PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rarach01
Vloženo 8.4.2021
Aktualizováno 15.4.2021
Zobrazeno 1 522x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


4 roky.
4 roky?
Ano, bez motorky jsem to vydržel 4 roky.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Svezení podobný, ale něco tomu chybělo, konkrétně výkon. Čti dál.

První dojmy - Vypadá pěkně. Je mi s ní pěkně. Že by to byla ta pravá?

Motorku bych doporučil pro - Pro jezdce, který neví, kterou cestou zítra pojede a má rád výkonu tak akorát pro zábavné ježdění i bezpečné manévry.

Recenze

Možná to někteří znáte, prodá se motorka, koupí se kočárek, nebo dva, do práce se jezdí i v létě autem nebo na kole. A vlastně všude se jezdí autem nebo na kole. A je to takový, no, nudný?
Takže se začnou pročítat recenze a hondocení, sledovat inzeráty, vyhodnocovat klady a zápory jednotlivých modelů...a pomalu se začne vynořovat "ta" motorka.
U mě to byla 650 Vstrom. Proč?
Po mých skromných zkušenostech jsem věděl, že hledám motorku klidnou, spíš s menším počtem válců, pohodlnou pro případnou víkendovou vyjížďku, rozšířenou počtem (ND, servis apod.), obratnou (do města a pravidelné dojíždění do práce), nenáročnou na údržbu (nechci půl soboty zazdít leštěním a dalším leštěním), praktickou, takže asi aspoň kufr. Naopak jsem nepožadoval originalitu za každou cenu, brutální výkon, nebo začlenit se do nějaké skupiny (kdo nemá ameriku, nemá pořádné železo, kdo nemá itala , tak vlastně o ježdění nic neví, jedině s jednohrnkem je v zatáčkách ta správná sranda atd, atd...).
Do užšího výběru postoupil tedy Vstrom 650, Versys 650 a zvažoval jsem ještě TDM 900. Versys byl následně vyřazen svým předním světlometem (ano, každý ještě máme v něčem možnost volby) a k TDM jsem se pořádně nějak nedostal. Takže jsem přes 4 měsíce vyhlížel a čekal ten správnej kousek... a pak jsem udělal to, co jsem měl udělat hned. Totiž projet se na 650 hned. Moje zklamání nemohlo být větší. Motorka mi sice padla jako ulitá, sedělo se skvěle, vedla se skvěle, ale pro rozmlsání Viragem 1100 mi ten výkon (nebo spíše krouťák) prostě nemohl stačit a taky že nestačil.
Takže se začalo hledat znova a po nějaké době a různých (i o 10 let starších) modelech jsem jednoho rána konstatoval, že vlastně existuje i litrovej Vstrom.
Tušil jsem něco o slabých prodejích, potížích s hydraulickou spojkou, ucukaném projevu v nízkých otáčkách, ale odradit jsem se nenechal a začal jsem hledat.
A že jsem se nahledal. Najít kousek v originálním, zachovalém stavu bez velkého poškození po pádech ve větší, či menší rychlosti nebylo jen tak. Jasně, je to "enduro" a je lepší vědět že je padená, než na to přijít náhodou. A věděl jsem, že nekupuju funglovku, ale nepospichal jsem.
Nakonec jsem našel jednu, která vypadala slibně, takže jsem vyrazil na další celodení výlet a doufal jsem, že už tentokrát poslední.
Dopředu jsem byl upozorněn, že se na řídítkách vyřádil vandal, takže jsou nová. Což mělo ten efekt, že motka vypadala vlastně velmi dobře. Šrouby na jednotlivých prvcích řídítek nevykazovaly nadměrné opotřebení (tak jako zbytek spojovacího materiálu), nějaký škrábanec na motorce byl, evidentní známky položení nebo bouračky nee, svary ok, jede to, brzdí to, zadní guma má nejlepší za sebou, řetězovka ok, destičky ještě chvíli. Tak jsem si plácli.
Následovala servisní kontrola, výměna některých náplní a oprava nefunkčního brzdového světla (nefunkční mikrospínač pod brzdovou páčkou na řídítkách).
Něco jsem stihl najezdit na podzim, něco už aj letos a motorka mi zatím velmi vyhovuje. Sedí se mi dobře, v sedle se dají střídat dvě polohy, kterými se mění celkový posez. Musel jsem si mírně upravit sklon brzdící páčky. V zrcátkách je vidět překvapivě hodně, nejspíš tím, že motka je dost vysoká. Ve městě mám velmi dobrý přehled o dění kolem sebe, někdy vidím i před auto, které jede přede mnou. Spojkování není taková sranda jako u byla u Viraga, přeci jenom ta hydraulika je tuhá. Takže je lepší pomalu pojíždět, než opakovaně zastavovat. Cukání motoru se projevuje kolem 3 - 4 tis. otáček, po náhlém otočení plynu se to zakucká , propadne se výkon a chvíli to nejede. Takže s tím počítám a buď pomalu akceleruji, nebo podřadím. Apropos, podřazování je zábava. Resp. to co dělá motor po překročení těchh 4 tisíc. Je to návykový. A je celkem jedno, jaká tam je zařazená rychlost. Uvítal bych, kdyby tato hranice byla kolem 2 tis, ale co už Při stání na místě trochu zavazejí stupačky, které jsou jinak ve skvělé pozici. Jak za jízdy v sedě, tak při stoji, kdy se motka také krásně vede. Chtěl jsem stroj, který se bude dobře (ne závodnicky dobře) překlápět a bude i do lesních serpentýnových silnic a v tomto směru Vstrom boduje. Nevadí mu jízda ani pomalými utaženými zatáčkami a rozbitý povrch kdejaké okrsky možná přímo ignoruje. Pro mě skvělá kombinace. Výška stroje někdy trošku obtěžuje při připnutém kufru, kdy je nutné nohu vystrčit nad sedlo a nikoliv elegantně přehodit přes zadek motorky . Docela mě pak překvapila hlasitost výfuků, dělají vlastně dost velkej radnál.
Celkově jsem tedy spokojený a přeji váženému čtenáři i všem ostatním motorkářům mnoho šťastných kilometrů kolama dolů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PAVY
PAVY napsal 13.04.21 v 14:29 10b.

Ať dobře slouží , pěkně napsáno.

fsmoula
fsmoula napsal 09.04.21 v 06:54 10b.

Dobře napsáno za 10b.

Juraj22
Juraj22 napsal 08.04.21 v 20:07 10b.

Já myslím, že jsi zvolil dobrou mašinu, tak ať to jezdí a hlavně kolama dolů

Clint.
Clint. napsal 08.04.21 v 18:36 10b.

Tomu říkám, mít radost z dobře odvedené práce, nebo výběru??? Jasná desítka

Více komentářů



TOPlist