Vlastník | EnduroOnRoad | |
---|---|---|
Vloženo | 27.2.2021 | |
Aktualizováno | 14.6.2023 | |
Zobrazeno | 7 106x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
Vlastník | EnduroOnRoad | |
---|---|---|
Vloženo | 27.2.2021 | |
Aktualizováno | 14.6.2023 | |
Zobrazeno | 7 106x |
Díky dám report až bude hotovo.
jj, samozřejmě že pro lehčí chod stačí prodloužit ramínko, pokud nechceš za každou cenu hydrauliku.. Páčka má vyhovující rozsah.
Díky za info ohledně spojky. Ještě otázka, nestačilo by pouze prodloužit ramínko?
Díky
dalis144 - spojku jsem dal kit Magura, výhoda je hlavně v tom, že nemůže prasknout lanko, což mně vypeklo hned u několika motorek. Pro dobrou funkci musí bejt vše velmi přesně seřízené (poloha pístku na motoru a ramínka na tisícihranu), jinak to nechodí nebo už spojka nevypíná dostatečně a dochází k unášení olejem mezi lamelami (tzn. blbě se vyřazuje při stojící motorce neutrál, může bejt hlučný zařazení jedničky na místě a kolo se má tendenci točit i v neutrálu). A vzhledem ke krátkému rozsahu pohybu pístku Magury nelze využít "samostavitelnosti" hydraul. spojky - je nutno s postupným opotřebováváním lamel spojky přenastavovat i pístek (podobně jako u mechanický páčky). Já to řeším přidáváním/odebírání segrovek, kterejma pístek na motoru podkládám. Dále důležité info - instalováním kitu NEPUJDE spojka lehčeji, protože převod páčka/pístek je u Magury zhruba 1:1 - takže se to chová jako lanko, jen zde nejsou navíc třecí síly v případném blbě chodícím bowdenu. Pro lehčí chod spojky je nutno prodloužit ramínko na motoru, avšak opět jen rozumně do nějakého kompromisu, protože malý rozsah hydrauliky bude ještě víc vadit - delší ramínko vyžaduje sice méně síly ale o to delší dráhu pohybu pro stejnou míru vystavení spojky. Přesto jsem s ní spokojen a zatim to naštěstí drží. Některé spojky od Magury totiž stály za ho.. a po krátké době tekly, nedavno jsem to viděl na Husq 701 na vlastní voči. Ale ta je na brzdovku, kity pracují s minerálním olejem.
Ahoj díky za tu spoustu cenných postřehů. Mám okitovanou spr 250 2023 a chci vyměnit spojku za hydraulickou. Můžeš poradit a říct svůj názor ?
Díky
Bouřlivák> jestli myslíš vůle, tak docela jednoduše, jelikož je to SOHC motor se šroubkama na vahadlech. Sundám dvě víčka na hlavě motoru a mám přístup přímo ke stavěcím šroubkům vahadel. Ze začátku jsem kontroloval při každé výměně oleje, nyní už jen asi při každé druhé až třetí nebo náhodně, protože zvěsti o problémech s ventilama se naštěstí nepotvrdily a ventily se od zajetí ani nehnuly ikdyž motorce nakládám neustále na doraz a mám okitovanou na větší objem.
Ajp je v mnoha směrech poněkud nedodělek, ale zatím zjišťuju, že stojí za to si ho dodělat, protože se zdá, že pak je to docela bezkonkurenčně schopnej a držící dualsport do náročnýho terénu. Kdybych měl cokoliv jiného od renomovaných značek, dělal bych touto dobou už několikátou generálku motoru.. (mám nalítáno cca 680mth/23000km)
Ahoj,
děkuji za velice cenné informace o motocyklu. Zvažuji, že si ho rovněž pořídím. Mohl by jsi nasdílet, jak kontroluješ ventily? Děkuji.
Tak dobrá zpráva ohledně řešení problému startování - výrobce se koncem roku naštěstí konečně nějak dal do pohybu a začal na mé požadavky o úpravy reagovat pružněji . To mi umožnilo otestovat většinu zbývajících hodnot a vypadá to, že mapu pro SPR finálně odladím a bude k dispozici u dealerů někdy během února. V aktualizaci recenze se později rozepíšu podrobněji.
Super, děkuji za rychlou reakci. Kouknu na videa a začnu řešit prodejce .
