renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SemiBiker
Vloženo 13.1.2021
Aktualizováno 25.4.2022
Zobrazeno 968x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Kawasaki ER-5
Motorka, kterou jsem si nakonec vybral. Zaujal mě velmi podobný styl i design od mojí poslední motorky. Lákal mě zátah dvouválce, a hlavně "Jednou Kawa, navždy Kawa"

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600S Hornet: Víc válců, víc financí v momentě pokud by šlo o servis
Kawasaki ZX-6R Ninja: Moc silná, akorát by mě t nutilo tahat za to jak dobytek
Yamaha MT-03: Ideálka, ale verze o 660ccm je málo dostupná a když už tak nesplňuje kW co jsem mohl mít

První dojmy - První dojmy asi jako u každýho, kdo si koupil větší motorku. Radost, euforie a nedočkavost až jí projedu někde jinde než jen u garáží

Doplňky na motorce -

Recenze

2020: Jak už jsem psal, stroj jsem si vybral kvůli zátahu dvouválce, taky jsem si ji vybral kvůli údajné spolehlivosti.
S motorkou jsem si jako první výlet udělal 400km dlouhou projížďku přes půl republiky. Hned při jízdě jsem si začal pořádně všímat problémů, které motorka měla, věděl jsem, že zima bude velmi drahá.
Ovladatelnost je ale uplný peříčko. Motorka je hravá, snadno ovladatelná a nutí řidiče se hýbat.
Víc se rozepíšu až po další sezóně.
2022: S motorkou jsem najezdil hromadu kilometrů, po GO, výměně karburátorů a dalších vadných částí, jsem si motorku úspěšně vyladil k dokonalosti.
Teď je zde prostor napsat pořádnou recenzi:

Motorka Kawasaki ER5. První co jsem o ní uslyšel, že je nesmrtelná. Lež. Nic o co se někdo předtím nestaral není nesmrtelný. Na motorce se musí člověk starat o to, aby dostávala co potřebuje, pak ano, bude z ní nesmrtelná motorka. Motorka nemá žádnou elektroniku, tudíž naprostá dokonalost. Elektronický pomocník je sice fajn, ale lepšího řidiče to z vás opravdu neudělá. K mému pohodlí jsem na motorce vyměnil řídítka za široká, jelikož se na motorce dost hýbu, tak potřebuji abych měl ruce v poloze "uvolněno". S laděným výfukem se z motorky linou krásné a ladné zvuky dvouválcového motoru, které při zavřeném plynu za jízdy vykouzlí i pop-corn. K motorce je třeba říct, že má opravdu levný přední tlumiče, takže přední kolo ve větším náklonu má tendenci se zavírat. nesmí se člověk leknout a hned sahat po brzdě. Stačí prostě přidat trochu plyn. Zadní tlumiče jsem vyměnil za nové YSS. Není to nic extra, ale rozhodně lepší než 24 let starý zadní tlumiče. Na stabilitu motorky to má opravdu znatelný vliv. Pro obyčejné cestovatele je motorka super záležitost. Spotřeba na delší vzdálenost je kolem 5,5l/100km. Příjemná cestovní rychlost 110-130 km/h. Já cestovatel jsem i nejsem, ale spíš jsem ten chuligán, takže: Po zadním se s tím jezdit dá max na jedničku, ale nedělal bych to, zníčí se hned gufera v tlumičích. Na koleno se s tím dá dobře, jen člověk musí vysedat, jinak brousí výfuk po zemi, nebo stojánek. Na okruh je to hrozně těžkopádný(mluvím o malém okruhu) takže se vyřádíte víc na pitbiku. Gumy mám teď mitas, ale na vodě děs, navíc jsou spíš tvrdší a na můj styl jízdy nic moc, takže obouvám Diablo Rosso. Na rovinky to motorka fakt není, z kopce, ležet a plný plyn a maximálka 200km/h a to podle tachometru. Brzdy nejsou žádná sláva, takže je třeba si držet odstup a brzdit správně a dávkováním. Zadní brzda mi přijde že se Kawasaki vůbec nepovedla, protože mi přijde že prakticky nebrzdí i když jí mám nastavenou správně (nojono buben), ani ta zadní brzda nevypadá moc hezky upřímně. Je důležitý si hlídat průvěs řetězu, hned jak je špatně prověšený, jde to hned poznat, buď mláti o kyvku, nebo když je moc natažený, tak vám to strašně brzdí motorku. Olej do toho leju ELF 10W40.. interval se často liší, podle stylu ježdění, pokud cestuju tak každách 10 000km, pokud jezdím pilu tak každý 3000 km. Na karburátor jsem přidal palivový filtr, jelikož naše skvělé benzínky mají v tom palivu strašný bordel a už jsem musel 3x kvůli tomu čistit karburátor..

Pro koho je motorka vhodná a co bych doporučil novému majiteli?
Vhodná je podle mě především pro začátečníky, (myšleno kdo jde z A1 na A2) a nebo pro úplné zelenáče. Motorka je krotná a je důležitý k ní přistupovat s respektem.
Na co se zaměřit, pokud si Kawasaki kupujete, palivový kohout nemá polohu OFF, má jen RES, PRI, ON, nikdy nepoužívat polohu ON, protože ventil je podtlakový a polohou ON pustíte benzín do karbece a ten bude týct, dokud nebudete mít prázdnou nádrž. Osobně z polohy RES kohout vůbec nepřepínám.
Chtít po prodávajícím, aby byla při koupi plná nádrž, ne kvůli vám, ale aby jste zjistili, jestli nejsou zaseklý jehly plováku karburátoru, pokud ano, motorka po ohřátí nenastartuje, pokud ne, vše se bude chovat jak má.
Zkontrolujte si ložiska v krku řízení.

To je řekl bych vše, pokud mě něco napadne, tak info doplním.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist