renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500F (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kijifa
Vloženo 9.4.2021
Aktualizováno 9.4.2021
Zobrazeno 2 522x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


První pořádná motorka. Elegantní, spolehlivá, klidná japonka s výkonem, který bohatě postačí začátečníkovi na naučení a první krůčky na dvou kolech.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)

První dojmy - Láska na první svezení. Dost možná trošku ovlivněná i touhou po své první motorce. V každém případě už od první chvíle je znát, že se jedná o stroj ideální pro začátečníka, případně vyklidněného zkušeného borce. Jízda je krásně čitelná, naprosto nezákeřná a předvídatelná. Zkrátka přesně to, co začátečník potřebuje na to, aby nakoukl a zamiloval se do světa "velkých" motorek.

Recenze

Dopředu upozorním, že názor na jízdní vlastnosti najdete až v posledních třech odstavcích. Ze začátku jen úvod a trošku zasazení do kontextu.
Výběr první motorky bylo jako stát na rozcestí bez mapy. Neměl jsem úplně jasno kterým směrem bych se vlastně chtěl vydat a co bych od té cesty vlastně chtěl. Věděl jsem jen to, že inkoust na řidičském průkazu ještě nezaschl a že už bych chtěl na něčem jezdit co nejdříve, protože už v motoškole mi jízda na dvou kolech neskutečně učarovala. Při výběru jsem tedy probíhal inzeráty bez přesnějšího určitě toho, po čem bych vlastně toužil. Posouval jsem se od naháčů, přes kafáče až k cestovním endrům a zase zpět. Od jednoválcových motorů ke čtyřválcům, od malorážek až k pořádným, opravdu dospělým mašinám. Takže jsem vybíral, vybíral, procházel inzeráty jeden za druhým a nakonec jsem si vybral Hondu CB500F.

Jasně, není to trhač asfaltu, nebudete nikde létat rychlostí světla po zadním, ale když si tuhle Hondu berete, ani to od ní nečekáte. Tady bych asi měl zmínit ještě to, že zkušeností mám málo, takže i možnosti srovnání jsou značně omezené. Naježděno mám prakticky jen na staré 125ccm Suzuki, na jejíž název si nemůžu vzpomenout (a mrzí mě to), poté na ještě mnohem starším klenotu Jawa Mustang, následně Suzuki Bandit a teď na CB-čku. A myslím, že zrovna tahle kombinace strojů je jen velmi těžko srovnatelná, nehledě na to, že plynulejší přechod mám jen mezi Banditem a právě Hondou.
Takže abych to shrnul nevěděl jsem, co chci, neměl, žádné zkušenost a teď to důležité, proč jsem si nakonec vybral CB-čko. Po dlouhém uvažování jsem došel k tomu, že jako první motorka nebude nejvhodnější cestovní enduro. Jsem celkem prcek a pro začátek jsem chtěl mít jistotu, že nebudu někde na semaforech plandat nohama nad zemí a jen čekat jak to dopadne. I když je pravda, že třeba Himalayan, o kterém jsem taky přemýšlel tenhle problém asi nemá. U něho mě odrazovalo jen to, jestli přecijen není slabý až moc Navíc skoro jistě vím, že jednou si nějaké cestovní enduro pořídím, takže jsem si řekl, že začnu jinde. U menších, hravějších a obratnějších strojů. Nakonec mi ve výběrů zůstali tři stroje Moto Guzzi Breva 750, Benelli Leoncino a právě Honda CB500. Přišlo na řadu pročítání recenzí, sledování videí (i když Breva díky svému věku v tomhle ohledu trochu ztrácela) a pak následně i svezení.
A svezení na CB-čku mi učarovalo. Bylo to přesně to, co jsem chtěl. Naprosto ideální pro začátečníka. Od prvních metrů mi motorka padla do ruky. Dovede strašně moc odpustit začátečnické chyby, jede krásně čitelně a nezákeřně. Takže se v jakoukoliv chvíli můžete plně soustředit jen na to, co se děje na silnici okolo a to jako začínající jezdec oceňuji. CBčko mi nehází klacky pod nohy, nechává mi prostor učit se mým vlastním tempem a v podstatě mě vede za ručičku do toho motorkářského světa, který jsem si zamiloval od prvních kilometrů. Zrychlení a výkon je pro začínajícího jezdce naprosto dostatečný. Myslím, že kvůli zrychlení ani maximální rychlosti si CBčko nekoupíte. Akcelerace vám totiž ruce neutrhne, ale na rychlejší start z křižovatky, případně rychlé předjetí na okresce to postačuje. O maximální rychlosti pak moc nemá smysl se bavit, protože absence větrného štítku (lze dokoupit, ale pak nevypadá motorka tak hezky :)) dělají jízdu na dálnici už lehce nepohodlnou. Ideální prostředí, kde se CBčkem pohybovat jsou tedy kroucené okresky, kde oceníte lehkost překlápění, jistotu a čitelnost vedení motorky. Zároveň brzdy jsou adekvátní výkonu motorky, která sice nenabídne plnou náruč emocí, nebudete se s ní muset prát a přemlouvat ji do každé zákruty, ale i tak dovede vyčarovat úsměv na tváři z té bezstarostné volnosti.
Z pohledu servisu musím zaklepat, že v mých prvních třech tisících kilometrů jsem se zatím nesetkal s žádným problémem.
Rád bych si v budoucnu vyzkoušel široké spektrum motorek, takže vím, že Hondu jednoho dne vyměním, ale i tak zůstane navždycky má první :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Paulano
Paulano napsal 16.04.21 v 07:31 10b.

Dle mého názoru super volba a navíc moc hezký naháč!

MC88
MC88 napsal 13.04.21 v 14:41 10b.

Pekne popsano , ..mam CB650F 2015 se kterou sem i v podstate zacinal.. a tak muzu potvrdit ze sou to super stroje.. a kdyz je vytocis, tak jet umi taky krasne..

Hoffikiller
Hoffikiller napsal 11.04.21 v 14:55 10b.

Super koment, pěkná motorka

PePo19
PePo19 napsal 10.04.21 v 12:01 10b.

Pěkná recenze, mám podobný průběh výběru i zkušeností po prvních 3.000km. Kdybys někdy chtěl dát pohodový výlet na dvou CB-éčkách, rád se přidám

gathis
gathis napsal 09.04.21 v 20:24 8b.

Věřím že budeš spokojený!

Více komentářů



TOPlist