Almecho - no, se vstřikováním zatím žádná změna, i nadále marně čekám už skoro rok, až přijde od výrobce slíbená úprava dle mého zadání.. S vážností problému je to asi dost individuální - někdo je zvyklej, a stačí mu, že to nakonec nastartuje a ohřátý už je to ok. Já jsem byl až na jednu vyjímku (Honda NX650) zvyklej na perfektně startující motorky za jakýchkoliv okolností, kde nemusí člověk dělat žádný rituály, startovat na několikrát a podobně, takže mně to silně nasírá a to o to víc, že vím, že ten motor umí nastartovat bezchybně. Za vyřazení z výběru to ale myslim furt nestojí. Bylo by dobré, kdyby pár majitelů začlo atakovat výrobce, ať to se mnou dořeší. Třeba by se pak trošku rozhejbal.
Příjemná cestovní rychlost - no, to je taky dost subjektivní, každej ty otáčky motoru vnímá jinak a záleží taky co chceš jezdit mimo silnici. Neni problém dát malou rozetu, jede to pak s malejma točkama i docela rychle, ale v jakymkoliv náročnějším terénu nebo technickým ježdění je to nepoužitelný (málo síly a moc rychlá jednička). Origo rozeta je 48z, což je už fakt hodně do pomala a na silnici to bude s rozumnejma otáčkama tak max do 70-75kmh, pak ten motor už subjektivně točí zbytečně moc. Já jsem si nakoupil rozety od 42 do 46z a testoval, co mi vyhoví. Několikrát jsem je mezi sebou přehazoval, až jsem si nakonec vybral 45z jako kompromis, kterej je pro mně použitelnej jak v náročnějším terénu, tak na silnici - tam je rozumná rychlost někde okolo 90kmh. Ale já mám zvětšenej objem na skoro 300cc. To je oproti originálu fest znát, a i tak v náročnějších výjezdech (typicky se spoustou volnejch velkejch šutrů) to musim tahat na jedničku, dvojka už nemá rezervy. S původním objemem bych asi nechal větší rozetu. Nejde mít všechno, vždycky bude limit na silnici nebo v terénu. Na ytb (stejný nick) mám nějaký videa jak s tou 42z ze silnice, tak se 45z v terénu, když by ti to pomohlo udělat si lepší představu..
Díky za užitečnou recenzi . Nějaké novinky se vstřikovací mapou? Vážně o motorce přemýšlím, ale nevím, jestli jsou problémy se startováním tak vážné abych ji vyřadil z výběru. A ještě jeden dotaz - jaká je příjemná cestovní rychlost na silnici, která sedí k motoru a zpřevodování? Děkuji
mRKEF - no, PR5 neznám, jen jsem na ní krátce jel, ale o tý SPR se to skutečně dá docela říct, že ten rám, vidlice, řízení a tlumení je robustní a plasty vydrží neskutečné věci. Já bych tu motorku charakterizoval tak, že i přestože výrobce je celkem neschopnej dobytek šetřící kde jen může a používající občas dosti amatérská řešení, celkově je to ajp furt takovej dobrej "KIT na dodělání" do podoby docela slušný dualsportový motorky k nasazení do opravdovýho terénu. Naštěstí v AJP krom sedla, rámu a zakázkové nádrže vlastně asi nic nevyrábějí, jen to odebírají od subdodavatelů a pečlivě si na všechno nechávají vypálit laserem své logo. Takže vše (krom ECU) se dá koupit přímo od jednotlivých výrobců (KOSO, POLISPORT, DELPHI, SACHS, ZONGSHEN atd). Já už na spr najel přes 500mth a eště se to nerozpadlo. Ale nějaké věci už jsem řešit musel, byly to spíše nedodělky.
Startování - no to je kapitola sama o sobě, bohužel jsem výrobce v poslední aktualizaci své recenze přechválil. Poté, co převzal funkci vrchního inženýra přímo synáček majitele, stojí komunikace za h.., prostě stavějí se k tomu jak lačnej k sr.. , řešení jim je u zadku a dávají to najevo. Mám pro ně správné hodnoty nastavení vstřikování, aby to chytalo jak japonec. Poslali mi skoro před rokem první testovací úpravu mapy dle požadavků, bezvadná funkčnost se následně potvrdila, tak jsem poslal požadavek na úpravu parametru pro další teplotní rozsahy a od té doby čekám marně (asi 9 měsíců!!) Takže hromada investovanýho mýho drahocennýho času i životnosti mého starteru, abych to pro ně dokončil, a oni na mně z vysoka s... Už ani nepočítám, kolikrát jsem úpravu urgoval, vždy jen slib, že pošlou a následně se týdny nic neděje. A to je úkon, kterej zvládne ten technik u PC za 10 minut.
