renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z650 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník T0mk0
Vloženo 30.3.2021
Aktualizováno 13.10.2021
Zobrazeno 2 640x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Živý dvouválec, který umí být hodnou motorkou, ale umí taky pořádně pozlobit

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Rimoto (Třebíč) - Bezproblémové a férové jednání. Nebyl problém vyjít mi vstříc a motorka byla za nějakých 1500,- dovezena z Třebíče až k nám na úplný východ republiky.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Ninja 400: Vizuálně se mi líbila ze všech nejvíc a na „sportovní motorku“ má i docela příjemný posed. Škoda, že je ze všech rozměrově nejmenší a je to „jenom“ čtyřstovka, takže jsem se bál, že po dodělání plného Áčka mi bude malá. Navíc nesplňuje normu Euro 5.
Honda CB 500F: Favorit, vyšší sedlo a rozměrově prakticky stejná jako můj Zed, i když je to o třídu nižší motorka (35kw), tak na první dobrou takhle vůbec nepůsobí. Taky se mi hodně líbil dvojbarevný motor. Vadila mi cena, kdy mi 160K přišlo za ádvojkového naháče už moc
Yamaha MT-07: Má ji kamarád a hrozně si ji chválí, výhodou je že při prakticky stejné ceně jako můj Zed, nabídne vyšší výkon a obsah motoru. Zamrzel mě ale zastaralý design (prakticky od roku 2013 nezměněný, a 2021 mi přijde vizuálně tak hrozný, že jej ani nezmiňuju :D

První dojmy - První dojmy byly rozpačité, protože mi byla motorka dovezena v pátek 5.3. a po slunečném, teplém týdnu muselo začít právě v pátek sněžit…takže jsem si na motorce zajezdil jenom na příjezdovce a pak šup do garáže, kde jsem si ji chodil každý den prohlížet ( a posedět si na ní ), dokud mi nepřišlo potvrzení o snížení výkonu na 35kw spolu se zelenou kartou a já si konečně mohl zajít na úřad pro značku. První jízda „naostro“ pak byla jednoduše skvělá, měl jsem pocit, jako by tu motorku v Japonsku udělali přímo pro mě, i když ze Suzuki GS 500 E (ročník 1997) na které jsem si dělal A2 papíry to byl obrovský skok, prostě ten rozdíl 23 let tam jde fakt znát. Skvěle se mi na ni při mých 181 cm a 80 kg sedí a nebolí mě kolena. Je dobře ovladatelná a barevný TFT přístrojový panel se čte dobře i na slunci. Zatáčky jsou jedna radost a o akceleraci ani nemluvím…všude na netu píšou, že z650 je živá, ale až na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že všichni ti lidi prostě mají pravdu. Bál jsem se, že údaje z barevného TFT panelu nepůjde na sluníčku přečíst, ale tyhle obavy naštěstí rychle zahnala už moje první projížďka po okolí.

Motorku bych doporučil pro - Motorka pro rozumné začátečníky a vyježděné holky.

Doplňky na motorce - padáky od RDmoto, kryt chladiče z M-style, origo plastový kryt sedadla spolujezdce

Recenze

Začátky ježdění

Moje první motorka, na které jsem začal jezdit tři roky zpátky v osmnácti nebyla vlastně ani tak motorka, jako skvělý skútr Honda pcx 125 (model 2016), který byl původně kupovaný tátou pro mámu jako přibližovadlo do práce a do obchodu. Bohužel pro tátu a bohudík pro mě nám mamka předvedla, že její jízda v jedné stopě začíná a končí u jízdního kola, takže dle jejích slov na žádném skútru jezdit nebude, protože se bojí. Výhodou taky byla možnost řídit tohle „žihadlo“ s řidičákem na auto, protože jsem byl do té doby motorkou ani skútrem nepolíbený (pokud nepočítám naši babetu).

I když byla Honda parádní, tak mě po 2 letech přestala bavit (ono těch 8,2 KW je fakt málo, ale na druhou stranu, to kilo se mi z ní mnohdy vyprosit podařilo). Rozhodl jsem se proto udělat si (vzhledem k věku) řidičák na A2 a našetřit si na ninju 400, což byla a stále pro mě po vizuální stránce je srdeční záležitost. Jak jsem začal pročítat různé testy a recenze na ninju, začínal jsem váhat, zdali je ninja pro mě to pravé ořechové a pak bum. Z čista jasna jsem narazil na Hondu CB500F, do které jsem se na první pohled zamiloval. Byla dokonalá, všude ji chválili a po zkušenostech se skútrem jsem věděl, že s Hondou prostě nejde šlápnout vedle. Navíc za cenu v nějaké letní akci, co Honda v roce 2020 měla to byl za 145 tisíc velice lákavá koupě. Jedinou nevýhodou byl výkon 35kw, takže mi bylo jasné, že motorka se mnou „neporoste“ a dost hrozí, že mi jednoho dne bude malá.

