renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 1200S (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník thajpan
Vloženo 17.3.2021
Aktualizováno 23.3.2021
Zobrazeno 1 452x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ducati - obrovskej "fun factor". Více motorek v sobě, kliknutím na tlačítko uděláte z cestovního endura terénního dravce, prý umí i závodit na okruhu ...

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - První jízdní dojem byl docela zděšení - prodejce mi stroj zapůjčil na zkušební jízdu i bez finanční zálohy, postačilo mu, když tam zůstala přítelka na kafe (doufám). Zvuk startování je jak zaseklá zubní vrtačka, dva válce prdí že to trhá ušní bubínky. Ale po prvních pár kilometrech bylo rozhodnuto.

Doplňky na motorce - Motorka ve výbavě GT, takže není moc co vylepšovat. Jen po zkušenosti s 8mi hodinovou jízdou v dešti plánuji rozšířit blastry. Taky by stálo za to protáhnout přední blatník tak aby bordel z přední pneumatiky nepadal přímo na válec motoru. Pokud by měl někdo terénní ambice, určitě by stálo za to namontovat pořádný kryt motoru, ten originální není úplně vychytaný.
Kvůli malýmu prostoru na drobnosti dostala podkovu na nádrž. A kvůli pohodlnosti možná dostane gelový sedlo, ale to není na pořadu dne.

Recenze

Model GrandTurismo z roku 2013 má takovou trochu šedou barvu, ale když se na to člověk chvíli dívá, tak si říká že to není aspoň tak fádně červený jako jsou všechny ostatní. Krásná jednostranná zadní kyvka podtrhuje vzhled a relativně krátký rozvor jí činí obratným strojem. Výkonu má tolik, že to normální smrtelník asi nikdy nevyužije. Vynikající je odpružení. Označení S (ky-hook) značí schopnost tlumičů se rychle přizpůsobovat povrchu. Nese to sebou určité neduhy v podobě "ponořování" přední vidle při brždění a občas se chová podvozek zbytečně tvrdě a jindy zase až moc houpavě. Srovnávám to s telelever a paralever odpružením bmw. Téměř plynule jsem přeskočil z bmw 1150 na multi 1200s. Bmw má podvozek komfortnější a i bez elektroniky dokázal reagovat na všechno. A může se na mě za tohle srovnání zlobit kdo chce a jak chce, ale pořád u mě přetrvává dojem že to mělo bmw vychytanější.
Co hodnotím velice pozitivně je zvuk. bmw bylo takové tiché a dost často se stalo, že mě na silnici ostatní účastníci nezaznamenali. Multina je oproti tomu dravec s takovým zvukovým projevem, že o mě auta ví na dálku a krom toho že "uhnou" na stranu, tak se snížil i počet aut, která mi vjedou z vedlejší do trasy. Takový nešvar na českých silnicích - motorkář = nepřítel. Takže to ve finále zlepšilo bezpečnost, i když si už možná nezajezdíme úplně všude jako např. v Rakousku, kde zavedli hlukové limity.
Tady musím trochu rozebrat to "uhnutí" řidičů - nemám to vůbec rád, je to zbytečný, ta mašina si auto "udělá" kdy se jí zlíbí a tím, že zajede někdo na krajnici a trousí za sebou šutry nikomu neprospěje. Auťáci , nedělejte to. A nesnažte se s mašinama závodit, ani bmw . Vlastně šanci maj jedničkový ochcávky, protože se blbje projíždí ta kouřová mlha co vytváří. Ani kovid v tom smradu nepřežije.

Na modelu 2013 jsou né úplně dobře udělané ovládací prvky na řídítkách. Tlačítka občas divně reagují, člověk si musí najít ten správný grif. Pořádně jsem se s nimi sžil až v létě 2020, kdy jsem byl donucen svižně přepínat mezi módy. V chorvatsku multina zdatně sekundovala nabušenejm KTMkám 1190 a 1290 obutých v drapácích po cestách necestách. Naučit se přepínat módy mezi enduro a sportem byla naprostá nutnost. Jediná věc, která ovšem nemá na funkci vliv je, že se na zadní kolo nedá obout pneu s trochu hrubším vzorkem. Je strašně široká. Na 190tku se prostě vzorek nedělá. Ale kolikrát to člověk vlastně potřebuje ? Navíc v bačkorách Michellin Pilot Road již není třeba obouvat jiné pneu.
V chorvatsku jsem zaznamenal taky zatím jediný problémek. Jednou ráno nešla nastartovat. Baterka byla nabitá, ale nereagovala elektronika. Nerozsvítil se displej ani čerpadlo se nerozjelo. Odpojit úplně baterku jsem nevyzkoušel, protože pomohlo nouzové tlačítko a starovací kód. Pak už zase šlapala. Nevím prostě, ale závada se odstranila sama.
Obrovský skok dopředu je taky osvětlení. Vidíte v noci a ve dne vidí všichni vás. A když v noci nevidíte pořádně do zatáčky, tak vám pomohou přídavná světla na padácích. Nejsou tam jen pro okrasu.

Nedávno se na trhu objevila multistrada 1260 a měl jsem to štěstí se na ní projet. Je nádherná, má ještě lepší motor, silnější, s úžasným projevem, s ještě vychytanějším podvozkem, s lepšími ovládacími prvky a přehledným dispejem v barvě!. Skoro by jeden nevěřil že z dokonalého lze udělat ještě dokonalejší. Někteří kritizují trochu delší stavbu zadní kyvky, ale když na tom sedíte a jedete, vůbec to nepoznáte.
A ještě před menším nedávnem se objevila V4. Tentokrát s úplně jiným motorem a plná asistentů jak z auta. Asi už u ní nebude tak jednoduchej servis a ... "levnej". Ale už se těším na projížďku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr45
Petr45 napsal 19.03.21 v 18:56 10b.

33.petr
33.petr napsal 17.03.21 v 20:50 10b.

Asso2
Asso2 napsal 17.03.21 v 20:24 10b.


Super

Prasoper
Prasoper napsal 17.03.21 v 17:37 10b.

To je kočka
PS: V4 bude mít možná levnější servis díky absenci DESMA, ale nevidím do toho...

Paulano
Paulano napsal 17.03.21 v 16:55 10b.

Pěkná strojovna včetně té dámské ochranky

Více komentářů



TOPlist