Zpětně lituju, že jsem takovejm neschopnejm a nevychovanejm idiotům věnoval svý schopnosti a čas.
Více se rozepíšu v aktualizaci recenze, až najdu dost času.
Bohužel jsem nenašel žádnou cenově srovnatelnou alternativu. Honda s těma CRF je i po značnejch investicích do vylepšení tlumení stále do náročnějšího terénu nekonkurenční a to i výkonově, SWM mně odradilo na samém počátku tím, že předepisuje výměna pístu po 10tkm a to tady importer ještě oproti zahraničním úzkostlivě zkracuje interval výměny oleje, takže tomu motoru evidentně moc nevěřej a bojej se nějakejch průserů v záruce..
Pěkná recenze. PR5 jsem měl a nutno říci, že to bylo takový celkem zklamání pro mě. Sice jetou, ale poměrně málo, asi 4200 km - nebyla zničená, neřekl bych, že ji někdo zásadně drtil. Ale musel jsem na tom řešit opravu převodovky (vypadávala trojka). To mě stálo nějaké peníze (naštěstí prodejce byl velmi solidární a značně mi opravu finančně podpořil) a bohužel i čas - trvalo to několik měsíců u Procházky z AJP. Celkově jsem z té motorky neměl takový dojem té robustnosti, trvanlivosti a kvality. Přesně jak píšeš - ultra low cost zrcátka, tehdy ještě žárovkový low cost blikny, ovladače taky nic moc.
A stejná zkušenost se startováním. Já zvyklej z japonců, naprosto na nic nesahat a jen drknout startér a motor vrčí. Tady ne. Dokonce jsem jednou komplet vyždímal baterku. Až jsem zjistil, že je potřeba si tak nějak různě hrát s plynem a bylo to trochu menší zlo, ale pořád zlo. Mezi tupými endury, které jsou více enduro než silniční asi není mnoho alternativ - bohužel. Snad se toto někam posunulo.
Hlavně za tu úpravu mapy
ještě body
Díky za super recenzi. Teď to ještě přetlumočit doma
jj, díky všem za chválu, ta se vždycky dobře čte
No, konfiguruju pro ně jen velmi malou část tý mapy, ale je fakt, že velmi důležitou.. Jako majitel spr to dělám především pro své duševní zdraví, neb to mizerný startování mně strašně, ale fakt strašně nasíralo.. no a jako bonus bude ten přínos pro ostatní majitele.
přidávám se ke chvále recenze! Spousta cenných informací z praxe
a přepsat mapu pro výrobce je sakra mazec
Bezva počtení a tvůj přístup naprosto suprový
puffybodie - díky, to jsem rád, že tady ty romány nesepisuju zbytečně a že je to někomu k užitku. Jinak vyzkoušet a porovnat s jinými doporučuji, třeba to bude to co hledáš..
Paradni strojek podle videii a moc pekna recenze, diky za ni Rozhlizim se po nejakem lehkem enduru a nabidka je slabota. Starsi stroje stoji totalni nesmysl klidne i 30 roku stare vrany.
KLX 230 nazivo nic moc a docela male (i kdyz jezdim na Honda Monkey, tak co si stezuju ze ) zase rozumna cena
CRF 300 Rally nikde neni, na ceste jsem videl jen jednou, ale tlumice slabsi podle recenzi pro metracka jako ja Ale fajn maska na jizdu po okreskach, nadrz dobra, vykon ok pro moje pouziti a moznost vest dva lidi, i kdyz treba ne moc pohodlne
SWM 300 vubec neznam
KTM 390 Rally to bych mel strach polozit
AJP PR7 mi prijde zbytecne moc, ale jinak by to byl favorit vzhledem k pomeru hmotnosti a vahy
I jen s "blbou" Opici kam zajizdim posledni dobou, tak zjistuju, ze primarni kriterium je vaha i pres to, ze nemam zajem litat po trati hard enduro a podvozek s koly na otresne okresky, sterkove cesty, kamenite a lesni plne vetvi a listi a zaroven to musi davat silnicni presuny klidne v ramci rychlostnich limitu (dalnice mne nezajima a staci kdyz to je rychlejsi jak kamion )
Asi budu muset na jare vyzkouset...
