renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650S (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Snekofon
Vloženo 12.4.2021
Aktualizováno 30.4.2021
Zobrazeno 1 618x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moto pro radost z jízdy - podmanivý zvuk dvouválce, lehká ovladatelnost, dostatek výkonu pro svižnou jízdu po okreskách, minimální provozní náklady.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po 20 letech za řídítky, bez předchozí zkušenosti s velkým moto - SV650 jako "first bike". I když 2V je svým charakterem v nižších otáčkám trochu nervózní, tak odpustí jezdci poměrně hodně, kolem 6tis. otáček pak motor ožívá a žene motorku kupředu.

Recenze

Před 20 lety byl tento stroj jedním z mých tajných snů. Krásné linie, dvouválcová technika, krásný obnažený rám. Jenže priority byly jinde a k pořízení moto jsem se nedostal.
Myšlenka a touha po pořízení nějakého stroje stále hlodala. Paradoxně ale až nástup COVIDu v loňském roce, zastavil proudy některých jiných povinností - seděl jsem v rámci opatření doma, bez možnosti vyrazit ven, brouzdal po inzerci a hle SV650 za rozumné peníze na prodej pouhých 8km ode mě. Většinou mě od impulsivního nákupu chrání skutečnost, že vytoužené moto je na prodej na druhém konci republiky. Teď tady tato obrana ale nebyla a SV stálo druhý den před domem.
Od uvedení na trh už uběhla řada let, na obrázcích vypadá SV trochu zastarale, ale ve skutečnosti jsou jeho linie pořád krásné. Zatímco ostře řezané tvary, které nastoupily v následujících letech podléhají módním trendům poměrně rychle, tak oblé tvary první generace SV jsou stále svěží. Paradoxně tak dle mého zastaraly designově více SV z následující generace, než tato původní, která má osobitější charakter.
Malé SV není žádný obr, ale příjemný stroj, který ovšem po nastartování vydává z koncovky "Two Brothers Racing" zvuk, který hravě zastíní i stroje mnohem větší . Zvuková kulisa je nádherná, zejména při brždění motorem, kdy motor duní a brble současně.
Při výšce 180cm nemám problém s polohou stupaček, ani řídítek. Za štítek se lze schovat, ale poměrně slušně je tělo chráněno před větrem i při vzpřímené jízdě, kterou preferuji - do 140km/h není potřeba hledat úkryt - vítr není nepříjemný - pouze takový aby nebyl pocit z jízdy sterilní jako v autě, ale přesto nebyl vyčerpávající.
Motor se ze slabšího spodku kolem 6tisíc probere a citelně zatáhne - jak je v rámci 52kW možné. Není to tabulkově omračující výkon, ale při nízké hmotnosti stroje, zpřevodování a primárním ježdění v rámci okresních a místních komunikací, je dostatečný. Motorka nemá tendenci jezdci ustřelit pod zadkem, je tak pohodová - lze si ji užívat bez začátečnických obav o to, aby se koně nesplašily.
O něco slabší jsou brzdy - zadní nepoužívám vůbec, nemám to zažité - intuitivně nehledám nohou brzdovou páku, ta ani neposkytuje nijak velký brzdný výkon - jednak možná i kvůli směsi brz. destiček. Přední brzda se dávkuje dobře, při razantnější brzdění se trochu víc noří přední vidlice než bych čekal - nastavitelná není. Ale ani přední brzdu nepotřebuji nijak často v praxi použít. Nejezdím střelbu na hraně, ale spíš svižně, přesto plynule, se snahou předcházet potřebě razantního brždění. Díky brzdné síle motoru tak na páčku brzdy sahám pouze při dobrždování na STOP, případně na světla. Ostatní situace lze zvládnout pouze plynem.

EDIT 26.04.2021 - přidáno video - zvuk moto do sekce "zvuky motorek"

EDIT 30.04.2021 - SV je nyní moto "Neaktivní" - posloužilo jako protiúčet při pořízení dalšího stroje, V rámci poslední jízdy na místo prodeje - z Břeclavi do Benešova přes Znojmo a Jindřichův Hradec - SVčko naplno ukázalo svou hravou tvář. Zejména nádherný úsek Dačice - JH byl hotová radost z jízdy. Burácení motoru a jeho hlad po otáčkách jezdce žene dopředu k další zatáčce, lehký stroj se krásně překlápí. Pozice jezdce s váhou na řídítkách a s tím spojený úhel těla a nohou nejsou pohodlné na delší cestování, ale v rámci okrsek s lepším povrchem nabídne radosti na rozdávání. Vzhledem k předklonu není moc pohodlné ani vetší kochání se krajinou... pozice jasně určuje pohled na silnici - pro větší rozhlížení už je potřeba nepříjemně zakloňovat hlavu. Ale o tom toto SVčko není. Po dojezdu jsem měl velkého červa v hlavě jestli SV vůbec pouštět - jestli si jej raději nenechat právě pro tu radost jako druhé moto. Nakonec jsem ho dal pryč, ale je dost možné, že SV, nebo Monstera 750 ještě jednou pořídím právě pro ten projev menšího dvouválce .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
faux4
faux4 napsal 16.04.21 v 14:45 10b.

Pekne napsane. SV650 je perfektni nenapadna, ale zabavna a hlavne poctiva motorka. Zly jazykove tvrdi nizkorozpoctova.. ale zadna zbytecna elektronika, jen zapalovani, starter a dobijeni, karburator.. a hlavne fantasticky motor..
S tou vidlici, me pomohla vymena tlumicoveho oleje 15W.. pokud by ani to nestacilo, daji se sehnat progresivni pruziny.. jinak pak vidlice z GSX-R pro fajnsmekry..

Čadil
Čadil napsal 13.04.21 v 16:59 10b.

Více komentářů



TOPlist