renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Hypermotard 950 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Isaac
Vloženo 6.2.2021
Aktualizováno 27.2.2024
Zobrazeno 5 012x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


"Toto je jedna z těch motorek, která neslouží žádnému skutečnému účelu kromě vykouzlení úsměvu na tváři."

Hooligan bajk v edici RVE. Jednoduchost, účelovost, emoce namísto funkčních plastů a komfortu, krouťák místo koní.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO ITALIA (Praha 4-Krč)

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 890 Duke R: důvod neuveden
Honda CB 1000R: důvod neuveden
KTM 1290 Super Duke R: důvod neuveden
Triumph Street Triple RS: důvod neuveden
Ducati Monster: důvod neuveden
Ducati Multistrada 950 S: důvod neuveden

První dojmy - Made in Italy = pár svařených trubek, dva válce do L, letmáč, dva pěkné ráfky, laufy pod zadkem, k nim odhalené svody, slušná Bremba, přístrojovka a inerciál z V2, quickshifter up/down a už žádné zbytečnosti. A k tomu to nezaměnitelné lakování. Tak tohle se Italům povedlo :)

Motorku bych doporučil pro - sebe :) A jezdcům, kteří mají raději zatáčky než rovinky. Jezdcům, kteří se na motorce klasicky nevozí, ale spíše ji řídí, pohybují se na ní. Jezdcům, kteří si občas před zatáčkou zadupnou zadní brzdu a na výjezdu rádi zakroutí heftem.

Doplňky na motorce - Tak něco je již naobjednáno, uvidíme.. :)

Edit: z originálního příslušenství Ducati jsou objednané vyhřívané gripy a Ducati Multimedia System, obojí v Dolomitech využiju naplno





Edit 2: ale první šla dolů ta šílená zrcátka z Babety..



Edit 3: kryty olejového a vodního chladiče na svém místě



Edit 4: Ducati Multimedia System a vyhřívané hefty už makají na plné obrátky
Edit 5: Kryt vodní pumpy a padáky do rámu na svém místě






Edit 6: Zrcátka se přesunula do konců řídítek, do města trochu pakárna, jinak ale spokojenost, konečně žádné lokty a ramena ve výhledu



Edit 7: Ducati Throttle Spacer Kit, nulová vůle plynu, podobně jako na okruhovce, rozhodně MUST HAVE!



Edit 8: Konečně jsem se rozhoupal dořešit pořádný tlumení. Původně měla proběhnout výměna pružiny Sachsu za tvrdší, adekvátní k mé váze, ale Ohlins z Hypermotarda 950 SP se ukázal jako sázka na jistotu S upgradem tlumiče se zároveň vyrovnaly zdvihy motorky. Původní Sachs měl pouze 150 mm (Ohlins má 175 mm) a předek Marzocchi 170 mm. Teď ten podvozek směřuje konečně k rovnováze



Edit 9: Padáků není nikdy dost



Edit 10: Tak už proběhl i upgrade vidlic (tvrdší a delší pružiny, hliníkové spacery, olej 7,5 W). Teď si ty Marzocchi se sportovně laděným Ohlinsem celkem pěkně rozumí



Edit 11: Když už, tak už Ducabike steering damper kit + tlumič, all black povinnost



Edit 12: Carbon exhaust heat shield



Edit 13: Titanové šrouby do předních brzdových třmenů. Originál pevnostní šrouby byly po roce ježdění volezlé..



Edit 14: Reverzní řazení od Ducabike, jednou na okruhu zkusíš a nechceš jinak! Otočil jsem to rovnou na všech strojích v garáži, ať se to neplete



Edit 15: Quick tank fuel cap


Edit 16: Pokud nás v nejbližších měsících nesežere válka nebo ekonomická krize, měl bych tu jednoho favorita na případný další upgrade...



Edit 17: Přechod z 85 Nm Matris pružin ve vidlích na 100 Nm Race Tec (shoda zadním Ohlinsem). Kompresi a odskok jsem přeladil, olej zaměnil SAE 7,5 za SAE 10 a ukazuje se, že obava z omezení zdvihů s ohledem na váhu jezdce byla mimo, šlape to teď náramně. Změnila se trochu geometrie, motorka se na předku zvedla (shoda s SP) a boky přední gumy nejsou ve větších náklonech už tolik přetěžované. Asi i díky vyššímu těžišti a celkové tuhosti podvozku motorka padá do zatáček pouhým pomyšlením. Tohle jsem měl udělat už dávno a neposlouchat chytrolíny z Matrisu, kteří ladí podvozky pouze dle váhy a neberou ohled na výšku jezdce..




