renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-07 (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Emilc
Vloženo 12.4.2021
Aktualizováno 12.5.2021
Zobrazeno 2 757x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Mrštná krasavice, která celkem odpouští začátečnické chyby a jezdí do zatáček sama.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:2M Power (Ostrava - Třebovice)

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500F: Zdála se mi na moji výšku malá a vzhledově se mi nelíbila tak hodně jako MT-07.
Honda CB 500X: Byla mi celkem velká a těžká. Hůř se s ní manipulovalo. Nemám tolik zkušeností, takže jsem raději nejdřive zvolil naháče.

První dojmy - Předtím jsem jezdil na Honda CB500F, která měla slipper clutch, takže první dojem byla trochu tuhší spojka a řazení. Ale když jsem si na to zvykl, tak celkový požitek z jízdy byl o jinou úroveň vyšší. Větší stabilita při vyšších rychlostech, neuvěřitelná akcelerace, prostě radost.

Motorku bych doporučil pro - Řekl bych, že je to celkem univerzální motorka. Jednak se hodí pro začátečníky (hodně lidí se bude asi klepat na čelo, ale je to hlavně o tom, co máte v hlavě, nesmíte divočit :)), protože vás nepřestane jenom tak bavit. Stejně tak se hodí pro lidi, co už dlouho nejezdili a chtějí se vrátit zpět na dva kola. Moc vás pnepolozbí, pokud budete na ni hodní, ale dokáže zlobit (a pobavit) hodně, pokud přitlačíte. Nakonec si myslím, že i zkušený borec může najít zalíbení v téhle vyvážené mašině, ale nedokážu soudit, protože zkušený borec nejsem.

Doplňky na motorce - Padáky, protože kdo nepadá, ten nejezdí.

Recenze

Na začátku jsem chtěl stroj, který se vleze do rozpočtu zhruba 120 tisíc, což jsem trochu přepískl. Každopádně jsem začínal jezdit a vybíral jsem podle toho, co by bylo lehce ovladatelné, nebylo to až moc silné (abych to hned nevyvrátil do příkopy—jezdil jsem totiž akorát v mládí na fichtlu), váha byla přijatelná (nejsem zrovna nejtěžší člověk), ale zároveň aby to nebylo něco, co mě přestane hned bavit a budu muset kupovat něco lepšího.

První jízdy byly trochu o strachu, protože s málo zkušenostma jsem na to šel raději opatrně. Byla to prakticky nová motorka, měla najeto jenom něco přes 900 km, protože jsem ji kupoval jako předváděčku akorát zajetou Yamaha týmem v době Covidové, tak mi ji prodali hned, protože žádné jiné motorky v roce 2020 ani nebyly. První věc, co mě trochu zarazila bylo chování spojky a řazení. Byla docela tuhá a člověk musel být citlivější, protože jinak by trochu kopla, po pár desítek kilometrů jsem si na ni ale zvykl. Tuhší bylo i zadní pérování, ale to jenom proto, že jsem moc lehký. Upravil jsem si to podle potřeb a hned to bylo lepší (je to nastavitelné). Motor krásně přidává do otáček, ale zase, člověk nesmí být na plyn drzý, jinak ho dokáže kopnout, zvláště pokud to nemáte ještě v ruce. Brždění motorem je paráda, motorka lehce zpomaluje, je to nádherně vyvážené. Co se týče brzd—vzhledem k tomu, že má přední dva kotouče, tak není co řešit, brzdí to samo. Jenom lehce přimáčknete páčku a je zabržděno (člověk musí ale zase s citem). Ovladatelnost motorky je dokonalá. Stačí malé váhové impulzy a motorka jede do zatáček sama. Je to jako kdybyste byli s mašinou spojeni v jedno. Měl jsem z počátku strach, že jsem moc lehká váha a motorka si bude se mnou dělat co chce, ale byl jsem na omylu, dá se slušně zkrotit. Spotřebu myslím udávají něco přes 4 litry, ale většinou se dostanete tak na 4,5 až 5, podle toho jak ostře jezdíte.

