renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FLHTC Electra Glide Classic (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LubosCholt
Vloženo 4.3.2021
Aktualizováno 16.6.2022
Zobrazeno 5 361x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pravá Harley Davidson se vším co k značce patří. Pozor - 400 kg.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson FLTRI Road Glide: ten čumák vepředu je takovej dlouhej. Měl jsem jí půjčenou a soused mi řek že je to hnusný, tak sem byl nasranej a nekoupil sem to.
Harley Davidson FLHR Road King: To je taková klasika no, to je pěkný. Ale viděl sem Electru někde ve filmu a měl to takovej drsnej týpek tak sem chtěl bejt taky drsnej týpek...

První dojmy - Motorka mi padla hned do ruky, i když jsem na ničem tak těžkém nikdy nejel. Srandovní a na co jsem nebyl zvyklý - všichni koukaj a smějou se :) Já se taky koukám a směju se. Když se snažim manipulovat na místě tak se smějem všichni dohromady.

Motorku bych doporučil pro - Tohle je jasně pro zkušený motorkáře. No nejsem jeden z nich a tak se pravidelně trápim uprostřed zatáčky a nevím co s tím, naklánim se na tom jak vocas a ono si to jede jak chce. Jsem spíš v roli diváka a tak orientačně určuju směr :)

Doplňky na motorce - Světýlka, klaxon, hefty, opěrka, plotny, znáčky, píčovinky... Je to takový pěkný celek si myslim, no...
No a dečka žejo... viz níže.

Recenze

Tak jsem si pořídil konečně tuhle dospělou motorku.
EDIT 7.3.2021: Začnu pár fotkami, pořádně vydrbaná i za ušima.



Tyvoe to je macek že sem si říkal jestli mi nejeblo... Electra - je to od jména syna Tytána Atlanta Électra, nebo prostě protože to mělo při premiéře v 65. víc světílek a a elektrickej startér... Měl jsem předtím Virago 535 - asi 2 měsíce a připadal jsem si na tom jak buzík. Nic proti, taky pěkný stroj... Malý... Takže jsem potřeboval něco většího. Na čem bych si troufl i dál než k vjetnamcovi pro mlíko. Většinou jezdím sám a ten obrovský topcase mi přišel zbytečný, proto Classic a né Ultra. Prvně bych chtěl pokorně poděkovat vesmíru, že mi něco takovýho umožnil. Je to fain.



Vezmem to pěkně popořadě:
1) Drive
2) Motor
3) Breaks
4) Podvozek
5) Ovladatelnost
6) Spolujezdec
7) Bagáž

1) Jízda:
První cestu jsem absolvoval jen asi 10 km od místa kde jsem jí vyložil z dodávky domů. No tak to se člověk cítí žejo. Je to paráda, lidi kolem koukají a smějí se, děti mávají a přes nevůle rodičů stahují vzadu okna a křičí. Já přes nevůle rodičů přidávám plyn a dělám bordel... Ještě na to maník předemnou dal laděné výfuky tak to dělá hroznej kravál. Jako jestli tomuhle se říká laděný, tak nevim co za umělce to kde ladilo... Nele to je takovej bordel, že sem radši koupil ty normální výfuky co tam majj bej. No dobře, - ještě sem je tam nedal viď... Ale mam je! Místo klaksonu stačí nahnat otáčky... On totiž ten klakson přes ten motor stejně neni slyšet :D K mému překvapení to není nad 130 km/h, možná s vyšším plexi. A špuntama do uší, protože to pak teda řve jako úplnej kretén. Nebo s jinou helmou. Jezdim s tim blembákem, co plní bezpečnostní normu kšiltovky. Ale jako každý - já přeci nebourám, dyť to stálo balík!
Rádio je paráda i když ho na dálnici neslyšim. Prostě tam je a tak si za hlupáka na každý benzince kde díky velké nádrži zřítka stavíš. Je to pohodlný. Fakt... Né teda na místě, to je 400 kilo nepohodlnosti. No počkej, to rádio - to když chceš hodit machýrku u stojanu viď, vedle kočka v kabriu, u vchodu s kávičkou parta drsnejch motorkářů s vousem ZZ-Top, přijíždí autobus roztleskávaček... no tak to ti tam samozřejmě skočí reklama na největší debilitu co si kdy slyšel. Něco jako že Marek Eben napsal knížku kterou si můžeš koupit u Dobrovskýho. Ale že vo Ebenovi vědi i u pumpy naproti přes dálnici. Čemu se samozřejmě vždy sám zasměju a představuji si co se ostatním honí hlavou. A jakou já měl prdel z těhle rádiovejch motorkářů.
No ale jedeš si jak král. Trošku sem si zvykal jak se řadí patou, páč tam sou ty velký plotny, což je taky pohodlnost sama. Ten vítr mě na dálnici štve. Už sem objednal vyšší plexi, o pár cm, snad to pomůže, nemam rád ty obrovský plexi, vyšší než helma jezdce.
EDIT 23.7.2021: mám s mašinou najeto asi 5 tisíc, koupil jsem si teda to vyšší plexi, a samozřejmě bylo až moc vysoký a měl jsem hranu přímo před očima. Tak jsem ho nechal zase seříznout maníkem co řeže plexiskla. A super, odvalil jsem Itálii 800 km na jeden zátah s tankováním a plexi funguje, Po dálnici 120 tempomat a cajk.