Jak jsem k Zedovi přišel

Pak přišlo jaro letošního roku a já viděl, že letní akce na Cébo je tu a tam a do toho motorku (model 2021) zdražili o nějakých 5 tisíc (pravděpodobně kvůli euro 5, ale známe to ;) ). Velkou roli sehrálo i to, že v únoru nebyla ještě nikde 2021čka skaldem a přijímaly se pouze předobjednávky, takže nějaká zkušební jízda nebo dokonce sleva v nedohlednu.
Jenže jsem měl štěstí a při projíždění internetu jsem narazil na předváděcího Zeda 650 s nějakými 960km a padacími protektory za fakt zajímavé peníze. Ta motorka měla snad vše, co jsem chtěl – rozměrově tak akorát, výkonová rezerva pro rozšíření na A2, zajetá ale defacto nová, zbrusu nový design 2020 a barevný TFT displej přístrojového panelu, který lze pomocí Bluetooth propojit s mobilem a v appce od Kawasaki *Rideology* pak vyčíst zajímavé údaje (záznam trasy z cesty na mapě, průměrná spotřeba, průměrná rychlost atd). Dobře uznávám – není to sice nic co bych si nenašel i přímo na té přístrojovce, ale i tak je to hezká vlastnost. Na nic jsem tedy nečekal, okamžitě zavolal do firmy Rimoto a za 2 týdny jsem už měl svého Zeda doma v garáži.

První kilometry

Mám naježděno prozatím nějakých 300km, takže detailnější dojmy z jízdních vlastností doplním později, ale už teď můžu říct, že motorka je neuvěřitelně živá, má parádní zvuk a zatáčky se s ní projíždějí jedna báseň. Převodovku si netroufnu hodnotit, protože předtím jsem měl z motorek pouze tu čest jet na Suzuki GS 500 E z 97. roku v autoškole, takže by to bylo nefér srovnání. Můžu ale říct, že funguje jak má a neutrál se na ní hledá úplně na pohodu. Zed umí jezdit slušně a do té 90ky to je i docela šikovná motorka, ale když vám rupne v kebuli a pořádně potočíte heftem, tak se teda dějí věci :D, protože ta akcelerace je jedním slovem parádní a z 0 na 100 jsem byl (na své přiškrcené verzi) za něco málo pod 6 vteřin (odkškrcená zvládá za 4,2).

Prvních 5000 za mnou

Ok, už můžu říct, že mám na Zedovi něco (byť stále málo :D ) naježděno. Začnu tedy u věcí, které mě během prozatím trochu zamrzely.

1) Je to malá velká motorka (čti též jako: kompaktní, ale i klidně agilní), takže ačkoliv je to 650ka, spousta lidí si myslí, že je to třístovka.
2) Zadní sedadlo spolujezdce je sice mnohem pohodlnější, než třeba u konkurenční mt-07 od yamahy, ale na nějaké dlouhé trasy to stejně pořád není Nemluvě o tom, že vyšší spolujezdec (cca 175cm+) se na něm bude vrtět a taky je podle mě celkem škaredé (vyřešila koupě plastového krytu sedadla spolujezdce, který Zedovi naopak hodně sluší)
3) Není to cestovka, je to naháč. Takže po nějakých 150 km už jízda není úplně příjemná (hlavně kolena), což je ale i z části způsobené mou výškou 181 cm. Člověk o +-10 cm menší tenhle problém nebude mít.

Co se kladů týče tak musím na prvním místě určitě zmínit 1) parádní převodovku, která jde fakt lehce a v Kawě ji fakt umí udělat.
2) Vzhled - Nenarazil jsem na nikoho, komu by se motorka nelíbila a kdo by ji nepochválil. Joo, kvalita zpracování je fakt dobrá a navíc ta zelená ji fakt sluší.
3) Živé střední pásmo.
4) Motorka je neskutečně agilní a projíždění zatáček je tak s ní prostě jedna radost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JardaBar
JardaBar napsal 14.10.21 v 15:52 10b.

Lobo73
Lobo73 napsal 17.04.21 v 15:27

jj..to je fakt jak ten čas letí, ale je fakt, že jsem tam už dost dlouho nebyl. Naposledy vloni. Ještě když fungoval, tak to tam bylo super. Velké parkoviště, zahrádka atd...pak to myslím bylo na prodej. Joo,cukrárna taky ujde .No, doufám, že nám letos otevřou všude alespon okénka ať nemusíme jezdit na moto s termoskama a svačinkama v batohu

T0mk0
T0mk0 napsal 14.04.21 v 22:39

Opět všem díky moc za super komentáře, cením si toho Ježdění je jedna radost Lobo73 Kyčmol je parádní , ale už půlroku vůbec nejede (jestli se něco nezměnilo), tak budeš muset jezdit na kafe do cukrárny v Lomné

Lobo73
Lobo73 napsal 14.04.21 v 21:59 10b.

Zdarec. Taky přeju hodně pohodových kilometrů a hlavně vždy kolama dolů...na to nezapomeň . JJ, Grůň jsem poznal. No ještě, aby ne když jsem z Třince a na Mosty už přece jen chodím nějakou dobu lyžovat (teda mimo tuto super covidovou sezonu), takže parkoviště už tak trochu znám. Takže užij si skvělou motorku a ať se daří...no a třeba se někdy potkáme. Občas se stavím pod Kyčmol na kafe

NiLu
NiLu napsal 03.04.21 v 19:52 10b.

Do začátku skvělá volba, přeji jen samé šťastné km a kolama vždy dolů!

Více komentářů



TOPlist