renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Feiver
Vloženo 10.12.2020
Aktualizováno 10.12.2020
Zobrazeno 5 186x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělá a ovladatelná moto, která mne na první pohled až tak nezaujala, ale na druhý….

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:AMG moto (Kobeřice)

Výška jezdce: 200 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Výškou mi sedla ze všech moto nejlépe, ale nějak byla moc sterilní a v létě potkávám snad všude. A vlastně u ní jsem zjistil, že nechci tak velký cesták. Skončila na 2. místě.
Suzuki DL 1050 V-Strom XT: designově se mi osobně hodně líbila, příjemný posed sice ne tak jak na Africe, ale v XT verzi dobrý poměr cena-výkon

První dojmy - Ohroublý zvuk vzducháče. Vibrace motoru při volnoběhu se po přidání plynu okamžitě ztrácejí. Motorka není zdaleka sportovní, ale je na klidnou jízdu, no trochu i svižnou ale rozhodně ne akční a sportovní. Podvozek je skvěle vyvážený a brzdy velmi dobře dávkovatelné (později ve dvou a s plnou polní jsem pokýval hlavou, jak to dobře ogaři italský spojili).

Motorku bych doporučil pro - A pro koho vlastně tahle moto je? Pro každého, kdo je tak trochu cvok a fanda do značky MG.

Doplňky na motorce - Boční kufry, orig. urban, padák motoru, dokoupí vyšší plexi na dlouhé cestování, kolem komínu to orig. nevadí, ale na dlouhé štrece mě štve přímá palba větru jen do mé helmy.

Recenze

Upřímně řešeno, mi má stávajíci Aprilia ETV 1000 Caponord hodně seděla, pohodlím, a zábavností motoru byla skvělá, ale kupoval jsem ji proto že jsem plánoval dlouhé cesty, ale naopak jsem jezdil spíše kratší cesty, a ta byla prostě neohrabaná především s manipulací na místě a popojížděním po městě. To je vlastně jak tak nad tím přemýšlím, problém většiny velkých cendur. Ty jsou ideál na dlouhé výlety a dovolené, ale na jízdu kolem komína a poskakování po krátkých trasách moc nevyhovují. Proto dost majitelů mají ještě jednu menší.

Kvůli své výšce, jsem si už zvykl na to, že na každé moto budu vypadat jako vosa na bomboně. Ze začátku jsem pokukoval po maloobjemových univerzálech, jako je V-Strom 650, Yamaha Tracer, ale vše jsou na mne příliš malé a když nad tím teď přemýšlím ani se mi nelíbily. Proto do výběru už vlastně zůstaly V-Strom 1050 a Afrika 1000. Při hledání jsem narazil na V 85TT, vypadala zajímavě, to jo, ale ale pak jsem si říkal, jak ten přední blatník je divný, a vůbec ty světla jsou jak brýle pilota z první světový. Po projetí Afriky a Stroma jsem byl na vážkách u obou a Afrika vyhrávala, a jako třetí v pořadí jsem šel se podívat na Guzzi, jen pro ten pocit, aby mne pak nemrzelo, že jsem ji neotestoval a byl jsem zvědavý, jak vypadá naživo.

Když jsem přijel k prodejci a uviděl v červeno bílém provedení, to bylo něco úplně jiného. A po nastartování a zkušební jízdě jsem hned věděl, že jsem našel, co jsem hledal.

Celkové mi velmi sedla i přes to že mám 2 metry. Hlavně manipulace na místě díky nízkému těžišti motoru a kardanu mi připadala jako kdysi se starou ČZ 175. Ale ty zatáčky (kdy tady na valašských cestách prakticky rovné úseky nemáme), to je prostě neskutečné, samozřejmě není to žádný sport. Její stabilita v zatáčkách a a to jak díky gyroskopickému efektu motoru jde lehce na bok, mne dostalo. Každý detail této italky, je prostě nádherný. Je skvělá a obratná do města, a venku za městem si užívám zatáčky, a vlastně i výlet s drahou polovičkou je pohoda. Samozřejmě jsou zde stroje, to zvládnou lépe, to nepopírám, ale pro mne je velkým bonusem, že okolo mne široko daleko nepotkám v85tku, to se mi líbilo i na caponordovi a to taky pro mne hodně znamená.

Což teď jak píšu jsem si uvědomil, že to vlastně ani není cenduro, i když je tak označována, ale je to spíše univerzálnější scrambler jak designem tak vlastnostmi.

Abych jen nechválil má taky nějaké chybky, ze začátku po dešti zejména ve dvou neskutečně vrzalo uložení zadního tlumiče, to pak promazáno v servisu. Díky malé olejové náplni budu měnit olej podstatně častěji. Tempomat hned musím na konci dlouhých rovinek vypínat natvrdo, protože kontrolka na palubce bliká a to mám pořád pocit že mám puštěné blinkry a leze mi to na nervy. Led světla svíti průměrně, Caponord to byla jiná. Kryty rukou jsou jen kvůli designu, protože, ruce prakticky nechrání. Avšak to nemění nic na tom, jak jsem s ní spokojen, motor je skvělý i když z jeho 59kW hodně lidí unešených nebude. A přední víko motoru schytává od předního kola na nezpevněných cestách pořádnou čočku od odlétajících kamínků. Líbí se mi jeho zvuk a spojka se dá mačkat malíčkem. A díky kardanu, který má, mi teď zbyla velká zásoba sprejů na řetězy, které budu používat děckám na řetězy kol ještě hodně dlouho.

Mám rád vzduchem chlazené motory, to je taková nostalgie jako u starých jawek, kdy po nastartování nechám chvilku, ať se zahřeje, než vyrazím. Teď přemýšlím, že sousedi ze mne ráno, když jedu do práce asi moc nadšení nejsou.

Při delších výletech spotřeba je pod 4 litry, při jízdě do práce a kolem komína je 4,5litru.

Moto je velmi dobá i na nezpevněné cesty. Do většího terénu se nepustím dokud nenasadím pořádný kryt motoru s ochranou kardanu. Vlastně raději koupím Dirtbike, bo by mne kleplo ji někde dokaličit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kubaN
kubaN napsal 01.06.21 v 22:01 10b.

Dobrá volba a popis. Jediné s čím nesouhlasím je, že nebudeš stejnou pokávat po vvalašských zatáčkách. Stejně krásná je totiž přes kopec (možná dva)

Ať to jezdí!

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 29.03.21 v 18:20 10b.

Krásný stroj a poměrně ojedinělý. Souhlasím, že je někde napůl mezi (c)endurem a scramblerem.

nexus
nexus napsal 17.01.21 v 14:04 10b.

Pěkná mašina a i hezká recenze

findejs1310
findejs1310 napsal 17.12.20 v 20:38 10b.

Nádhera
To je přesně to co nestojí na každým rohu bohužel já potkal dřív Capo1200.

Papanhe
Papanhe napsal 17.12.20 v 02:09 10b.

Pěkná, ať dlouho slouží. On jen ten projev motoru je zážitek.

Více komentářů



TOPlist