no...


2) Motor:
No to je silná stránka motorky. Mám těch 98 cui což je asi 1600 ccm. To je jak ta silnější felicie žejo... Ale pozor - dvouválec, no to je paráda. Počínaje úžasným bouchnutím jak kladivem do kolejnice když to startuje - což je pro Harley běžné, přes obrovskou ránu když tam padá jednička, to je prej taky normální, pak další rána když se to rozhejbe a odletí ti mobil z toho držáčku na řídítkách až po finální ránů co s sebou švihne sousedka s infarktem co si zametá vedle chodníček. Průběh otáček bych přirovnal TDI v Oktě. Táhne odspoda, přes střed s nejvyšším výkonem. Nahoře je samozřejmě slabší. Nicméně výkonu má dostatek na předjetí, jízdu ve dvou, případně když někam pojede s karavanem. A v něm máš celou rodinu... S další Electrou vevnitř... Na heveru, protže ti tam mění mechanik olej.
Je to silný stroj. No... Otáčky na volnoběh jsou nízko a celá mašina až extrémně vibruje. Nejvíc co jsem si kdy u motorky všiml, všechno skáče lítá sem a tam, kufry lítají palec na každou stranu. To sou ty lítací mobily, helmy z řídítek, rukavice na sedadle, bagáž co se chystáš upevniv, jen dečka drží jak přibitá - k tomu později... , ale jak se točky malinko zvednou vše se ustálí a motor jde kultivovaně, moto přestane vibrovat a ty si užíváš obrovskej dvouvál pod nohama a super zvuk. Ten dostatek výkonu je minimálně dobrej pocit, že tam je i když ho nevyužiješ.
Mě se líbí že je to vzduchem chlazený, to je takový fain. Takovej jako oldschool, to už se dneska nedělá, viď.
EDIT 23.7.2021: No tak to teda vůbec fajn neni. Byl jsem v zácpě v Itálii, ve zužení, která nešla objet žejo a málem jsem se posral. Popojíždělo to pomalinku, ani né na jedničku, venku 40 stupňů na sluníčku, 140 stupňů pod prdelí, co sálalo tak, že sem se opálil ještě než jsem dojel na pláž. To bylo doslova půl hodina v pekle.

3) Brzdy
Součástí brzd je bezdiskuze motor. Je třeba dost řadit a mít otáčky vysoko před zatáčkou, brzdit jen brzdou je prvně neefektivní, no a dochází k šílenýmu opotřebení... Dost spoléhám na spojení přední a zadní brzdy díky ABS, zadní brzdu jsem se ještě moc nenaučil používat, jen v krizi na rovince když se něco semele tak naštěstí aníž bych chtě, noha mi tam automaticky mačká pedál... Prostě brzdit jak motorem tak brzdou je styl zpomalování tohodle macka... Máte to někdo jinak? Hele fakt to přibržďuje i tou zadní díky tomu ABS, nebo si to jen myslim??

