renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1050 V-Strom (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bobika72
Vloženo 15.1.2021
Aktualizováno 28.3.2021
Zobrazeno 4 816x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Funglovka, voní novotou a těší mě, že si ji mohu opečovávat od mininka.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:J. Hamouzová - Suzuki Kladno (Klad - Profesionální a vstřícný přístup. Na svých webových stránkách mají uvedeno, že jsou rodina a tak přistupují i ke svým zákazníkům. Musím potvrdit, že přesně takový pocit jsem měl. Pan Hamouz je profík, který ví o čem mluví. Prodejnu musím jednoznačně doporučit.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: Byla rok stará a nedohodl jsem se s majitelem na ceně. Rozdíl v ceně jeté motorky a nové byl zanedbatelný.
Honda CRF1000L Africa Twin: Motorka spíš do terénu, ale já jezdím jen silnice.
BMW R 1200 GS: V mé cenové relaci bych si pořídil minimálně 6 let starou motorku s nájezdem přes 50 tisích km.

První dojmy - Na ODO tachometru je 000000, takže zkušenosti zatím žádné. Ale sedí se mi na ní dobře.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří mají rádi pohodlí, spolehlivost a poměrně slušný výkon pod sedlem.

Doplňky na motorce - Paket Adventure přímo od Suzuki:
Sada tří hliníkových kufrů SW-Motech
Nosiče kufrů SW-Motech
Centrální stojan
Originál padací rám
Hliníkové kryty motoru

Navíc jsem motorku dovybavil o tyto doplňky:
Blastry
Navigace TomTom Rider 550
Držák navigace na hrazdu od fy. Marselus
Opěrka kufru SW-Motech
Vnitřní tašky do bočnch hliníkových kufrů
Rozšíření bočního stojánku

Recenze

Na pár motorkách jsem už v životě jezdil. Každá mě něčím zaujala, měla své přednosti i nějaké ty neduhy. Po prodeji poslední motorky Kawasaki Versys 650 jsem dospěl k názoru, že už jsem dost velkej na to, abych si udělal radost a koupil si pořádnou motorku.

Parametry jsem měl jasně dané. Dvouválec, kubatura alespoň litr, vzpřímený posez a stáří max. 3 roky.
Mezi moje kandidáty patřili:
Suzuki V-Strom 1000
Honda Africa Twin 1000
BMW R 1200 GS

Potřeboval jsem motorku jak na krátké výlety kolem komína, tak čas od času i na několikadenní alpskou vyjížďku. Ačkoliv nemám žádné ambice s motorkou lítat někde v terénu, posezem mi nejvíc vyhovuje cestovní enduro.

V minulosti jsem pár sezón jezdil na Suzuki V-Strom 650, a tak i nyní byl V-Strom v užším výběru, tentokrát ale s litrovým motorem. Druhým z kandidátů byla Honda Africa Twin. Je to krásná motorka, ale spíš více do terénu, což bych nevyužil. Špička mezi cestovními motorkami je samozřejmě GS od bavoráka, nicméně v mé cenové relaci bych si pořídil minimálně 6 let starou motorku s nájezdem přes 50 tisích km. Takže nakonec padlo rozhodnutí na litrového V-Stroma, který mi z výše uvedených vyhovoval nejvíc.

Z ojetých motorek jsem si nic pořádného nevybral. Na inzerátech bylo sice plno V-Stromů různého stáří, technického stavu, odlišných nájezdů km, ale také přemrštěných cen. V závěru jsem zjistil, že se mi absolutně nevyplatí kupovat ojetou motorku s nejasnou historií a s cenovkou blížící se ceně nové motorky.

Takže to dopadlo tak, že už týden po prodeji předchozí motorky jsem si u pana Hamouze ze Suzuki v Kladně objednal a zazálohoval úplně novou motorku Suzuki V-Strom 1050 v černobílém barevné kombinaci a v aktuálně nabízeném paketu Adventure. No, co vám mám povídat. Přesto, že zahájení moto sezóny bylo ještě daleko, nemohl jsem se dočkat, až motorka přijde na prodejnu a budu se na ní moct přijet aspoň podívat. Deset dní po objednání mi kluci od pana Hamouze přivezli motorku domů. Úplně novou a nastrojenou vším, co jsem si přál. Na tomto místě bych chtěl vyzdvihnout profesionální přístup firmy Suzuki Hamouz v Kladně.

Co k motorce víc napsat ?

Pokud člověk ví, co má od takové motorky očekávat a nemá ambice ji nesmyslně srovnávat s BMW R 1200 GS, myslím, že bude nad míru spokojený. Chtěl jsem cestovní motorku s pohodlným posezem, dobrým odpružením na naše rozbité silnice a s dostatkem výkonu v rezervě, což mi V-Strom 1050 nepochybně poskytne.

