renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Petrus01
Vloženo 2.4.2021
Aktualizováno 30.5.2022
Zobrazeno 2 082x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Karburátorová R1 v hávu naháče s nestárnoucím designem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CENTRUM MOTOCYKLŮ Těrlicko s.r.o. - Motocykl byl koupen v bazaru v rámci komisního prodeje, avšak kontakt probíhal výhradně s majitelem. Smlouva byla bazarem sice připravena, ale zastaralá a ne úplně dle mých představ, po dohodě o podepsání smlouvy všemi stranami, tedy jak od bazaru, tak od původního majitele, jsem byl ochoten drobné nedostatky smlouvy přehlédnout. Samotný prodej, kterému předcházela osobní prohlídka, probíhal bez problémů a v Těrlicku mi vyšli ve všem vstříc. Pomohli nám s naložením motocyklu, poradili a v zásadě svou úlohu v prodeji splnili na výbornou.

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZS 600 Fazer: Lehce nevyhovující posez a i když výkonu má na rozdávání, točivý moment litrové verze je znát
Honda CBF 1000: Motorka ničím neoslovila. Zaměřením více cestovní, já hledal větší dávku sportovního charakteru.

První dojmy - Motorka mne překvapila nepatrně jiným, ale znatelně pohodlnějším a příjemnějším posezem, než její menší Yamaha FZS600. S mou výškou 193 cm jsem měl obavy, abych se na motorku pohodlně složil, ale po pár kilometrech jsem se na ni cítil jako doma. Byl jsem varován, že ta motorka jede jako praštěná, ať s tím počítám. To co se dělo po rozjezdu bylo překvapující. Nedošlo k žádnému vytržení rukou z ramen, ale v první půlce spektra otáček je motorka v podstatě hodná a kontrolovatelná. To až když ji dáš otáčky, ukáže svou podstatu a co v ní dřímá.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil motorkářům, kteří chtějí univerzální stroj na cesty kolem komína, cestování, klidnou jízdu, sportovní jízdu, prostě kombinaci všeho. V ničem z toho není nejlepší, ale stejně tak se nikde neztratí. Důležité je, že cenově se jedná o dostupnou motorku. Je ale nutné vzít v úvahu stáří a počítat s dalšími výdaji k pořizovací ceně bazarové motorky.

Doplňky na motorce - Výfuk IXIL, lešení pro 3 velké kufry + kufry, vyšší plexi, páčky, držák SPZ, padáky do rámu.

Recenze


Byl to první motocykl, který jsem si sám koupil. Předešlé zkušenosti jsem sbíral od 15ti let na skůtru Peugeot Speedfight 3, pak Honda Varadero 125 XL a následně na BMW R1200C (cruiser). Pár najetých kilometrů jsem měl, ale zkušenosti s koupí motocyklu nulové, což se následně projevilo na finanční náročnosti oprav nad rámec předpokladu (dnes bych věděl do čeho jdu, ale koupě v žádném případě nelituji). Během tří let bylo nutné udělat: rozvody, seřízení ventilových vůlí, kompletní servis předních vidlic a nový centrální tlumič, vyčištění a seřízení karburátorů, dvě opravy el. vedení od alternátoru + pravidelné servisy náplní, filtrů a nové pneu. Trápila mne spotřeba oleje, která se však provedeným servisem a použitím hustšího oleje snížila .A dle výrobce i před servisním zásahem byla v normě.

Fazeru jsem absolutně propadl, a těžko budu hledat další motorku. Naprosto mě dostal svou univerzálností. Ta motorka umí hltat kilometr za kilometrem obrovskou rychlostí. Umí to i pomalu, když se zrovna nechce spěchat, batůžek se bojí nebo prostě jenom nechceme přijít o papíry. A to že o ty papíry umí připravit fofrem.
Do 6ti tisíc se nic záludného neděje, je to celkem hodná a vlídná mašina. Když ale dostane pokyn ať upaluje, ukáže co její litrové čtyřválcové srdíčko s geny R1 umí.
Na rovině ale umíme tahat každý, co když přijde na zatáčení? Po servisu podvozku a obutí motocyklu na Bridgestone S21, jsem si dovolil zjistit co umíme, a že toho na 20 let starou motorku umí dost. Není postavená na brutální náklony takže netrvalo dlouho a našli jsme své limity jak já, tak i motorka. Jsem toho názoru, že v rukou dobrého pilota umí strčit do kapsy kdejakého rovinkáře na ryze sportovní motorce.

Moderní motorky mají co se týče podvozku očekávatelný náskok, ale úplný propadák to také není. Oproti FZS600 jsou přední vidlice štelovatelné. Nastavení je poměrně měkké, pro jízdu ve dvou s nákladem možná až příliš, ale to lze jednou za čas přežít a pokud má motorka sloužit primárně cestovatelským účelům, určitě bych doporučil investovat do centrálního tlumiče.
Brzdy fungují fantasticky, pocitově se ale motorka na brzdách lehce potápí, což ne každému vyhovuje, ale já oceňuji kontrolu a feedback od předního kola.
Jako shrnutí se tedy jedná o motorku, do které jsem se naprosto zamiloval a budu velmi těžko hledat adekvátního nástupce. Budu rád, když mi poradíte. Jaká motorka umí to co první Fazer? V merku mám Yamahu MT-10 SP.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PYTEL1
PYTEL1 napsal 09.04.21 v 12:25 10b.

Paulano
Paulano napsal 09.04.21 v 07:34 10b.

Já najezdil na FZ1 Fazer 40 tis. km a naprostá spokojenost, nikdy mě nenechala ve štychu, bez jediné závady... Je přesně jak píšeš, univerzální a nádherná. Ať slouží a kolama vždy dolů

Kubeja
Kubeja napsal 05.04.21 v 17:50 10b.

Mám tenhle stroj osm let a spokojenost. Jen mi zpuchrely priruby karbců

ingott
ingott napsal 04.04.21 v 09:03 10b.

S popisem nelze než souhlasit. Taky budu asi těžko hledat náhradu.

Hříbek
Hříbek napsal 03.04.21 v 07:45 10b.

Pěkně napsané měl jsem ho donedávna také a se vším souhlasím. Obrovský univerzál který té odveze k moři, ale když mu dáš napít tak ujede kdekomu na ten sametovej motor budu dlouho vzpominat

Více komentářů



TOPlist