4) Podvozek
Tady se chci naučit vychytat tlak v tlumiči, mám nastaven z HD pro jízdu ve dvou s lehčím spolucestujícím. Nastavuje se klasicky pumpičkou s nanometrem manometrem nebo jak to je. Je k tomu nějaká tabulka, tu si musím sehnat. Nastavuje se jen na jedné straně, tlumiče jsou propojené. Mašina je dost měkká, dost se houpe ale to je spíše vidět než cítit. Je to pohodlné křeslo na kolech, jsem zvědavý na dálky, jen co bude lepší počasí - doplním.
Jakože já jí teda koupil v listopadu a je březen a mam teprve asi 1.500 km.
Dobře, no tak píšu to jakože teprve, ale je to trošku machýrka, jako že už...

5) Ovladatelnost
Na místě je to teda sraní... Šaškuju tu v garáži při každym vyparkování abych přejel 2cm práh vrat. Pokud parkuješ někde z kopce a myslíš si, že to pak vytlačíš - tak to bych se s dovolenim přijel podívat. S kámošema. A popcornem. Na to je třeba myslet a všude parkovat pozadu. Prý se dělá nějaká elektrická zpátečka nebo co, no tak dobře, (EDIT 7.3.2021: Jak píše dole v komentu kolega prej se to fakt dělá. Jak v Kellyně když měníš startér musíš přinést ten původní, tady zřejmě měníš za některý orgán, vzhledem k ceně.)
Ta váha se po rozjetí celkem ztratí. Stejně jako spolujezdec o kterym nevíš ani když nastupuje, oproti GS, či jiným vysokým mašinám, kde musí přes opěrku nohy.
Jak říkám, s timhle strojem musíš trošku přemýšlet při manipulaci, ale to se časem ztratí a zautomatiuje. Neumim si představit že to zvedám ze země, ale i na to sou nějaký fígle.
Jo počkej, to byla legra. Jednou sem takhle machroval na letišti před officema kde občas pracuju. Rádio viď, za rachotu s těma trubkama přes který neslyšíš to hlasitý rádio si to pěkně parkneš před dveře kde chodí nejvíc lidí ne asi a s drsnym xichtem vykopneš patou policajta, tyvado v tom sem zjistil že se mi vrátil pod mašinu a už jsem byl nakloněnej tak že sem to nemohl urdžet. A tak vší silou se to snažíš narovnat, podrážka praská, koleno neví na jakou stranu se vyvrátit, náklonový čidlo už posílá sos zprávu na dispečing, cítíš studený pod jak teče po zádech,... ufff to bylo o centimetr. No jak jsem psal začátkem, všichni se smějou žejo :)

6) Spolujezdec
Jednou jsem jel sám a zkusil dát plný plyn. Tak jsem zjistil že i spolujezdec to má pohodlný. Neivm. Moje drahá žena nesnáší motorky, takže i kdyby to tam bylo pohodlný, tak mi řekne že je to křáp a ať jí s tim neotravuju... Ale vyfotit se na instagramy na tom, to je dobrá motorka, to je najednou vše pohodlný.

7) Bagáž
No a to se mi líbí. Dal sem si tam společně s opěrkou - kde si najivně myslim že se někdy bude opírat má drahá - takovej nosič, kam se toho vleze dost. Protože dělám autodopravu, i Haryk si to tu musí odmakat. No posuďte sami :)


Dozadu se dá pěkně přidělat batoh o který se pak opřeš a jedeš jak pán. To je fakt pohodlné. Tempomat a kiláčky jen naskakují. Tempomat - fakt. To je bizár :D Na motorce...