Edit 17: Seřídil jsem ještě SAG, kompresi, odskok a přední světlo aby neoslňovalo a změřil aktuální výšku sedla. Sériový podvozek měl 870 mm, teď je tam 910 mm. Konečně správná koza k mé výšce

Recenze

Prý nějak takto..

A také takto :)

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- Zatím si chodím pro zkušenosti maximálně tak do garáže :) Najeto 0 km, léto ukáže!

Edit: tak za sebou máme prvních 500 km, díky lockdownu většinou Praha a okolí.. No, jak to jenom popsat.. Kam přijedeme, chová se Hypoš trochu jako kretén, vystřeluje ze semaforů s lehce přizvednutým předkem, na červenou dobržďuje s odlehčeným zadkem, zatáčky řeže skoro jako horské kolo, žádné vysedávání, ramena, lokty nebo kolena ven, prostě to tam vohni a nezdržuj. Jakmile si člověk zvykne na hrubost italský převodovky, quickshifter lítá nahoru dolů jako DSG s pádlama. Ale je třeba řadit opravdu důrazně, je to takové pojízdné železářství.. Skoro všude se protáhne, plechovky mu uhýbají z cesty jak ho vidí nebo slyší. Vážně ty laufy dostaly homologaci? Paráda! Ke všemu má snahu se při příjezdu kamkoliv naparovat, že je největší pankáč na parkovišti.. No spratek je to, vo tom žádná. Sečteno a podtrženo, zasloužil by alespoň dvojku z chování! Ale tak asi v tom chlapec umí celkem chodit, minuli nebo předjeli jsme za tři vyjížďky přes dvacet policejních hlídek a nikdo nebyl schopen si v průběhu zírání uvědomit, že obě zrcátka leží v krabici v garáži :D-D

Edit 2: krouťák, lehkost, ovladatelnost. Rychlé překlápění z jedné zatáčky do druhé. Člověk se snadno blíží hraně gumy i na obyčejném kruháči. Nemusí do toho motorku nijak nutit, prostě to tam pošle plynem a drží se těch širokých, stabilních řídítek. Máme spolu přes 4 000 km a je to velká zábava kdykoliv vyjedu. Brzdy spokojenost, co ale čekat od Italů jiného. Podvozek slušný, relativně sportovně naladěný, ale nějakou tu nerovnost zvládne. Předek se mi zdá TOP, neměnil bych na něm nic, zadek ale sem tam zhoupne, zkusím ho lehce přitáhnout a přizpůsobit svým 88 kg. Případně za čas výměna pružiny nebo upgrade na Ohlins. Zbytek motorky maká na výbornou. I to řazení si sedlo a falešný neutrál už prakticky neznám. Výrazně poutá pozornost kamkoliv přijedu, zdvižené palce a mávání motorkářů i plechovkářů na denním pořádku :D

Edit 3: sportovnější Ohlins vzadu posunul jízdní vlastnosti zase o kousek dál, především na výjezdech ze zatáček je to s mojí vahou jiná motorka. Jsem zvědav na tvrdší Matris pružiny vepředu..

Edit 4: po výměně pružin, sladění odskoku a komprese se zadkem a s přidaným tlumičem řízení.. Jak to jen popsat.. Pevná a poměrně přesná koza, statečně odolávající potápění se na prudkých brzdách, rozhození řídítek na nerovnostech a kanálech, letící za plynem jako po kolejích. Po otevření plynu na výjezdech se už nekrčí, nehoupe a nutí člověka přidávat. Teď si tu mašinu užívám zase o trochu víc! Pokud vymáčknu spojku, zaklapnu plyn a odkloním výrazné vibrace dvouválce z řidítek a rámu, cítím v rukou a pod zadkem konečně silnici, všechny možné kamínky a nerovnosti. Rázem to má ukecaný podvozek, perfect

Edit 5: tři roky s Hypošem utekly jako voda, první Desmo za námi a neměnil bych, pro mě stále nezábavnější, univerzální bajk ever

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 31.01.24 v 12:30

Díky.

Isaac
Isaac napsal 30.01.24 v 14:04

Jo, je to tak, propadnul I mě už dávno není dvacet, ale jakmile přijdu do garáže, začínám se tak z nevysvětlitelných důvodů chovat Děkuji a hodně šťastných kilometrů přeji

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 30.01.24 v 12:37 10b.

Koukám, podle nadšení, že jsi tomu také propadnul. Být mladší dal bych si také říct, ale už se držím dál od pekla, tak to nechám jiným divochům. Užij si to a nelam kosti, bolí to.

Isaac
Isaac napsal 28.01.24 v 17:06

Děkuji pánové, ten bajk je zhmotněná radost, už abychom tu měli jaro

ieiou
ieiou napsal 28.01.24 v 10:55 10b.

Více komentářů



TOPlist