První větší motorka, od cestovních silniček.
Výška jezdce: 195 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Dle mého zbytečně přemrštěná cena za ojetinu...
Suzuki DL 650 V-Strom: Nebyla k sehnání za rozumné peníze, dále zjištění že rám u této motorky není přes svoji konstrukci dobře vyřešen na offroad.
První dojmy - velká a robustní Zlatíčko na ovládání
Motorku bych doporučil pro - 1) Kdo hledá poctivý stroj za rozumné peníze. 2) Pro začínající cestovatele. 3) Nebo také pro lidi co hltají KM a rádi si občas cestu zpříjemní i mimo silnici. 4) Pro Větší lidi nad 180cm (na výšku)
Recenze
Už z prvního dojmu musím říct, že tenkrát se prostě Japonci dělali tak, aby to něco vydrželo. O teto kvalitě by se mnoho dnešních nablýskaných nových motorek mohlo opravdu nechat zdát. Je to moje 3 motorka a druhá jako ojetá z 90 let. Opět se jen ukázalo, že volba byla správná a dnešní Japonci už s kvalitou zpracování značně pokulhávají na úkor kvantity..
Na této motorce je poznat, že tvůrci počítali s tím, že se na motorce bude jezdit..
Motorka byla dovezena v roce 2001 a aktuálně na tachometru 66xxx, mnoho lidi by začalo točit panenky jak hrozné číslo to je, ale motor je opravdu držák, něco jako u Škodovky 1.9 TDI. Pokud budete řádně měnit olej a filtr tak ten motor bych klidně řekl, že těch 150 udělá...Možná í více
Je to pohodlné, měkké, hravé, lehce se to ovládá. Velmi vhodná pro cestování nebo na běžný OFF. Ale nějaké extrémy bych spíše doporučil něco lehčího typu YAMAHY XT atd. Ovšem nedej bože pokud to položíte tak se svalstvo hodí takže pro žádné tintítka.. Není to samozřejmě tragédie jako třeba u 1000 Afriky, ale už je znát že zvedáte něco většího a tak doporučím jezdit tak, aby Vám to nepadlo a nebo vždy jet alespoň ve dvou.
Nedoučuji nízkým lidem po 180 cm
Opět by se dalo říkat, že se da snižovat sedlo a kde si cosi ovšem Asi to nebude to pravé ořechové pro typ cestovního endura, kde chcete, aby bylo vysoké a ne že se snížíte sedlo na úkor podvozkové časti Takže z toho vlastně pak budete mít silnici.
Stejně tak to není pro lidi co mají radí rychlejší jízdu, TransAlp si nejlépe brumla tak do těch +120/30 km/h pak už to začíná být spíše kontraproduktivní.
Holkám bych také nedoporučil, pokud nejste namakané kulturistky, protože i když se jedná o lehčí Enduro tak je stále težké.na zvedání.
Doporučím
Všem co začínají a chtějí si vyzkoušet nějaké poctivé cestovní enduro, co jim neutrhne kapsu a bude to kamarád. Je to nenáročný stroj co zvládne opravdu hodně a za ty peníze dostanete hodně poctivé mašina, pokud motorce dopřejete základní údržbu. Díly jsou relativně dobře dostupné a servis není nikterak finančně náročný.
Super univerzální stroj Ať dlouho vydrží...
MichalKimlo Jezdím OFF i mimo Evropu ... a rám V Stromu proste není ideální na cestování na nezpevněné silnici. Osobně jsem viděl už 3x na živo svařované.. vždy rupl při zátěži a vždy mimo cestu.
Koneckonců najdi na youtube "Na mašině na Makadam" Uvidíš v přímém přenosu...
Nechci nijak motorku shazovat je to dobrý stroj, ale bohužel je to právě už výsledek kompromisu - lepší komfort si vybral někde svoji daň. Na silnici se ti to nestane.
Takže proto jsem znovu volil TransAlpa, díky ceně a pověsti.