Mám teda jeden problém, já sem vždycky chtěl mít mašinu jak maj tu deku hozenou pod nebo nad přednim světlem, takový jako že někde v divočině pod tim přespíš nebo na tom, nebo vlastně nevim proč tam tu dekufurt tahaj... jenže tady neni kam dát. Nad světlo to neni jak přidělat a vypadalo by to debilně a pod světlo díky tý masce taky ne... Tak nevim co s dekou krucinál. Jo pak taky nemůžu tu deku sehnat. On to měl Odpadlík myslim, počkej najdu fotku
.
.
.
.
tady:
Ježiš co to měl za deku? To je trikolora ne :D :D hele tady ještě jedna:
ovšem pozor, tady vedle ní dokonce pózuje i s tim pohunkem, no já se poseru :D :D
To je strašný, už nechci deku. To sem měl nějak zafixovaný... Jak se jmenoval... Reno Raines, tyvole :D

Počkej, ještě najdu ty kydy jak to začínalo, že brouzdí krajinou a pro rodinu zradil poldy nebo co...
.
.
.
.
mam to: "Býval dobrým policistou, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože svědčil proti zkorumpovaným kolegům. Snažili se ho zabít. Místo toho zabili ženu, kterou miloval. Obviněn z vraždy nyní projíždí krajinou. Psanec, který loví psance. Lovec lidí. Odpadlík."

:D :D :D Tyvole.

EDIT 7.3.2021: Tak ještě k té dečce. Je to neuvěřitelné, ale pamatuji si, že když mě (
dědeček (stále aktivní řidič ve svých 86 letech) vozíval na chatu ve své červené škodě 110, tak měl na zadních sedačkách deku, né tu teplou jako Psanec výše, ale pěknou modrou - pozor - modrou - to neni náhoda! A nějakou shodou náhod se dostala k nám domů, nevím jak, kdy, nevím kde celé ty roky byla, ale objevila se jako podestýlka v pelíšku našeho buldočka. Mě to teda nejde přes jazyk, protože je to moje manželka, ale to se asi posrala ne? Tahle fajnová dečka bude vzadu na nosiči. Schválně jestli jí v létě děd pozná až pojedu prarodiče navštívit. To je krásné, modrá dečka sbalená do válečku... Tak teď už je to celý kompletní. Do je důležitý takhle si to trošku zosobnit, ono tak udělá radost když k tomu přijdeš a máš to takový jako, no personilozovany, personilozovaný, personilovaný, personální, OSOBNÍ prostě.


No nic, recenze k týhle motorce jsem si četl když jsem o ní přemýšlel jestli jí koupit, tak snad abych to shrnul pro podobný případy co maj malého pinďu a potřebujou to dohnat větší mašinou :) Přemýšlíš nad ní? Je to oukej a kup to! Pak mi napiš a pojedem se projet. Budeme jezdit v kožený vestičce bez trička jako Reno a budeme lovit psance.
:D Sem si představil můj pupek odložený přes pásek na nádrži :D s tim rádijem naplno a blembákem :D
No hlavně se nebrat moc vážně, díky ahoj.
sleduj mě na mém instagramu: @lubos_cholt
www.instagram.com/lubos_cholt
___
Po shlédnutí mého inzerátu mi můj otec sdělil obavy o mou gramotnost a vyčetl recenzi na motocykl společníků Williama Harleye a Arthura Davidsona. Dovolte mi tedy ještě přesný překad recenze do jazyka českého, který odprezentuji níže.

Nadešlo času koupě nového motocyklu.
EDIT 7.3.2021: Začnu několika fotografiemi, kde je motocykl důkladně zbaven prachových částic a nečistot z běžného provozu.



Jedná se o motocykl největší kategorie s váhovým koeficientem dosahujícím 400 kilogramů provozní hmotnosti... V historických podkladech lze jen těžko dohledat zamýšlený původ názvu Electra. Dokumenty, do kterých jsem měl možnost nahlédnout nabízí 2 směry vývoje jména. První je z řecké mytologie, druhý nabízí jednoduchou zkratku elektronizace motorového ústrojí zejména tehdy novým doplňkem - startovacího elektonického přídavného motoru pro snažší uvedení motocyklu v provoz - hulvátem nazývaným "startérem". Předchozí motocykl, který jsem vlastnil byl model Yamaha 535 Virago, který mi ovšem svou stavbou nevyhovoval a probouzel ve mne menšinové pocity při jízdě. Leč nejsem nikterak zaujatý proti jinak než tradičně orientovaných skupin. Motocykl působil nedostatečným rozměrem velikosti i váhy... Následně jsem se přikláněl k rozměrnějším motocyklům. Který by mi posloužil na delší vzdálenosti než-li pro mléko do místního obchodu s obsluhou z dálného východu. Převážný čas je motocykl provozován pouze řidičem bez spolujezdce, proto jsem se při výběru přikláněl spíše pro modelový typ Classic postrádajíc oproti Ultra svrchní velký zavazadlový prostor. Zde je místo pro vyjádření obecného vděku mým obchodním partnerům, kteří mi svou spoluprací umožnili nabytí tohoto moderního motocyklu.



