renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia SXV 450 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Picasso
Vloženo 8.3.2021
Aktualizováno 29.8.2023
Zobrazeno 1 001x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Italský stroj se vším všudy. Krásná, divoká, ale zbytečně složitá.

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Lehoučká jak jízdní kolo. Dvouválcový motor s dobrým spodkem i středem. Podvozek tuhý, brzdy výborné. Vibrace, úzké sedlo, jízda on/off...

Motorku bych doporučil pro - Není pro polykače kilometrů. Prý okolo 8 tis km potřebuje GO a to je 2x tolik to jednoválec?. Takže GO udělána, cca 67 tis Kč a teď jen jezdit.

Recenze

Motorka se špatnou pověstí, ještě jsem nikdy neměl štěstí osobně potkat někoho, kdo ji vlastnil. Kdysi jsem po ní toužil, ale odradily mne zvěsti o špatné technice, nespolehlivosti. Po důkladnějším studiu na fórech zjišťuji, že je možná je to pouze tím, že se k ní majitele chovají jak k sériové cestovní motorce. Jenže cestovní motorka to fakt není, takže starost jak o závodní speciál. Líbila se mi, in natura je opravdu krásná. Stála mne necelou stovku, když se to posere, půjde do obýváku :-/
Riskl jsem to...a ono to funguje.
Je lehká, obratná, svižná. Závody nejezdím, mám ji jen pro radost. Sportovní pneu kvůli technické vyměněny za standardní a neuvěřitelná změna, když se to urve, klouže to jak prase. Úžasný motor, špičkový podvozek, brzdy dokonalé, myslím, že ve své třídě nemá konkurenci. Možná by mohla mít mírnější náběh výkonu, méně brzdit motorem, mohla mít antihop, sofistikovaný systém kontroly trakce...ale to bych si vlastně mohl koupit skútra... Převodovka přesná, ale krátká, ideální na technické pasáže, delší rovinky je trápení. Naložit na vozík, zajet si někam do krásných zatáček, zase na vozík a domů...Chce si to vybírat silničky spíše s ostrými zatáčkami a krátkými rovinkami, delší rovinky jsou trápení, držet to dlouho v otáčkách je nepříjemné, navíc to má pak dost nepříjemných vibrací. Jinak čírá radost. Nutno osobně vyzkoušet, je to návykové. Ideální prostředí je okolí Mšena, nebo Staré Město u Hanušovic, krásné zatáčky, přehled a malý provoz.
Na a co ta diskutovaná italská technika? Vlastní zkušenost:
Po více než 3 letech vlastnictví stále všechno OK. Mě jsem dva problémy:
1.Špatné starty - vyřešeny novou, silnější baterií, motor aby hned chytil, potřebuje opravdu otáčky ihned.
2. Po jedné výměně oleje při nízkých otáčkách problikávala kontrolka tlaku oleje, naměřeno pouze 1,5 baru při 800 ot, to je fakt málo. Po kompletní výměně všech částí olejové soustavy (dvě olejová čerpadla, všechny gufera, hadičky, trubičky...) to stále v malých otáčkách málo mazalo. Jenže nebyl na vině konstruktér, nýbrž zbrklý "mechanik", který si spletl výpustný šroub oleje s tělesem tlakového ventilu... banalita odstraněna během jediné minuty, ta hloupost stála desítku...
JInak: Studené starty oproti japonské konkurenci je nutno nacvičit. Nemá dekompresor, nemá sytič, jen takový malý čudlík bohatosti paliva, který při sebemenším dotyku spadne, aniž si toho všimneš. Točíš jak vůl a nic... Ale přidržíš tlačítko, nastartuješ, ohřeješ a pak jen jezdíš.
Na základě zkušeností ze světa SXV udělána po překonání 10 tis najetých km kompletní GO, první ročníky byly údajně "nevychytané"... Provedena GO motoru s použitím dílů z posledního roku výroby, Vyměněn také startér, čidlo tlaku, zalapovány styčné plochy karterů, kabel elektroinstalace ... Vyměněna také střeva předních tlumičů, řetězovka, ložiska kol, všechny náplně. Sezóna 2021 kromě zmiňovaného faux pas s povoleným ventilem bez jediného zaškobrtnutí. Jen ježdění.
Prostě kecy: "mám známého, který ji má a furt s v ní hrabe", nebo "měl jsem ji a jen jsem opravoval" apod apod je nutno brát s rezervou. Je zajímavé, že "zlobí" jen SXV a méně už RXV, je to prostě tím, že motokrosaři jsou zvyklí, že závodní motor potřebuje prostě ten správný olej, ve správnou dobu, prostě se o to musíš starat. Motorka ti to vrátí. Také zlobí spíše 550 než 450, protože je tam větší výkon na stejné součástky...Zanedbáš-li cokoliv, stojíš. Nemáš-li chuť nebo vatu na údržbu, kup si DRZ. Nesvezeš se tak, ale nestaráš se...
Na druhou stranu musím připomenout i negativum - na origo díly se opravdu čeká.

2022: Tak jsem chtěl milou Aprilku prodat, prostě už místa moc nemám a další už nemám kam dávat. Přijeli dva pánové, kritizovali, kritizovali a kritizovali. Jeden se svezl, pochválil, ale hledal co je špatně. Druhý mne uchlácholoval tím, že se přece dohodneme, je to přeci jen o ceně. Zvedal se mi kufr. Když našli, že z hadičky z filtru vzduchu kape olej (proto tam je), sdělili mi, že motor je už vlastně v prdeli. Nevysvětloval jsem jim, že kvůli debilnímu způsobu nalévání oleje to vždy přeleju, že víčko je schované tak debilně, že to pobleju olejem a stejně přeleju. Byl jsem tomu vlastně rád, bylo to znamení. Nesmlouval jsem a motorku si nechal. Budu muset přistavět
2023: nová grafika, moc se to tedy nepovedlo...vyměněn olej, na jaře špatný start, dlouho točila. Už jsem se bál...Postačilo však připojit nabíječku, motor se roztočil a v mžiku chytil. Veškeré problémy se startováním jsou způsobeny pravděpodobně malou kapacitou baterie. Přestože je nová, stačí když je trošku podbitá a otáčky už nejsou to pravé. Čerstvě nabitá baterka či připojena na nabíječku protočí motorem rychleji a ten okamžitě chytá. Jen to ohřívání je pak trošku alchymie, nejlépe je nechat ji zpočátku vrčet ve vyšších otáčkách (což u studeného motoru fakt bolí) a po 20 vteřinách normálně sundat "sytič". Pak už je to v poho. Jen jsem si až letos všiml, jak krátké kvalty vlastně Aprilka má. Hned zjara jsem si krásně zabordil. Jsem rád, že je doma.
2023: Dostal nové papuče, dnešní gumy umí mnohem více, takže chlupaté TKC80, ty v terénu opravdu drží a na silnici sice trochu kloužou, ale o to tady vlastně jde...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Leatherboy
Leatherboy napsal 17.03.22 v 11:17 10b.

Výborná a upřímná recenze!

Přeju Ti, abys s ní strávil víc času v sedle než s mastnýma rukama v garáži

Asso2
Asso2 napsal 11.03.21 v 21:45 10b.

mRKEF
mRKEF napsal 11.03.21 v 12:05

Jo tahle mašina byla vždycky můj vlhkej sen. Nejkrásnější motard co kdy spatřil světlo světa. Na jednu jsem se byl mrknout a kousek se svezl. Vždycky nakonec vyhrál rozum a tak nějak jsem ji odsunul na druhou kolej. Třeba někdy .

LuckyExplorer
LuckyExplorer napsal 10.03.21 v 09:30 10b.

Je to přesně jak píšeš, je to motorka se špatnou pověstí, ale realita tak hrozná není. Většina komentářů je jedna paní povídala. Problémy měly hlavně první ročníky, od 2008 už to vyřešili. Já mám RXV 450 má najeto 11000km a v motoru ještě nikdo nebyl. Olej to nebere motor běží tiše bez pazvuků. Je fakt, že v terénu ten výkon využije jen málokdo, takže to jezdí furt na 1/2 plynu. U motárda je to asi trochu jiné, ten dostane za uši víc. Olej měním po 15h a když ho vypouštím, tak je čistý. Co jsem se dočetl na aprilia fóru tak při běžném ježdění písty vydrží klidně 18000km. Viděl jsem v inzerátu jednu co měl najeto přes 30tis. Takže 10 bodů za odvahu jít proti proudu

Normik
Normik napsal 10.03.21 v 07:40 10b.

Palec nahoru za poctivý servis, to se v našich končinách moc nenosí ...

Více komentářů



TOPlist