Abych jenom nechválil, má to i svoje negativa. Spolujezdec se na tom moc nepovozí, rozhodně ne na dlouhé trasy. Asi by to muselo mít jinak tvarované sedadlo aby to bylo komfortnější. Já jsem hubenější člověk, takže můj spolujezdec se na mě ani nemohl pořádně přilepit, tak to spíš lítal zadkem dopředu a dozadu když jsem přidával a brzdil, žádná radost. Každopádně pokud je člověk silnější postavy, asi tam moc místa pro spolujezdce nenechá a tím pádem to bude pro spolujezdce paradoxně komfortnější. Další negativum je úložný prostor. Je tam něco málo pod sedadlem spolujezdce, ale to je tak na techničák, lékárničku a vestu a nějaký mini vercajk (který tam je mimochodem v základu). Další menší negativum je tlačítko na blinkry, je trochu menší než by mohlo být a pokud nemáte úplně dobře padnoucí rukavici, tak přepínat a vypínat blinkry je méně komfornější než by mohlo být. Je to ale o zvyku, rozhodně by se to dalo udělat líp.

O poruchách motorky nemůžu říct nic, protože je motorka prakticky nová (mám teď najeto kolem 3000km) a šlape jako hodinky. Motor si pěkně hučí, startuje bez čekání. Motorku servisuju v Motoparku v Ostravě, kde to myslím stojí kolem 2 tisíc za klasickou servisní prohlídku. Se servisem není problém.

A kde se motorka cítí nejlépe? Říká se, že každá motorka zvládne jakýkoliv terén, ale rozhodně bych do lesa s MT-07 nejel. Projel jsem se kousek po polňačce a musím říct, že už bych tam nikdy nejel. S těmi silničními gumami je to velmi těžko ovladatelné :) Ale na cestě je jako doma. Krásně sedí v zatáčkách a i když ji trošku pozlobíte tím, že zmáčkete začátečnicky zadní brzdu a rozhodí vám zadek, tak se zase pěkně vrátí zpátky a nic se nestane (je to sice trochu šok, ale je to o zvyku). Takže asi nejlepší je na takové lehké tůrování po místních klikatých cestách nebo ne úplně vzdálených silnicích. Případně motání se v městě mezi auty, protože má hodně úzké řidítka, na které sice hodně recenzí upozorňuje, ale mě nějak nevadí, protože nejsem nějak moc široký. Hodně pomáhají když se chcete projet hustou kolonou (vlastní zkušenost z Opavy).

Na delší cesty je pro tvrdší zadky (a hlavně si musíte dokoupit nějaké kufry). Sedlo je sice pohodlné i posed je velmi komfortní, ale není to endurko. Jel jsem s ní nejdelší trasu asi 400km a dalo se. Měl jsem ale batoh na zádech a to bylo horší. Rozhodně na takové trasy bych doporučil kufry na motorku. Záda pak tolik netrpí. Pokud chcete s ní tůrovat někde do Rakouska, určitě se dá, ale ne 1000 km na jeden zátah podle mě a už rozhodně ne se spolujezdcem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dzanek13
Dzanek13 napsal 30.07.21 v 08:53 10b.

super mašina! Pod sedlo spolujezdce jsem dal jen zelenou kartu ostatní věci (pití, lékárna, doklady, telefon, nějaký nářadí) jsem vyřešil malým batohem a malou síťkou kterou dobře připevníš na zadní sic - investice cca 300,-

Paulano
Paulano napsal 19.04.21 v 07:21 10b.

JardaBar
JardaBar napsal 16.04.21 v 06:48 10b.

jbo
jbo napsal 15.04.21 v 08:26 8b.

Lobo73
Lobo73 napsal 14.04.21 v 21:43

Čau třinečáku . Moc hezky napsaná recenze. Kamarád z Českého Těšína ma starší sestru MT-09 a taky si ji hodně chválí. Přeju hodně pohodových kilometrů a hlavně vždy kolama dolů... no a třeba se někde v Třinci potkáme... Tak ať se daří a čaaaau...

Více komentářů



TOPlist