V bodech odprezentuji vlastnosti motocyklu:
1) Jízdní vlastnosti
2) Motorové vlastnosti
3) Efektivita brzdové soustavy
4) Podvozkové vlastnosti
5) Ovladatelnost motocyklu
6) Komfort jízdy pro spolujezdce
7) Zavazadlové možnosti

1) Jízdní vlastnosti:
První zkušební jízda byla absolvována na trati o vzdálenosti 10 kilometrů. Pocity z jízdy byly velmi pozitivní. Řidiči, kteřé motocykl za jízdy potkává jsou rozrušení a dávají výrazem v tváři najevo jakési potěšení spatření tohoto unikátního motocyklu, mladší generací pokynem ruky zdraví a obyčejně otevírají okna vozu a povykují. S pocitem viny uvádím motocykl do vyšších otáček a tím dochází k nežádoucímu spalování většího množství paliva jež je doprovázeno neefektivním hlukem motorové jednotky, která je díky nižší účinnosti neoriginální výfukové soustavy méně tlumena. Zde vyvstává otázka kvality zpracování výfuku, protože expanzní část tlumící koncové části výfuku nepojme dostatek výfukových rázů a tím nedochází ke ztrátě enerige výfukových zplodin a dochází k jejich nežádoucích detonací a průvodnímu jevu hlubokých zvukových rázů. Za účelem eliminace těchto jevů jsem pořídil originální výfukové koncovky, které by měly problém s detonacemi řešit. Zdvojené koncovky nyní čekají na časový prostor a budou instalovány na motocykl. Zvuková siréna ve stávajících podmínkách ztrácí účinnost. Další úpravou pro zvýšení jízdního komfortu je plexisklový štít, který bych doporučil o několik jednotek centimetrů vyšší. Tím by mělo dojít k plynulejšímu obtékání vzduchu kolem jezdce a sníží se tak aerodinamický odpor, jemuž je šofér vystaven při rychlostech přesahujících 130 kilometrů v hodně. Dalším řešením pro snížení hlukové odezvy motoru je zvolení vhodné přilby. Aktuálně je používání přilba s nejnižší atestací, která neplní nároky moderních bezpečnostních norem. Nerozumně je absence norem omlouvána zkušenostmi řidiče a hodnotou motocyklu.
Radiomagnetofon, který je součástí výbavy motocyklu není efektivní ve vyšších rychlostech. Jeho funkce je spíše kontraproduktivní a projevuje se záporným hodnocením ostatních účastníků silničního provozu zejména v době doplňování pohonných hmot na čerpacích stanicích. Celkově se však jedná o velmi pohodlný stroj v pohybu, při sečkání rozjezdu se ale projevuje celková váha a horší manipulační vlastnosti stroje uvedeného v klidový stav. Poznámka k radiomagnetofonu: v případě hlasitého projevu za účelem prezentace výkonu audiosoustavy při příležitosti doplňování PHM na čerpací stanici kdy vedle motocyklu současně doplňuje palivo vozidlo s odnímatelnou či sklápěcí střechou s atraktivním řidičem a u vchodu do prostoru obchodu čerpací stranice plní bezpečnostní přestávku za účelem odpočinku skupina řidičů motocyklů konstrukčních typů Chopper s příznačným plnovousem, jež je pro skupiny příznivců tohoto typu motocyklů příznačný. Tento moment může ještě doplnit přijíždějící autobusový vůz přepravující skupinu mladých žen, zajišťujících služby kulturních, vzdělávacích a obchodních společenských setkáních... V tuto nejméně vhodnou chvíli obvykle naladěná rádiová frekvence prezentuje nový výrobek, který se nyní uvádí na pulty tuzemských obchodních pultů. Příkladem nový titul herce, moderátora a hudebního skladatele Marka Ebena s názvem Myšlenky za volantem. Díky moderní a výkonné audiosestavě ví o tomto novém produktu i řidiči, kteří u čerpací stanice v opačném směru též čerpají pohonné hmoty, či se občerstvují. Tento jev působí groteskně a probouzí pozitivní emoce všem zúčastněným. V minulosti jsem stejně pozitivní emoce prožíval z druhé strany, tedy přihlížejících, též.
Cestování na motocyklu typ. ozn. Electra Glide bych označil za velmi pohodlné. Další zkušenosti vyžaduje systém změny rychlostního stupně, který je od ostatních typů motocyklů odlišný a řadící trn se neovládá standardně špičkou nohy, ale nastavení nižšího rychlostního stupně probíhá za pomocí paty. Toto je velmi pohodlný způsob nastavení rychlostní při delších vzdálenostech a noha je v neexponované pozici. Tedy nedochází k její únavě.

