečněno: 13.08.2021, Stav tachometru: 4927 km, Zhlédnuto: 12x


Po třech letech jsem opět vyrazil na motorce do Orlických hor navštívit další část prvorepublikových pevnostních opevnění. Již jsem absolvoval prohlídku tvrze Hanička, vojenského muzea v Králikách a tvrze Hůrka. Tentokrát cílem cesty měla být nedokončená dělostřelecká tvrz Skutina. Tvrz Skutina byla projektována v prostoru kóty Skutina u obce Sedloňov v Orlických horách a bylo naplánováno šest objektů (N-S 48, 49, 50, 51, 52, 52a). Konkrétně se jednalo o dva tvrzové pěchotní sruby (N-S 48 a N-S 49), dále pak objekt s dělostřeleckou věží s dvojicí 10cm houfnic (N-S 50) a objekt s minometem (N-S 51). Nejmohutnějším objektem měl být dělostřelecký srub se třemi houfnicemi ráže 10mm vz. 38 (N-S 52). Přístup do celé tvrze měl být zajištěn přes vchodový objekt N-S 52a, tady je také začátek projektovaných podzemních chodeb a prostor zázemí, které měly spojovat všechny uvedené objekty hluboko v podzemí. Hlavní galerie byla vyprojektována v délce 1350 metrů. Většinou podzemních chodeb měla vést úzkorozchodná dráha pro vozíky na přepravu materiálu a munice, pod pěchotními sruby měla být pak nahrazena vozíky s gumovými koly. Plánovaná bojová osádka měla mít 464 mužů z jednotky V. praporu hraničářského pluku 18, posílené ještě rotou pěchoty. Povrch tvrze měl být chráněn souvislými protitankovými překážkami a každý z objektů pak ještě zvlášť i protipěchotními překážkami. Z tvrze byly vybetonovány pouze zmíněné dva pěchotní sruby a zbytek tvrze včetně podzemí zůstal v září 1938 v různém stavu prací. Práce na tvrzi byly definitivně zastaveny 30. září 1938.
Já jsem se vydal na prohlídku Srubu N-S 48. Vede k němu celkem slušná štěrková a asfaltová komunikace.

























Srub je v dnešní době zcela zrekonstruován a vybaven jak zbraňovými systémy, tak vybavením posádky zhruba tak, jako v době těsně před Mnichovem. Ve srubu jsou prováděny prohlídky s výkladem o délce téměř 1,5 hodiny. Průvodce je opravdový nadšenec, který dopodrobna zná nejen historii této nedokončené tvrze, její osádky a velitele, ale je schopen podat ucelený přehled o možnostech, stavu a schopnosti obrany československý opevnění v době Mnichova. Nejvíce jsem se těšil na zbraňové systémy, především pak na československý pevnostní protitankový 4 cm kanón vz. 36 vyráběný podnikem Škoda v Plzni.











































Také jsem byl unesen z vybavení bojových pancéřových zvonů dvojčaty těžkých kulometů.















Dobové vybavení nábytkem, radiostanicí či záchodem je pozoruhodné.

























Ve srubu jsou v bojových částek krom vlastních pěchotních zbraní také munice a střelivo v dobových bednách, včetně pěchotních ručních granátů vz. 34.









Fakt to stálo za to, doporučuji návštěvu.
Cestu jsem plánoval přes BMW Navigátor VI. Ze Štětí k pevnosti bez zadání průjezdních bodů zcela na libovůli navigace, cestu zpět jsem pak odklonil severně do Podkrkonoší, viz mapy.cz.



Celkem najeto 439 km při průměrné spotřebě 4,9 l/100 km.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Mann (1514) napsal 05.10.2021 v 09:50

Pokaždé, když něco podobného vidím, nenapadá mě nic jiného než to, že to byl náš symbol technické vyspělosti a odhodlání v dané době. Bohužel oboje přešlo později v absolutní zmar. Pěkný výlet

elvis78 (133) napsal 22.08.2021 v 12:08

výborný zápis, jako z brožury
Bez náhubků, paráda, život se vrací k normálu a lidi neblbnou

Milanek13 (48) napsal 19.08.2021 v 13:44

Moc pěkný objekt , tam jsem ještě nebyl.

Guga (72) napsal 18.08.2021 v 21:21

Pěkný výlet za historií

Hyacint (39) napsal 18.08.2021 v 19:33

Mají to pěkně udělaný.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Kovářova kobyla

    Neděle, krásně teplo, ale díky tomu saharskému písku špatná viditelnost. Přesto po páté hodině hlodá červík - běž se projet. Tak jdu pro svoje GS, ještě montuju značku a motorku letos poprvé vyvážím na denní světlo. Star

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.04.2024
    Uskutečněno: 31.03.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 4x
  • YAMAHA YZF – R 125

    Palec už celkem poslouchá, ohebnost ale stěží na 50 %. Ale už se dá na kole a také motorku, ovládání blinkrů už jde. Rychle jsem se dal do Yamahy mé neteře. Originál zadní blatníček včetně osvětlení a směrových světel, o

    Typ: Údržba
    Vloženo: 01.04.2024
    Uskutečněno: 31.03.2024
    Tachometr: 15536km
    Komentářů: 3x
  • Roční servis

    BMW Cartec Praha Letošní příprava na sezonu je limitovaná hojícím se palcem levé ruky. Alespoň jsem letos poprvé využil služby „Collect and Return“ tvou motorku přesně v daný termín vyzvedneme a následně ti ji zase p

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 10.02.2024
    Uskutečněno: 09.02.2024
    Tachometr: 15536km
    Komentářů: 2x


TOPlist