PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R6 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hOOrNeT
Vloženo 6.12.2020
Aktualizováno 6.12.2020
Zobrazeno 2 097x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


ikonický supersport - R6. Léty ověřený stroj, který nesmí chybět na žádném okruhovém dni. Měl jsem jasno - pokud se chci opravdu odhodlat na přechod z litra na šestku, tak jedině R6. A stalo se

Více fotografii

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - lehká, agilní, slabší spodek (avšak nikoliv tak tragický jak jsem očekával). Nižší výkon oproti litru, avšak stejná porce zábavy. Jen se musí vše dělat tak nějak jinak...

Doplňky na motorce - Druhá sada kol; PowerCommander; Cordona quickshifter; GPS laptimer; Ukazatel zařazené rychlosti; Tlumič řízení Öhlins; Domino rychloplyn; Brzdová pumpa Brembo RSC 19; LeoVince svody + koncovka RP tuning; Pěna v nádrži; Přepákování + další drobnosti

Recenze

Předchozí stroj (Fároš) byl super, avšak v litrech vznikla v posledních letech neskutečná propast způsobená stroji od roku 2015+, které jsou vybaveny trakcí, antihopem, blipper módem a výkonem 200+ koní. Těmto bestiím nejde konkurovat se strojem z roku 2006 s papírovou hodnotou 170 koní, bez trakce, quickshifteru, antihopingové spojky a taky faktem, že slovo blipper v roce jeho výroby ještě ani neexistovalo. Tato propast způsobila vnitřní boj, který jsem vedl při každém ježdění. Na brzdách předjet, v technické pasáži si udělat náskok a o vše zase přijít na první rovince. Fároš byl v technicky výborném stavu, na značkách a s origo kapotami v krabici. Bylo mi líto ho tlačit na hranu s taktikou, kdy to báwo přede mnou docvaknu na brzdách, aby mi zase na výjezdu díky trakci a výkonu ujel.

Padlo rozhodnutí...

Fároš šel do světa k někomu, kdo ho bude využívat na to, na co byl nejlepší (silnice a občasný okruh). Já se rozhodl přejít do kategorie 600, kde se vývoj za posledních 15 let moc nepohnul a technika + nafouknutý rozpočet neznamenají zdaleka tolik, co v litrech.

Hned jsem věděl, co hledám: postavenou okruhovku s adekvátní výbavou a dobrým technickým stavem. Podmínka - sériový motor, bez úprav. Chci jezdit, ne servisovat. Těch pár koní navíc mě stejně neporychlí. Musím zlepšit svoje skills. Vzhled/kosmetika mě nezajímala. Kupoval jsem na začátku zimy, byl tedy dostatek času k tomu, abych to napravil. Vzhledem k omezenému rozpočtu jsem si nemohl vybírat tak, jak jsem si z počátku myslel. Kategorie 600 je stále dost oblíbená a zachovalá šestka stojí pořád ranec, speciálně pokud je to "ikonická" R6, kde jsou ceny paušálně o kus výše, oproti konkurenčním značkám. Z původního plánu pořídit stroj 2008+ jsem musel ucuknout a nakonec vzal stroj z roku 2006. Motorka něco zažila, ale celkově dobrý stav. Férové jednání prodejce... bylo rozhodnuto.

4. ledna 2020 jsem ji přivezl domů. Ještě ten den jsem započal rozborku a zahájil analýzu stavu a budoucích oprav. Přestože byla motorka v dobrém technickém stavu, seznam byl nakonec dlouhý a já byl vlastně rád, že mám do jara co dělat.

Do jara proběhl potřebný servis, byly provedeny všechny opravy, případně došlo ke kompletní předělávce aktuálního stavu (elektrické svazky). Předělal jsem všudypřítomné uchycení čehokoliv ze stahovacích pásků na něco preciznějšího - frézované hliníkové držáky a použití 3D tiskárny. Opravil jsem sadu kapot, kterou jsem dostal při koupi a která byla původně označena "na vyhození". Stačilo pár dlouhých zimních večerů, práce s laminátem a z jara to fouknout do race barev (modrá-černá-bílá-červená). Vyhnul jsem se tak koupi nových kapot za raketu a mohl tento budget využít jinde -> druhá sada kol. Postupně se mi podařilo poskládat druhou sadu. Náhradní kola jsou v případě R6 značně nedostatkovým zbožím, případně s astronomickými cenami. Disky jsou zachovalé, v origo laku. Vyměnil jsem kompletně ložiska a kola osadil novými brzdovými kotouči. Na původní disky jsem dal mokré slicky pro strýčka příhodu (pozn.: to se nakonec ukázalo jako nejlepší rozhodnutí, protože jsem 1/3 sezóny 2020 odjezdil na vodě).

Sezóna 2020:
První osahání proběhlo v květnu ve Vysokém Mýtě. Z počátku byla jízda kostrbatá. Kdo ví, spíš to bylo mou ztuhlostí po dlouhé zimě... Nicméně od druhé štace se vše změnilo a rychle jsme našli společnou řeč.

Sezóna byla poznamenána Covid situací, kdy nikdo do poslední chvíle nevěděl, zda se pojede, či ne. Nicméně i tak se nakonec podařilo uskutečnit několik ježdění a potvdit si, že jsem touto změnou neudělal chybu :)

3x Vysoké Mýto (sucho)
2x Most (sucho; déšť)
1x Brno (déšť, mokro)

Rok 2020 je u konce a tak se už teď plánuje, co v příštím roce

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vybouřená_mrkev
vybouřená_mrkev napsal 13.12.20 v 21:45 10b.

Krutopřísná záležitost za 10 bodů

Jarda89
Jarda89 napsal 11.12.20 v 09:27 10b.

Vypadá to pěkně, určitě sis dost pohrál! A co časy?? Taky mám teď mj. Fároše 06ku a taky jsem s ním chtěl jezdit na okruhy, ale je tak krásnej, sériovej, zachovalej a jak píšeš ty, archaickej, že je mi to až líto. Tak buď elektronickou litrovou příšeru, nebo do šestek přemýšlím. Nebo návrat k univerzálnímu vojáku - Tuonu, docela dost mě dvouvál chytil, až mě teď R4 svojí sametovostí a kulturou nudí.

klahoun
klahoun napsal 09.12.20 v 22:10 10b.

Honza-K
Honza-K napsal 09.12.20 v 08:51 10b.

Krasna motorka, hezky popis. Takovych nadsencu do amaterskych okruhovych zavodu jen vic!!

gilmour
gilmour napsal 08.12.20 v 20:17 10b.

Parádní čtení. Upřímně závidím to nadšení a zápal do motorek. Ať jezdí!

Více komentářů



TOPlist