intercars_duben

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports (2019)

Vlastník Lucasbiker
Vloženo 6.4.2021
Aktualizováno 6.4.2021

Pošilhával jsem po ní dlouho, na litru a i o rok později na jedenáctce jsem se svezl v rámci Honda experience days, kde jsem sice nebyl z Afrik nijak odvařenej, jenže pak jsem si půjčil jedenáctku ATASe na celý víkend...

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Spo: Bohužel, novou jsem si nemohl dovolit. Takhle mám zánovní motorku podle svých představ a v plné výbavě.
Suzuki DL 1050 V-Strom XT: Skvělý na asfaltu, ale motor mě moc nenadchnul a hlavně mi vadí ten ošklivý displej, nízká světlá výška...

První dojmy - Obrovská motorka! Jede to! Pohodlný a lehce ovladatelný stroj, jen do sedla je to nějak moc vysoko, ale zvyknu si. Funguje skvěle, prostě skvěle!

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele a lidi, který se chystají vyjet i mimo asfalt. Pro čistě silniční využití jsou zde jiné a vhodnější stroje.

Doplňky na motorce - Centrální stojan
Tankvak Honda
Boční kufry+vnitřní tašky
Vyhřívané rukojeti (5stupňů)

ATAS v klasické trikoloře se mi děsně líbil, vzhledově nádherná, do detailu dotažená motorka. Navíc velká světlá výška, velké zdvihy, mimo asfalt zvládne vše, co si jezdec dovolí. Moc jsem chtěl nový model ATAS 1100, ale jednak už byl dost mimo mé finanční možnosti, musel bych dokupovat doplňky a také jsem se bál, že nový model nebude mít vychytané různé mouchy, hlavně softwarového charakteru, jak to potvrzují slova některých majitelů. Takže když se v Praze v K2moto v době přísného lock-downu objevila tahle litrová krasavice v plné výbavě, zajel jsem se na ní cestou z práce podívat. Inu, žádné vady, odřeniny, motorka skutečně jako nová, bez známek používání v terénu, prostě mazel. Navíc majitel ještě něco z ceny slevil a přidal orig. tankvak, takže jsme si plácli a druhý den jsem pro ní jel. Prodejce měl připravenou evidenčku a všechny podklady, takže záležitost pár minut a už jsem celý natěšený odjížděl na vysněném stroji, pronásledován přítelkyní v autě. Ten den se vše seběhlo tak strašně rychle, že jsem bohužel neměl ani čas si nový motocykl užít, obejít a pořádně prozkoumat, jelikož na večer jsme měli naplánovanou jinou akci.

Nicméně, v následujících dnech jsem na Africe najezdil přes 500km, ve dvou i sám a musím uznat, že jsem našel, co jsem hledal, motor jede opravdu pěkně, i když by pravda mohl být použitelnější v nízkém pásmu mezi 2-3tisíci otáček, zato když otáčkoměr vystřelí k 6tis., to se dějí věci... Prostě motor jede dostatečně, zábavnost nechybí a souhra s šestistupňovou převodovkou, vybavenou příplatkovým quickshifterem je ukázková. Podvozek nádherně žehlí i velké nerovnosti, široká řidítka i nádrž umocňují pocit z opravdu velké motorky, která budí na silnicích i mimo ně zasloužený respekt, lidi okukují, otáčejí hlavy a děti nadšeně mávají. Ovladatelnost je skvělá, jen je třeba přivyknout na vysoké těžiště, neméně vysoké sedlo(i v nižší ze dvou pozic je to skutečně vysoko a to nejsem žádný skřítek, mám 183cm) a přední 21" kolo, které je znát hlavně při potřebě rychlého výhybného manévru anebo v utaženějších zatáčkách, jde ale o zvyk, po těch cca 500km už mi to nedělá problém. Doteď jsem jezdil 9 let Bandita 1250S.

Co musím ocenit, ja na dnešní dobu poměrně velkorysý úložný prostor. Pod sedlo řidiče se vejde malá motolékárna, fleky na duše a hadr, další menší prostor je pod sedadlem spolujezdce, které je však nečekaně jištěno dvěma šrouby, takže je k jeho sundání potřeba použít desítku klíč nebo golu. Pak je tu užitečná schránka v pravém podsedlovém plastu, kterou již nový model 1100 nemá. Dále potěšilo orig, nářadí u baterie, kde se najde vše, co by nemělo chybět k základní údržbě motocyklu. V dnešní době už docela zvláštnost, Guzzina V85TT měla jen C-klíč na zadní tlumič a jeden imbus.

Můj motocykl je vybaven velkou spoustou originálního příslušenství Honda, ze kterého musím vyzdvihnout hlavně centrální stojan, vyhřívané hefty, komfortní stupačky spolujezdce s gumovými nášlapy(jooo-dřív to bývalo u motorek již z výroby ), quickshifter, který funguje vážně skvěle a originál boční hliníkové kufry Honda (vyrábí Touratech).

Spolujezdec má vzadu velkorysý prostor, avšak přítelkyně si stěžuje, že se jí vzadu špatně drží a při prudké akceleraci se nemá o co zachytit, tak asi budu muset pořídit sadu s plotnou pro topcase. Jinak sedlo i stupačky jsou prý pohodlné, jen kvůli výšce motorky je o něco náročnější nastupování a seskok

Motorku už jsem vzal i na nějakou tu polňačku, přes louku atd. a musím řict, že zde je skutečně jako ryba ve vodě, podvozek funguje naprosto ukázkově a dá se jet velmi rychle. Do žádného většího terénu však motorku brát nehodlám, bylo by mi líto ji někde rasovat. Spíše takhle nějakou polňačku, přes louku k rybníku, vyjet na kopec a rozhlédnout se po kraji a hlavně dálkové cestování víceméně po asfaltu. Do města to kvůli šířce a vysokému těžišti úplně není vhodná mašina, ale to snad musí být každému jasné, na dojíždění do práce jsou určeny jiné stroje...

Spotřebu mám zatím mezi 4,8 - 5,2l/100km, což dává při 24l nádrži veliký dojezd.
Z motorky jsem opravdu nadšený, dělá mi velikou radost, je to opravdové a plnohodnotné CESTOVNÍ ENDURO!!!

Duster93
Duster93 napsal 13.04.21 v 11:00 10b.

Pěkná.

Paulano
Paulano napsal 13.04.21 v 09:01 10b.

jantov
jantov napsal 10.04.21 v 11:51 10b.

Pěkný stroj. Ať dělá radost.

Lukeeno
Lukeeno napsal 09.04.21 v 22:11 10b.

Moc pěkná, výbava super ať slouží

Šmod
Šmod napsal 09.04.21 v 17:59 10b.