Z německa přivezená Honda CB 400N r.v. 1981
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Příjemné posezení, nová hračka...
Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům a nadšencům do jednoduchých strojů
Doplňky na motorce - Padací rám (podivně ohnutý)
nově instalace kompresoru pro nouzové dofouknutí kol
Recenze
tento stroj jsem viděl u kamaráda garáži a ačkoliv jsem do té doby neměl o ježdění na motorkách zájem, tuhle jsem chtěl mít doma.
Stroj jsem našel na německé inzerci a při první příležitosti pro ni vyrazil. Jako laik jsem sice tušil na co se zaměřit, ale stroj v dobrém stavu byl vlastně i tak trochu víc štěstí.
Samozřejmě proběhly nějaké drobné opravy (spojka, lanovody, čištění karburátorů... vlastně sestavení ze dvou karburátorů a několika nových dílů). Repas brzdové pumpy, výměna destiček, vedení kapaliny. Repas tlumičů (jeden začínal mírně rosit). Vměny oleje...
Trochu mě vypekla závada osvětlení - obrysová světla za jízdy zhasla. Pojistka OK, vedení OK, žárovky OK (po přepnutí do parkovací polohy obrysovky opět svítily). Naštěstí to byla jen ptákovina - ulomená packa držáku pojistky (ta spodní, která není vidět) a pojistka ztratila kontakt
Nevýhody:
-nejde sehnat nové pneu v originálním rozměru a v provedení bez duše
-Náhradní startovací relé jsou šmejdy s krátkou životností (náchylné na přehřátí a následné slepení kontaktů do plastů)
- některé díly nedostupné
(Fotka zatím jen ilustrativní)
...
Měl jsem ji v devadesátkách. Můj první 4takt
Ahoj, díky za zprávu. Ono původní relátko odešlo na klasickou bolest - opotřebení. Nové relátko jsem doufal, že bude kvality obdobné. Leč při pokusu o start po zimě (několik startů za sebou) se rozehřáté kontakty vtavily do plastového pouzdra. Zde bohužel lepší chladič nepomůže.
Nyní mám trochu jiné, ale také "pro tento typ moto" ... tedy druhovýroba. Buď vydrží více, nebo začnu řešit bastlením z dodávaných originálních dílů na nové stroje. Bezkontaktní spínání startéru zde nevidím jako budoucnost.
Za počin (nákup staré vykopávky) deset.
Ohledně relátka - asi bych se nesnažil kupovat druhovýrobu určenou pro tuto motorku, nýbrž bych se zajímal o parametry originálního relátka, což je v první řadě rozsah proudového zatížení, při kterém ještě hodlá pracovat. Následně bych pak oslovil nějakého slaboproudaře, aby mi pomohl, anebo bych sám vyhledal adekvátní součástku na netu. Hejblátek, která umožňují bezkontaktní spouštění ovládaného okruhu, je dnes nespočet. Tedy pokud netrváš na kontaktním spínání za každou cenu.
Případně bych zvážil přemístění součástky do prostoru, který je lépe větraný, anebo zvážil použití hliníkového chladiče.