Víc toho napíšu, až přijde jaro a já jí konečně pořádně provětrám.

Edit : 28.3.2021
Na počátku března 2021 jsem využil krátkodobě příznivého počasí, zaplatil zákonné i havarijní pojištění a motorku konečně na registru vozidel přihlásil. Hned ten den jsem na mé nové motorce najel prvních 110 km a v průběhu března jsem stihl udělat několik dalších vyjížděk. Z V-Stroma mám naprosto úžasný pocit a je hodně věcí, které se mi na něm líbí, ale vrcholem všeho je ten motor.

Motor.:
Není ucukaný jako některé jiné dvouválce, ale na druhou stranu není zas tak moc uhlazený jako řadový čtyřválec. Prostě při každém sebemenším otočení plynu cítíte, že tam někde pod nádrží je pořádký kus hmoty, který bleskurychle reaguje a s burácivým zvukem vás žene vpřed. Teď je motor ještě v záběhu, tak se opravdu snažím zajet ho co nejlépe. Nepodtáčím ho, ani nevytáčím, měním režimy jízdy a snažím se hodně řadit. Vyzkoušel jsem i všechny tři palivové mapy a moc se mi tato vychytávka líbí.

Brzdy:
Někde jsem opakovaně četl, že V-Strom 1000 měl kousavé přední brzdy. Nevím, zda u brzd na 1050 došlo k nějaké modernizaci, ale nemám s brzdami jediný problém a nezaregistroval jsem, že by byly kousavé. Brzdí dostatečně dobře a mají velmi plynulý náběh. Co se týče zadní brzdy, využívám jí občas při dobržďování např. před křižovatkou. Bohužel zadní brzda nebrzdí skoro vůbec a je skutečně dobrá tak akorát na to dobrždění při malé rychlosti.

Posez:
Posez na V-Stromu mi přijde velmi pohodlný a tak přirozený, že kdybych zavřel oči a chtěl se na motorce usadit, ruce mi padnou přímo na řidítka a nohy do stupaček. K posezu němám jedinou výtku. Sedadlo je tvrdší, ale na dvouhodinové vyjížďce mi přišlo naprosto v pohodě. Uvidím, co to se mnou udělá po celodenním sezení.

Ovladatelnost:
V-Strom je svižný, umí jak rychle nabrat rychlost, tak během pár okamžiků zastavit, a to ani by byl nutný zásah různých asistentů. Do zatáček jde poměrně lehce a na rovině si krásně drží svou stopu. Pro mě ideální motorka na delší cestování.

Podvozek:
Podvozek jsem zatím nechal v továrním nastavení a vyhovuje mi. Uvidím časem.

Ochrana proti větru:
Ochrana proti větru je poměrně slušná, avšak nedá se srovnávat s prvním modelem V-Stroma. Zkoušel jsem si pohrát s polohami čelního polexištítu a při mých 181 cm mi vyhovuje buď nejnižší nebo střední poloha. Turbulence kolem přilby mám velmi malé a jen ve vyšších rychlostech. Možná to zkusím pořešit nějakým deflektorem, ale nutnost to určitě není.

Doplňky:
V důsledku toho, že se jedná o nový model, je na něj v současné době k dispozici poměrně málo doplňků. A protože je vyrábí zatím jen omezený počet výrobců, jsou také dost drahé. Plexištíty jsem našel jen dva druhy a oba dva jsou velké jak plachta na windsurfing. Třeba nižší plexi s přídavným deflektorem se pro tento model, na rozdím od DL 1000 zatím nevyrábí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Drobek67
Drobek67 napsal 29.10.23 v 13:40 10b.

Zdarec, dobrá volba.
Ať to jezdí. ???

jirifox
jirifox napsal 23.05.22 v 09:58 8b.

skvělý stroj, mnoho šťastných km

jiricek.
jiricek. napsal 06.02.22 v 20:25 10b.

Zdravim,mam ted asi deset stromkaz roku2003, jezdim po evropě a žadny problem nikdy nebyl, všude mě beruška dovezla, ted taky přemýšlim o nové, 1050 v- strom, uz ji mam objednanou tady v chebu,, ale taky jsem koukal na inzerci na kladně,, uvidim co mi seženou, tak užse těšim na jaro, to bych jihned vyskoušel na Gardu,, tak at se vam daři ,, zdravim,

wolf78
wolf78 napsal 29.08.21 v 08:48 10b.

Ať dělá radost

kundatrak
kundatrak napsal 04.04.21 v 18:42 10b.

Pekna motorka.
Resil jsem uplne to same dilema, koupit jetou vs koupit novou.
Ale uspora penez a mit stary ojety model versus mit novou motorku s novyma gumama, retezovkou atd, nehavarovanou... Vyplati se udelat si radost a koupit novou! Ja mam ted zaplacenou zalohu a cekam na XT verzi v marlboro barvach.

Více komentářů



TOPlist