To co o ní KTM tvrdí z letáků je bohužel pravda a já ji po první testovací jízdě nemohl pustit z rukou :D
Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky)
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: důvod neuveden
Kawasaki Z900: důvod neuveden
Honda CB 1000R: důvod neuveden
KTM Duke 790: důvod neuveden
Yamaha MT-10: důvod neuveden
Yamaha Tracer 900: důvod neuveden
První dojmy - Neskutečně obratná, akcelerující motorka. Zatáčky si krájí jak nůž čerstvý máslo. Když vezmete za plyn, máte pocit, že ji neudržíte v rukou. Otestoval jsem toho dost a KTM jsem vůbec nechtěl. Přemluvil mě kamarád, ať si to jdu zkusit, neskutečný, kam se tato továrna posunula. Neskutečně odlatěné vše, plny, řazení QS, brzdy ... nemám ji co vytknout.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo si vychutná zatáčky, má rád akceleraci a nechce letět po rovince jak svině píchlá šídlem. Na nějaký maximálky tohle není. Toto je na hraní :)
Recenze
Neskutečně odlatěné vše, plyn, řazení QS, brzdy ... nemám ji co vytknout. Prožitek z jízdy v zatáčkách se mi posunul úplně někam jinam. Když už si myslíte, že tu zatáčku jedete na hraně, motorka jakoby vám říkala dám víc chlapče Tuhost rámu je hned oproti jiným modelům poznat. Podvozek kopíruje každou nerovnost a do říditek vám předává informace o tom, na čem zrovna jedete a i když je tvrdší ani tolik neobtěžuje, když jedete po horší silnici. Lidi si myslí, že je to na hodinku dvě ježdění 100-200km a odpadnete. Vůbec, dokážu jezdit celý den a připadá mi o dost pohodlnější než vypadá. Jen jedna rada na závěr pro všechny. Když chcete najít moto, která vás bude opravdu bavit, než něco koupíte, zkuste se svézt aspon na několika různých motorkách. Pak teprve poznáte ty rozdíly. Je lepší obětovat pár peněz za půjčení, jak si koupit něco, s čím si myslíte, že jste spokojení.
Taky jsem nad ní uvažoval, protože to asi letí fest!
Uznávám,že funkčnost a z mého pohledu vzhledem k věku i ergonomie jsou u KTM topové.Ale když třeba na Dubou přijede BMW GS ,Honda Afrika a vedle nich se postaví KTM Adveture.Co se týče použití materialu ,zpracování,plastů je GS a Afrika opravdu někde jinde.Pro mne vzhled a zpracování,spolehlivost hraje zásadní roli.Abych si neprotiřečil KTM 890 se mi opravdu líbí,ale musím si ji upravit za těch půl mega.Jsem starej mlsnej motorkář.
Brukev -> 990 jsem měl možnost taky, dobrej blázinec a super motorka, až ji teda dostaneš do ruk. Samozřejmě to testování není o tom, že tu motorku načteš úplně na 100% ale ty jízdní vlastnosti, její možnosti, průběh a vše se vyčíst dá po 200km. Na tobě pak záleží, zda ti tyto vlastnosti sedí. Já byl třeba úplně paf z MT-09, jak v postatě nic nic a když za to zatáhneš, tak to pod tebou jakoby vybuchne.
ale kamoš má Duka 990 a 50tis km a zatím pohoda
navíc s tím servisem a zárukou, co má KTM, vypadá, že si věří
PSanec -> neřekl bych, že zpracování je horší co se týče funkčnosti. Ale co uznávám, že když srovnám třeba se zmíněnou Hondou CB1000R Neo Café, tak tam mě to zpracování uchvátilo nejvíc. Vše robustní a designově pěkné, triumph a ducati jsou designově hodně povedené. Ale co si budem, Ducati cenově trochu jinde a triumph mi neseděl velikostně. Co se prostě musí vypíchnout KTM je hlavně funkčnost a projev samotné motky. To mě prostě bavilo nejvíc. A co musíím ještě KTM vypíchnout jsou vibrace, nejsou téměř žadné na to, že je to dvouvál. S tímto mě například překvapila Honda, kdy po 100km mě mravenčili ruce, když jsem ji točil, tam bych to nečekal. Byly sice takové jemné, ale otravné. Spolehlivost kdo ví
Super stroj a super recenze
.
... jednou sem si koupil 990 SuperDuke a cestou domu ( asi 200km ) jsem byl skoro nešťastný co sem to koupil ... ale po par dnech sme si sedli a bylo to TOP ježdění ... takže když testovat ... tak poradně
Jen s tím testováním to mám krapet jinak.. většinou je to jen krátká zkušenost a mnoho motorek vyžaduje proste trochu času na pochopení