další ze série fotografií


2) Motorová jednotka:
Zde se projevuje dlouhý vývoj značky Harley a Davidson Motors Company, která od roku 1903 modernizuje mimo jiné i motorové jednotky. Zmíněný motocykl disponuje obsahem 98 cui v přepočtu do evropské metrické soustavy se jedná o 1600 kubických centimetrů. Příměrem k českému tradičnímu vozu Škoda model Felicie, výkonnější verze 1,6 injection... Zmínil bych atraktivní uložení pracovních válců do "V" tzv. V-Twin. Pro motory V-Twin je typické hlasité vystavení pastorku pomocného starovacího elektrického zařízení, které provádí hlasitý kovový zvuk. Tento jev je příhodný pro tuto značku. Další hlasitý jev je způsoben zařazením prvního rychlostního stupně, kdy synchronní kola převodovky nedokonale přizpůsobí otáčky horního hřídele a přes ozubení kol spodního hřídele s nesynchronními otáčkami do sebe přes výbusy zapadají. Následuje možnost další škody způsobené vysokými volnoběžnými otáčkami které vibrují s celým motocyklem v takové míře, že méně kvalitní příslušenství, například držný sysyém mobilního telefonu - povolí. K poslednímu rázu může dojít při nepravidelném srdečním tepu postaršího spoluobyvatele v místní zástavbě, díky nepravidelné srdeční arytmii. Průběh rozhraní efektivních otáček je možné vzdáleně přirovnat čtyřválcovému vznětovému motoru pod obchodním označením TDI například z vozu Škoda Octavia. Výkonově je motor nejefektivnější ve středním pásmu otáček avšak ani v nižší poli nebude chybět. V horním spektru otáček již efektivita spalování ztrácí a není vhodné toto spektrum díky vzduchem chlazené konstrukci využívat. Motor disponuje dostatkem výkonu i při jízdě se spolujezdcem, případně pokud za motocyklem bude vlečen vlek s obytnou vestavbou. Ve kterém je možné cestovat se zbylou částí rodiny. Též náhradním strojem Electra Glide. Podléhající základním servisním pracím pod dohledem odborného personálu.
Jedná se o moderní a velmi výkonný stroj. Již bylo zmíněno, volnoběžné otáčky způsobují vysoké vibrace. Je to způsobeno faktem že 2 válce neotáčí klikovou hřídelí naproti sobě, jak je normou u všech výrobců motocyklů, ale jako jediní otáčí klikovou hřídelí nepravidelně za sebou, tedy zvuk i otáčky jsou nepravidelně pravidelné. Dvě exploze za sebou během 1. 1/3 motorového cyklu. Při přidání plynového pedálu, umístěného na pravé rukojeti dostane motor plně kultivovaný chod a vibrace se sníží na přirozené minimum. Dostatek výkonu dává řidiči jistotu i za předpokladu, že nedojde k jeho plnému využití.
Tyto tradiční vzduchem chlazené motory typu V-Twin se již dále nebudou vyrábět a nahrazují je motory s chlazením tzv hlav válců, tedy části motoru, kde dochází v horní úvrati k zažehnutí paliva a ovládacího prostoru ventilů.

