PROFIL MOTORKY

Indian FTR 1200 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník aivos
Vloženo 13.1.2021
Aktualizováno 13.1.2021
Zobrazeno 2 081x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Poctivé, velmi výkonné americké železo.

Více fotografii

Motorka koupena od Indian Brno - Skvělý přístup, profesionalita, testovací jízda zdarma, půjčení moto na víkend za poplatek (při koupi vrácen).

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson Fat Bob: Krásný, ale těžký a neohrabaný stroj.
Ducati Multistrada 1260S: Cena

První dojmy - Byla to láska na první pohled. Hned při zkušební jízdě mi neskutečně padla do ruky!

Motorku bych doporučil pro - Moto je vhodné pro všechny, mlaďochy, starší kusy jako já (50), kolínkáře i pohodáře. Není moc vhodné pro holky, má vyšší posez a ony rády dosáhnou na zem. Rovněž bych ji nevolil na cesty po Evropě.

Doplňky na motorce - Výfuky od HP Corse.

Recenze

Během loňska (2020) jsem vyzkoušel 8 strojů (vždy funglovky ze salónů) od chopperů po cestovní endura. Dvouválce i čtyřválce. A i když měly třeba papírově vyšší výkonové hodnoty, pocitově žádná z nich nejela tak, jako můj Indoš. Ten vidlicový dvouvál je prostě neskutečně dobře naladěný. Takový krouťák jsem na jiné motorce nezažil. Je sice na naháče trochu těžký (235 kg), ale přesto skvěle ovladatelný. Brzdy od Bremba jsou vynikající. Pro divočáky jsou ABS i kontrola trakce vypínatelné. Lankem ovládaná spojka má lehký, příjemný chod. Řazení nemá quickshifter ale vůbec mi tam nechybí. Podvozek je v továrním nastavení tvrdší, ale dá se regulovat. Nechávám zatím beze změn. Vyhovuje mi.
Ačkoliv tento model vychází z americké ploché dráhy, je stavěn vyloženě na silnici. Lehčí terén dá taky, ale asi tak, jako jiný každá jiná motorka. Tovární pneu od Dunlopu výborně drží na mokru. Na suchých cestách ale při přidávání plynu v zatáčkách má, díky použitému vzorku, tendence "uskakovat", ikdyž směs je celkem měkká. Po ujetí cca 4 tis. km jsem přezul na rovněž Dunlop, ale Meridian. A je to úplně jiné kafe. Na nich je možné dovolit si daleko víc.
V létě jsem jezdil do práce každý den, pak po městě (na oběd, za sportem) a potom komínový okruh cca 100 - 150 km. Na takové trasy je to ideální stroj. Na delší cesty to moc není, nejvíc jsem jel na jeden zátah (s mezipřistáním na tankování) necelých 400 km. Ale pořád to ještě šlo. Spolujezdec má celkem málo místa na posed a dost zalomené nohy. Přesto se na tom manželka kupodivu cítila lépe, než třeba na GS od BMW (ale je fakt, že jsme ve dvou na Indianovi dávali jen max 100 km vyjížďky). Moto má i tempomat, který občas využívám, ale spíše jen chvilkově na uvolnění rukou při delší jízdě.
Teď k mínusům - nádrž jen 13 litrů a umístěná pod sedlem, takže natankování plné zabere celkem dlouhou dobu. Prostě se musí pomalu.
Naprosto žádný úložný prostor. Nikde, ani pod sedlem (které je přisroubované).
Tovární palivová mapa je špatná. Nejspíš díky emisním normám jsou při studeném startu velice nízké otáčky a zřejmě chudá směs. Může se tak stát, že po chvilce motor chcípne. A udělá to klidně dvakrát. Po zahřátí už je volnoběh OK. Popojíždění po městě je takové "ucukané", člověk si musí pomoct spojkou a přizpůsobovat regulací plynu. Vše vyřeší správná palivová mapa, kterou od výrobce ale nedostanete. Musel jsem využít služeb tunnera z USA. Ten vám odpovídající mapu dle konfigurace stroje "namíchá" a za 200 Đ pošle. Pak jej stačí jen pomocí PV3 "nasypat" do jednotky a rázem se z Indiana stává moto s plynulým chodem a pocitově (i ve skutečnosti) větším výkonem.
Chybí mi bezklíčové startování a odemykání nádrže. Při tak častých návštěvách benzinek by se to fakt šiklo.
První servisní interval je po 800 km, druhý po 4000 km, pak už se jezdí co 8000. V loni jsem najezdil necelých 7 tisíc a poruchy naprosto žádné. Při takovém nájezdu je to snad normální .
Shrnuto - i přes těch pár mínusů (některé jdou vyřešit) je to naprosto skvěle ovladatelný, krásný a neokoukaný stroj. Už jsem se několikrát setkal s tím, že mi jiný motorkář v souběžné jízdě ukazoval palec nahoru. Tady však nejde o pocity jiných, ale o ty vaše. Můžete si být jistí, že nikoho z vás Indian FTR nezklame! Každopádně doporučuji svezení. Ať už na půjčeném stroji od kamaráda, nebo od značkového salónu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Delta111
Delta111 napsal 16.01.21 v 22:33 10b.

MOC krásná motorka!!!

Petr7474
Petr7474 napsal 16.01.21 v 12:52 10b.

Parádní stroj. Líbí se mi motorky, které mají svůj styl. Tohle prostě Honda neudělá.

Bicista
Bicista napsal 15.01.21 v 17:43 10b.

Dobrá strojovna - přeji mnoho hezkých kilometrů

Normik
Normik napsal 15.01.21 v 15:56 10b.

Parádní stroj na emoce, mimo obvyklé tabulky 11/10b

jiřus69
jiřus69 napsal 14.01.21 v 20:06 10b.

Moc krásná motorka Spousta krásných detailů. Pěkně nafocená i skvělá recenze A ta ledková osvícení světel hmmm

Více komentářů



TOPlist