Super videa a popis vlastností stroje
srsen600 - to je vršek přímo od výrobce motoru - Zongshen, dělají několik variant. Taky jsem na to koukal. Třeba ho někdy v budoucnu testnu, až bude nutno udělat GO. DOHC mám rád, ikdyž ventily teda dělám raději u SOHC.
Kayo nasadilo na motor dvouvačkovou hlavu asi KTM či Suzuki/Kawasaki a teprve teď se ukazuje jak může ten motor jet
cong156 - jj, díky. No, taky bych si dovedl nakonfigurovat nějakýho výběrovýho kříženečka z japonsko-rakousko-čínských výrobků, kterej by byl ve všech směrech zcela dle mejch představ.. Njn, fakt nejde mít všechno. Na životnost mé kozy jsem sám zvědav a informovat tady budu, ať už to bude na pochvalu nebo pro vostudu. Naštěstí se to zatim jeví slibně. Zadním kolem na zemi!
Vyborný informace . Bych potřeboval kombinaci SPR250 a wrr250. Protože světlá výška a kvalita podvozku by se mi tuze zamlouvala.
Asi nejde mít prostě všechno. Informuj, jak je na tom tento stroj, co se týká údržby s větším nájezdem km.
Díkes za info, ať se daří
Callter -manuál k spr jsem zatím nesehnal, obávám se že eště neexistuje, ale koukni do manuálu pro AJP PR5 zde na serveru v sekci "manuály", motor je stejný - takže např. interval výměny oleje dle výrobce 3000km..
Fajn recenze Nemáte nějaký servisní manuál k SPR250? Nikde na netu bohužel nic není k nahlédnutí. Jaké má třeba servisní intervaly?
Kvalitní recenze, a dokonce i s videem, takže deset.
Motorka vypadá dobře, resp. jestli jezdí tak dobře, jak vypadá, není co řešit.
Pěkné endurko.
Pro lepší představu zde i něco málo z jízdy..
studnickajan -použil jsem Magura kit, je to hotovej komplet okruh naplněnej minerálním olejem a odvzdušněnej s páčkou na řídítka a ovládacím pístkem, kterej se dá místo šroubovací koncové trubičky bowdenu na tělo motoru. Instalace 10 minut a běhá to slušně.
Pekna moto, jen dotaz, co jsi pouzil za dily na prestavbu na hydraulickou spojku? Diky
_Martin -jo a aby to bylo kompletní - palivová nádrž AJP 9l a SWM 7,2l . Víc mně asi nenapadá..
_Martin - jestli máš obavy z té nádrže, tak ty ti můžu vyvrátit. Je to hutnej odlitek dobrýho plastu od Acerbisu, kterej nevypadá na to, že by měl mít jakejkoliv problém. Mám k ní dokonce částečně chycenej i pomocnej rám, kterej jsem si musel udělat pro nosič a drží to fest ani se to nehne.
Na swm jsem taky koukal, ale nebyla v danou chvíli možnost se nikde na něm svézt a proti AJP se mi vzhledově nelíbilo. Výhoda swm může bejt v potenciálně vyšším výkonu, když se "potuní mapy" a má snad údajně rovnou hydraulickou spojku v základu. Mně se na něm dost nelíbilo neprakticky vyčnívající přepákování mimo profil podvozku, větší váha a podle videí na ytb se mi zdála bejt i hlučnější ( a to má dva vejfuky, což se mi taky nelíbí). Trochu menší zdvih zadního tlumiče je už detail. Jestli váháš, domluv si zkušební jízdu na obou a pak se asi rychle rozhodneš. U Ajp zkuš. jízda není problém, u SWM nevím..
Pěkná, pěkná!
Na takové to nezávodní enduro ježdění pro radost to určitě stačí.
Super info,na tohle jsem čekal,názor majitele po několika tis. km.Je mi sympatická celková koncepce spr 250,trošku mám akorát obavy co bude dělat samonosná nádrž po letech provozu.Velká konkurence je swm 300,se stejnou cenovkou.Zajímaly by mě argumenty kterou moto zvolit.