3) Brzdová soustava
Do brzdové soustavy bych jistě zahrnul valivý odpor motoru, který zvýší efektivitu zpomalování rychlosti. Podřazením rychlostního stupně před změnou směru jízdy docílíme efektivnějšího snížení rychlosti a úsporu brzdového obložení. Dle mých dostupných informací by mělo při zpomalovacím manévru usnadnit vzájemné propojení předních a zadní brzd systémem ABS, zde bych poprosil čtenáře o potvrzení tohoto principu funkčnosti.

4) Podvozkové vlastnosti
Motocykl disponuje možností nastavení tlaku v zadních tlumičích pérování. K nastavení tlaku se požívá klasická ruční tlaková pumpa vybavená manometrem. Řídíme se tlaky uvedenými v přiložené tabulce tlaků dle použití motocyklu, respektive jeho zatížení. Nastavení probíhá díky propojení tlumičů pérování současně z levé strany motocyklu. Motocykl obecně působí velkými zdvihy podvozkové soustavy ale spíše než na jeho jízdních vlastnostech je tento jev patrný pohledově. Cekové nastavení podvozku je orientované na pohodlné cestování při delších přesunech.
Motocykl jsem pořizoval v listopadu 2020. Od tohoto data až do března bych rád zmínil 1500 najetých kilometrů, jež mě staví do kategorie zimních aktivních motorových nadšenců. Obecně uznávané termíny motocyklové sezony mi nejsou uznávanou informací.

5) Ovladatelnost
Na místě je to teda sraní... tedy, manipulace v pohotovostním stavu je manipulace velmi obtížná. Pravidelně se dostavují obtíže při manipulaci z garážového stání přes konstrukci cca 2 cm. Tento problém je možné vyřešit buďto nájezdovou rampou, nebo zkušenější manipulací. Je nutné míti na paměti že při manipulaci není možný zpětný směr do svažitého terénu. Motocykl má váhu blížící se 400 kilogramům a tedy není v lidské síle posunout bez pomocí motoru motocykl vzad. Tedy nudné je parkovat vždy proti směru svažitosti. V sortimentu originálního příslušenství lze dokoupit přídavný zpětný chod, v částkách kolem 70 - 80 tisíc korun, který tento fyzikální problém elegantně řeší. Je nutno míti na paměti, zda-li je to nezbytné a není efektivnějším způsobem naučit se základní pravidla dovednosti manipulace.
Váha motocyklu se pocitově ztrácí při uvedení do pohybu. Břemeno v podobě nákladu či spolujezdce se též ztrácí ve chvíli kdy se stroj uvede v pohyb.
Též je dobré před výpravou osahat si základy zvedání položeného motocyklu. Tato zkušenost jistě nabyde na hodnotě ve chvíli, kdy řešíme znovu postavení motocyklu na nefrekventovaném místě, kdy musí býti spoleh pouze na vlastní sílu. Též dodá jezdci většího klidu na nezpevněných přejezdech.
pokračování ASAP.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZIIIKU
ZIIIKU napsal 12.09.23 v 20:40 10b.

TERAFOSA
TERAFOSA napsal 12.06.22 v 22:46 10b.

fatman
fatman napsal 10.06.22 v 09:44 10b.

Týýý jóóó!
Dobrá recenze!
Ty budeš dobré kořeň ! Teda...Na pražáka
Ne! Vážně! Tvůj styl humoru mi sedí! Taky tvrdím, že největší frajeřina je, nebrat se moc vážně !
Electra krásná, ale chápu i přechod k Jawě
Drž se !

Opl
Opl napsal 07.06.22 v 23:41

S HD jsem,hlavně v začátcích,prožíval podobné pocity.Na HD jsem si zvykl,ale na některé majitele HD ne .

vojtechposmourny
vojtechposmourny napsal 06.06.22 v 06:50 10b.

Výborný čtení. A Electra parádní.

Více komentářů



TOPlist